max66 schreef:Paddenpad schreef:Helemaal eens met jou Vuurneon, ik had graag met TS willen ruilen en graag voor mijn vader het huishouden gedaan op zijn oude dag, helaas heeft die goede man maar 42 levensjaren mogen meemaken en ligt al 40 jaar dood en begraven.
Hebben ze het hier over DRIE UURTJES HUISHOUDELIJK WERK IN DE WEEK je eigen vader ondersteunen en dat wordt me toch gedramatiseerd,tjongejonge zeg.
Ik word hier heel boos van Paddenpad en krijg de neiging om mijzelf te verdedigen, hoewel ik jou geen verantwoording hoef af te leggen. Je kent mijn leven niet en je weet ook niet hoe druk ik ben.
Natuurlijk gaat het niet om die drie uurtjes, maar het komt er wel bij.
Bij mijn werk, mij eigen huishouden, mijn drie kinderen, mijn dagelijkse bezoekjes aan mijn vader (ik breng hem iedere dag eten en de krant), bij de zorgen om mijn 18 jarige zoon (die helemaal verkeerd bezig is, denk daarbij aan strafbare feiten, bezoeken advocaat, politie en rechtbank, geen doel in zijn leven, adhd heeft en een beneden gemiddeld IQ, niet met geld om kunnen gaan en niet wil werken en naar school gaan en voor financiele problemen zorgt), bij de zorgen om mijn vader die het liefst dood wil zonder mijn moeder, bij bezoeken die ik met mijn vader moet afleggen aan dokters en ziekenhuizen en bij mijn eigen verdriet (waar ik niet aan toe kom) om de ziekte en het overlijden van mijn 68 jarige moeder 11 maanden geleden.... Ook nog bij mijn twee vrijwilligersbaantjes en niet te vergeten mijn lieve paard (waar ik me ontspannen en "los" van alles voel en waar ik naar toe vlucht als ik het even nodig heb).
Genoeg?
Ik ben geregeld (in de weekenden en vakantie) ziek, griep, hoofdpijn, longontsteking omdat ik dan tot rust kom. Mijn weerstand is continue laag vanwege mijn drukke leven en de stress van de afgelopen 1,5 jaar.
Dan heb ik het nog niet over de achterstand in mijn eigen huishouden, lang niks mee aan de tuin gedaan, klusjes in huis blijven liggen, hol altijd achter de feiten aan.
En ja, dan zijn die drie uurtjes, hoewel ik het met alle liefde zal doen, weer een ochtend waarin ik geen andere dingen kan doen!
Ik wil echt niet zielig doen of klagen hoor, maar soms kunnen drie uurtjes net te veel zijn en zal dit sowieso betekenen dat ik andere dingen niet meer doe (zoals dat vrijwilligerswerk).
In je laatste zin heb je dus zelf het antwoord al gevonden wat te doen.