Ik ben van mening dat ik er 9 (eigenlijk 10) maanden overgedaan heb om op aarde te komen en wil minimaal de zelfde tijd hebben om er weer af te gaan/opgenomen te worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
colunder schreef:Mij mogen ze aan de weg leggen voor de rendac.
Elke cent die ze aan mijn uitvaart moeten uitgeven is er 1 teveel,wat een geldklopperij is die uitvaartbranche.
Ik heb wel een uitvaart verzekering,maar van mij mogen ze het zo goedkoop mogelijk doen.
Begraven of cremeren maakt me ook niet uit,maar misschien hebben de kinderen wel een voorkeur en mogen ze dat doen.
Mijn moeder is overleden toen ik 13 was en is gecremeerd en verstrooid boven de veluwe.
Vaak heb ik het gemist dat ik geen plekje had om naar toe te gaan als ik daar behoefte aan had,maar misschien hebben mijn kinderen daar geen behoefte aan.
Als mijn kinderen er geen probleem mee hebben mogen ze mij ook ter beschikking stellen aan de wetenschap.
Rebeccaa schreef:colunder schreef:Mij mogen ze aan de weg leggen voor de rendac.
Elke cent die ze aan mijn uitvaart moeten uitgeven is er 1 teveel,wat een geldklopperij is die uitvaartbranche.
Ik heb wel een uitvaart verzekering,maar van mij mogen ze het zo goedkoop mogelijk doen.
Begraven of cremeren maakt me ook niet uit,maar misschien hebben de kinderen wel een voorkeur en mogen ze dat doen.
Mijn moeder is overleden toen ik 13 was en is gecremeerd en verstrooid boven de veluwe.
Vaak heb ik het gemist dat ik geen plekje had om naar toe te gaan als ik daar behoefte aan had,maar misschien hebben mijn kinderen daar geen behoefte aan.
Als mijn kinderen er geen probleem mee hebben mogen ze mij ook ter beschikking stellen aan de wetenschap.
Dit doen mensen uiteindelijk toch niet, een uitvaart is voor de nabestaanden vaak een hele grote stap in het verwerkingsproces. Mensen laten je echt niet zomaar als een stuk vee met de rendac meenemen, tenminste, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn familie met de rendac mee te laten gaan.
Kentaro schreef:Maar dat zou ik nooit over m'n hart kunnen verkrijgen... Jammer opa, het wordt geen kliko, maar een gemeentegraf.....
Als het iemand betreft die geen familie heeft, vind ik het een hele goede regeling, maar anders zou ik ook uiterst m'n best doen om het geld bij elkaar te krijgen.
Uiteraard moet het wel kunnen!!
Kentaro schreef:en laat ik dat nu nog steeds niet weten.....Ik vind cremeren niets, ben als de dood voor vuur... En begraven krijg ik ook de kriebels van als ik dan bedenkt dat ik daar in zo'n kleine ruimte lig tussen al dat ongedierte... Het klinkt echt heel stom, maar ik kom er niet uit...
En met m'n vriend kan ik er slecht over praten. Hij vindt het een heel 'zwaar' onderwerp en praat er snel overheen. Ik zou van hem dus ook niet weten of hij begraven of gecremeerd wil worden?!