safina schreef:Ik denk dat alle schapen ons intens dankbaar zullen zijn als het slachtfeest een dag eerder of een dag later wordt gehouden. Je kunt toch geen schapen gaan slachten op dierendag?!? Het idee al! Schandalig gewoon! Ze kijken het hele jaar uit naar dierendag. Onze schapen hebben zelfs al een verlanglijstje gemaakt. Wolliebollie wil graag dat ik een worteltaart voor hem bak en Koteletta wil van die leuke roze oormerkjes met een gouden randje. Dierendag is echt het feest van het jaar voor onze schapen. Kinderen hebben Sinterklaas, schapen hebben dierendag.
Als ik ze zou vertellen dat offerfeest dit jaar op dierendag is, dan komen ze daar niet meer overheen. De gedachte dat hun soortgenootjes geofferd worden: dan is hun hele feestdag verziekt. Arme schapen. Ik ga het ze niet vertellen hoor, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
Het gaat om de ironie dat ik met mijn nieuwe mand loop en mijn buurman met een dood schaap.
Als je dat niet serieus kan nemen of niet snapt, plaats dan geen bericht ipv zo'n kinderachtig bericht.
De ene dag is er voor de dieren gekomen en de ander zorgt ervoor dat er dieren geofferd worden. Dat precies die 2 dagen op 1 dag vallen, ik blijf het apart vinden.