Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moschino schreef:Volgens mij missen een aantal mensen wel het punt; het gaat niet om het wel of niet legaliseren van drugs op een festival, maar dat als je betrapt wordt een strafblad krijgt en dit gevolgen kan hebben voor een VOG.Dat willen ze veranderen, niet de strafbaarheid.
Iris82 schreef:Even voor de goede orde: ik wil drugsgebruik absoluut niet bagatelliseren. Maar ik vind wel dat bij gebruikershoeveelheden een eventuele VOG niet in gevaar zou moeten komen. En dat is waar de petitie om draait. Niet of drugs wel of niet zouden moeten kunnen.
@Nayomie:
Enkel op de camping op Lowlands (en dus niet op het terrein) wordt 5 gram wiet pp gedoogd. Op het terrein mag je, net als bij ALLE andere festivals 0.0 gram wiet op zak hebben.
Amaryllis schreef:Ik vind het onzin. Je mag wel met een fles jenever lazerus de straat op. Althans zonder gevolgen vooor een VOG.
Wat maakt alcoholgebruik "minder erg" dan recreatief drugsgebruik? Enkel het stempeltje illegaal? Vind het echt moraalridderij van de bovenste plank. Ik heb zelf nog nooit drugs gebruik maar mijn ervaring is dat ik veel vaker problemen heb gehad met mensen onder invloed van drank, dan drugs.
Wil drugsgebruik absoluut niet goedkeuren, maar wel graag dan in 1 zelfde adem noemen als alcohol. Allebei troep en bij ONVERANTWOORD gebruik hoort dit in geen enkel werkveld thuis.
Maar wat zou ik erger vinden: een docent die heel soms een pilletje neemt op een party of een docent die elk weekend de clown uithangt in de sportkantine met 10 bier en wat baco en met de auto naar huis rijdt? ... ik die tweede. En laat dat nou net geen gevolg hebben voor je VOG.
Amaryllis schreef:Maar wat zou ik erger vinden: een docent die heel soms een pilletje neemt op een party of een docent die elk weekend de clown uithangt in de sportkantine met 10 bier en wat baco en met de auto naar huis rijdt? ... ik die tweede. En laat dat nou net geen gevolg hebben voor je VOG.
Kuggur schreef:demo_love schreef:Zonder 'recreatieve gebruiker' is er ook geen dealer. Dus maak de groep kopers kleiner, door het te verbieden.
Jaaah, briljant, want dergelijke maatregelen hebben tot nu toe gewéldige resultaten opgeleverd....
bakkabouter schreef:Ik vind elke "versoepeling" op het gebied van drugs een zeer jammer iets. Het woord is hier eigenlijk niet echt op zn plaats, maargoed, bij gebrek aan beter, jullie snappen me wel
Maar ach, ik ben dan ook zo'n type dat nultolerantie de enige redelijke optie vindt, en als mensen dom genoeg zijn om slechte pillen te kopen, mogen ze er voor mijn part gerust van doodvallen ook :+