Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnie050 schreef:Ook al ga je daarheen als je niet met de lichaamssappen enz in aanraking komt is er toch niks aan de hand? Zoals hier al zijn genoemd in het topic...?
Of als je bv een deur aanraakt en een ebola besmet iemand heeft deze aan geraakt raak je ook besmet?
Of moet er dan echt uitwerpselen of bloed aan de deur zitten?
Of kan het ook als iemand zweet handen heeft en je raakt dezelfde deur klink aan?
Gaat het dan door je huid?
Of moet je dan eerst vingers in je mond steken?
SilverStorm schreef:even geheel tussen haakjes en iets waar ik aan moest denken:
bij mond- en klauwzeer wordt preventief geruimd, bij vogelgriep ook, bij gekke-koeienziekte ook( en noem er nog maar een paar); maar bij ebola wat direct van mens-menssappen overdraagbaar is slepen we besmette personen van het gebied daar naar hier en worden geen vluchten gestopt of reisbeperkingen ingesteld oid
met al die massa's vluchtelingen die deze kant op komen kun je dan toch niet checken wie welke ziekte meedraagt (heb het niet eens over ebola en de overlast alleen) en prima laat maar komen, maar er is ook geen quarantaine tijd. zie maar eens hoe vaak een gezond dier in quarantaine moet voordat het mag reizen, ik vind het vreemd dat, zeker in deze situatie, mensen dat niet hebben :/ maar ik zal wel weer dingen over het hoofd zien.
SilverStorm schreef:even geheel tussen haakjes en iets waar ik aan moest denken:
bij mond- en klauwzeer wordt preventief geruimd, bij vogelgriep ook, bij gekke-koeienziekte ook( en noem er nog maar een paar); maar bij ebola wat direct van mens-menssappen overdraagbaar is slepen we besmette personen van het gebied daar naar hier en worden geen vluchten gestopt of reisbeperkingen ingesteld oid
met al die massa's vluchtelingen die deze kant op komen kun je dan toch niet checken wie welke ziekte meedraagt (heb het niet eens over ebola en de overlast alleen) en prima laat maar komen, maar er is ook geen quarantaine tijd. zie maar eens hoe vaak een gezond dier in quarantaine moet voordat het mag reizen, ik vind het vreemd dat, zeker in deze situatie, mensen dat niet hebben :/ maar ik zal wel weer dingen over het hoofd zien.
kimberley12 schreef:En het ergste van alles is, dat het gewoon een gekweekt laboratoriumvirus is.......Zwijnen zijn het.....
Morganlefay schreef:Nayomie schreef:Maar weet je wat het verschil is? Wij hebben een beter immuumsysteem dan die mensen in Afrika. Die zijn zwak. Wij zijn gezonder en kunnen beter antistoffen aanmaken.![]()
De kans dat wij het overleven is een stuk groter.
Een deel van de Europeanen heeft de Pest overleefd en zijn redelijk imuum voor Aids en ongevoelig voor allerhande virusinfecties.
Vandaar dat het hier minder grote gevolgen heeft dan in Afrika. Plus dat een aantal gewoontes zoals omgang met doden anders is geregeld.
ruitje schreef:Ik heb altijd een vrij 'rare' theorie. Ik geloof er in dat de natuur zichzelf altijd probeert te reguleren. Zet teveel konijnen in een bos en er breekt een ziekte uit.
Ergens is het ' natuurlijk' dat wij als soort met zo'n enorme overpopulatie een keer een ziekte tegen komen die we niet aan kunnen.
blokje schreef:Mijn paps gaat zaterdag naar Rwanda.
Daar is geen ebola maar spannend vind ik het wel...
Desty schreef:[ Afbeelding ]
ruitje schreef:Ik heb altijd een vrij 'rare' theorie. Ik geloof er in dat de natuur zichzelf altijd probeert te reguleren. Zet teveel konijnen in een bos en er breekt een ziekte uit.
Ergens is het ' natuurlijk' dat wij als soort met zo'n enorme overpopulatie een keer een ziekte tegen komen die we niet aan kunnen.
Morganlefay schreef:Mensen die De Pest hebben overleefd zijn vrij ongevoelig voor ook de moderne virussen als Aids.
Er wordt uitgezocht of deze mensen ook minder gevoelig zijn voor Ebola.
Als je op internet gaat spitten kom je veel info hierover tegen.
Ebola is in 1976 door een Belg ontdekt in Afrika bij de rivier de Ebola. Of het een gemaakt virus is weet ik niet. Vermoedelijk wordt het door vleermuizen verspreid. Over Aids doen ook de meest wilde verhalen de ronde.
Hanta en Marburg zijn ook weinig fraaie voorbeelden van virussen.
Hanta wordt door muizen verspreid en Marburg door vleermuizen.
Marburg waart op dit moment ook rond maar krijgt weinig of geen aandacht en heeft net als Ebola een groot mortaliteits- percentage.