Monstertruck in publiek Haaksbergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:46

Vreselijk.. En vooral ook voor de bestuurder. Hoe kom je daar in godsnaam ooit overheen? Nooit..

Poiuytrewq

Re: Monstertruck in publiek Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:47

Mijn god wat erg. zonder je kind naar huis ;(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:50

Een paar maanden geleden waren ze inderdaad ook in Leidschendam. De veiligheid vond ik ook hier niet geweldig, net als de bestuurder van de truck. De vlammen uit de uitlaat kwamen het publiek in en hij moest regelmatig hard remmen om niet het publiek in te gaan. Helaas is dit een verschrikkelijke les geweest, dit soort shows moeten ze niet in een winkelcentrum of andere te kleine locatie houden maar veilig in een omgeving die daarvoor geschikt is.

Ik wens de nabestaanden en bestuurder verschrikkelijk veel sterkte, zoiets wens je niemand toe.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:51

Ontzettend veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen en nabestaanden. Helaas een ernstig ongeluk waarbij mensen zijn overleden en vele gewonden zijn gevallen.

Gelukkig ben ik daar vandaag niet gaan kijken omdat mijn man moest keepen bij de voetbal, dus heb daar gekeken met mijn 2 kinderen en hoorde het daar.
Heel triest dat dit gebeurd is, ben er stil van

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:54

Lees trouwens alleen maar gespeculeer, ben wel benieuwd waar de bestuurder in dit verhaal is? D
Die is toch niet overleden ?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:55

Lijkt me dat ze daar nu onderzoek naar doen.
En zo gauw ze dat weten zal het ook bij de NOS zijn.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:56

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:57

Er is een extra nieuwsuitzending op 1 nu

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:58

Prutsmuts schreef:
Helemaal in shock....
Veel vrienden van ons waren er. Waaronder een vriend met zijn 2 jarige dochtertje die het, goddank, eng vond en een fractie ervoor wegliep omdat kleine meid het eng vond! 2 meter....
Mijn man en dochtertje zouden er ook bij staan maar konden er niet meer langs. Mijn man vertelde het net dat hij er niet meer langs kon toen we sirenes hoorden die tot aan nu nog hoorbaar zijn.
Heel veel engeltjes op hun schouders. ...
En heel veel verdriet hier in het dorp......

Schuldige? Voor nu nog niet belangrijk. Mijn gedachten zijn nu alleen bij de slachtoffers en de nabestaanden.

Sterkte, jullie zullen straks verder moeten met verlies, revaliderende mensen en uit één gerukte gezinnen, hopelijk komen jullie hier gezamenlijk doorheen, vriend van mij werkte in Enschede toen de vuurwerkramp zich daar voltrok, gelukkig had hij een verlofdag maar dat wisten we niet en de angst en paniek die zich van je meester maakt is niet te bevatten. Collega van hem is wel omgekomen dus heel dubbel.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:00

Verschrikkelijk nieuws!
Ik woon redelijk in de buurt van haaksbergen, hopelijk waren er geen bekenden!
Heel veel sterkte iedereen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:01

Tytonidae schreef:
Citaat:
Niet zo flauw aub. Je snapt best wat ik bedoel. Ik je helemaal niks op, geen zorgen.

Bedoel dat je er natuurlijk wel gelijk in hebt dat het onderzocht moet worden etc, maar wij hier daar helemaal geen kennis en kunde van hebben, en het dus geen nut heeft om te speculeren, vingers te wijzen. Het is gewoon tragisch voor alle betrokkenen.

Een ramp raakt ons allen en daarom is het ook ieders recht om te mogen speculeren. Bokt blijft een forum, en op een forum mogen mensen hun mening uiten. Ik hoef geen expert te zijn om te mogen speculeren.

Over het algemeen is speculeren niet gewenst op bokt, dus laat het achterwege.

Afschuwelijke ramp dit. Prutsmuts, wat een mazzel hebben jullie gehad!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:05

Bah ben er helemaal stil van. Vreselijk! Mijn gedachten zijn bij de nabestaanden.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:08

Er wordt idioot veel gespeculeerd. De wildste verhalen gaan rond en het vingerwijzen en beschuldigen gaat 86 een rap tempo.
Het ligt aan alles en iedereen. Maar helaas krijgen de mensen die iemand verloren zijn hun geliefde daar niet mee terug. Worden de mensen die nu vechten tegen de verwondingen daar niet beter van...
Natuurlijk moet er gekeken worden naar wat er mis is gegaan maar voor nu is medeleven het enige dat op de plaats is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:09

Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 28-09-14 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:10

Vreselijk ongeluk, sterkte aan alle betrokkenen!

Schuldvraag is altijd moeilijk, maar voor de verwerking van dit drama wel van belang voor de aanwezige mensen.
Hopen dat het snel duidelijk wordt.

Ik hoorde wel toeschouwers zeggen dat het veel te klein was daar, maar ze bleven wel staan kijken, beetje krom, maar ja dat is achteraf.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:12

Wat een verschrikkelijk onverantwoord evenement. Het publiek zo dicht op de kleine baan.. kan toch ook niet?! Waarom moet het eerst mis gaan voor er ogen worden geopend?
Wat een verschrikkelijke gebeurtenis vpor slachtoffers, chauffeur en organisatie.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:17

Het is 1 chaos in haaksbergen...... Alle kruispunten afgesloten om hulpverleners vrije doorgang te geven van/ naar ziekenhuis en de plek. Ik kwam onderweg 5 ME auto's tegen, en tientallen politie auto's, motoren en busjes..... Vreselijk!!!!! Sterkte voor alle nabestaanden......

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:18

Vreselijk!

Ze zijn hier een tijdje geleden ook geweest en ze hebben het hier ook op een veel te kleine ruimte gedaan. Ik ben zelf niet geweest en goddank is er niks gebeurd. Maar het eerste wat ik dacht toen ik het hoorde was; zou dit ook zo'n kleine ruimte geweest zijn?

Een schuldige is nu nog niet aan te wijzen en daar is het nu ook gewoon nog te vroeg voor. Dat komt later wel. Voor nu is het tijd om mee te leven met de slachtoffers en de nabestaanden

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:18

Als je naar zo'n evenement gaat dan mag je er toch ietwat vanuit gaan dat er door de organisatie, maar ook de gemeente die de vergunningen heeft verstrekt, rekening is gehouden met dingen als parcours en publiek en foutmarges.

Als je naar een evenement gaat dan wil je er zo goed mogelijk zicht op hebben. Dus gaan mensen zo dichtbij staan als ze kunnen en mogen er daarbij ook best vanuit gaan dat alles dusdanig opgezet is dat je niet echt gevaar loopt, ook bij dingen die mis kunnen gaan. De stuntrijder zelf weet dat hij een risico neemt door in dat ding te gaan zitten, dat die eventueel tegen een betonnen muur klapt of zo is voor hem een ingecalculeerd risico. Voor publiek is het dat niet. Die komen juist om het verstand op nul te zetten en een leuke dag uit te hebben.

Dit is geen beschuldiging naar wie dan ook trouwens.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:19

Politie twitter dat de bestuurder is aangehouden..... :n Absurt! Organisator loopt natuurlijk vrij rond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:21

Is aangehouden voor verhoor, gewoon normaal protocol wat er nu eenmaal bij hoort. Dat zegt niks dat de bestuurder een crimineel is oid

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:23

Air schreef:
Politie twitter dat de bestuurder is aangehouden..... :n Absurt! Organisator loopt natuurlijk vrij rond.

Dat is standaard procedure hoor. Gebeurd bijvoorbeeld ook als een vrachtwagenchauffeur een dodelijk slachtoffer maakt, ook al is het niet zijn schuld.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:26

Het lijkt me dat het spreken van de bestuurder een van de eerste dingen is die moeten gebeuren. En dat ze dat het liefste in rust op het bureau willen doen snap ik ook, dus moest meneer mee.

Lijkt me volkomen logisch als je wil achterhalen wat er echt gebeurde!

Dit zegt ook niet dat hij meteen schuldig is of zo, of dat er niet meer naar andere opties gekeken wordt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:27

Maar door het zo op twitter te zetten lijkt de bestuurder wel schuldig.
Daarnaast vind ik aangehouden veel zwaarder klinken dan 'meegenomen voor verhoor'.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:31

De officiële bewoording is dat hij aangehouden is, hij moet toch verplicht mee ;)
Mensen interpreteren dat echter snel dat de bestuurder schuld zou hebben, wat niet waar is.
Niet als aanval bedoeld, maar het betreft een gebrek aan kennis over het protocol. Niet erg maar leidt wel tot verwarring