World war 3?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: WORLD WAR 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:18

klopt, ik kijk ook liever geen nieuws.

Konden we allemaal maar in vrede naast elkaar leven..

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:35

Een mens weet niet meer dan dat hij al weet, ziet, en ervaart, dat zegt niet dat we alles weten. Een koe met dagelijkse roetine door eten, gemolken worden, en naar buiten gaan is voor de koe normaal en is blij zolang hij krijgt wat hij nodig heeft. Dat er computers bestaan weet de koe niet, dat doet er ook niet toe maar zegt nog niet dat het niet bestaat.

Er zijn veel dingen aan de hand dat wij niet weten of willen/kunnen weten maar er misschien wel is.

Daarom doe ik graag mijn onderzoeken maar ik pas er wel op dat ik zelf niet negatief of bang ben, daar heeft niemand wat aan.
Maar kennis is macht.

Geloof niet blindelings wat de media zegt, zogenaamde onderzoekers, en betweters.

Ga op je gevoel af en denk logisch na, want waarom al die angstzaaierij, focus leggen op geld, vreemde/onderdrukkende regels, propaganda, en goed keuring van chemische middelen in ons eten?

Het aantal kanker gevallen en chronische zieken rijst de pan uit, deze groep mensen kunnen niet tegen de slechte mensen vechten, iets wat ze juist willen.

Kinderen hebben allemaal adhd of een andere stempel....of zij deze kinderen vrijer en ruimdenkend? Ze passen niet in het hokje van de overheid en machthebbers en dus een bedreiging. Gooi er wat pillen in, en ze zijn kalm en er wordt nog dik aan verdient ook!

Niets is wat het lijkt.... En de lijst is eindeloos dit is pas het topje van de berg!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:09

Nja als er oorlog komt, we kunnen er niets aan doen...

Misschien hebben we op dit moment meer te vrezen voor ebola dan voor die oorlog...

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:25

Tja er komt zoiezo een 3e wereldoorlog, de vraag is alleen wanneer.

Ik hoop zelf dat hij er nog niet is als ik er nog ben maar helaas heb ik het gevoel dat hij er is als ik 22 ben.

Het rare is nogwel dat iedereen roept "peace" of "als er oorlog komt zal ik iedereen helpen"

Maar dit zullen mensen niet doen (ja er zijn uitzonderingen) zo zit een mens niet inelkaar, een mens zal altijd als ze beknelt zitten eerst zichzelf kiezen, pas als dat gelukt is zullen ze anderen in veiligheid brengen.

En als er oorlog komt moet je niet meer denken aan tanks en van die loopgraven, nee dan is het gewoon "BOEM" bom erop en weg is alles.

Dit is mijn mening

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:44

ThirzaXinge schreef:

Ik hoop zelf dat hij er nog niet is als ik er nog ben maar helaas heb ik het gevoel dat hij er is als ik 22 ben.

Sorry hoor maar ik vind dit echt ego klinken. Jij hebt dus liever dat heel veel andere dood gaan en dat jij dat al dood bent. Wat je zelf niet wilt moet je een ander ook niet willen geven. Kan best begrijpen dat je dit zegt, maar toch...

Verder zegt mijn gevoel dat IS geen wereld oorlog gaat voeren maar gewoon aan het dreigen is door mensen te onthoofden zoals die ene man voor noord Korea ook heeft gedaan. (Niet met onthoofden maar hij heeft wel gedreigd)

Zertab schreef:

Misschien hebben we op dit moment meer te vrezen voor ebola dan voor die oorlog...

Dit denk ik ook, ebola kan verspreid worden over de hele wereld door mensen die vanuit Afrika hierheen gaan (en met Afrika bedoel ik de landen in Afrika die besmette mensen hebben) dan raken dus weer andere mensen besmet en zo besmetten ze echt veel mensen.

rapido schreef:

Ik kijk nooit nieuws haha. Ik lees het af en toe wel.
In vrede naast elkaar leven, kon het maar.....

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:15

De mensheid is altijd oorlogzuchtig geweest... dat is de gescheidenis van de mens... alleen omdat het wereldbol nu dichtbewolkt is geworden - worden meerdere landen erbij betrokken.

Door al de jaren heen zijn genoeg oorlogen gevoerd... en nu nog !

En ja, natuurlijk zijn er agenda's waarvan wij niet de details van weten... Wapenhandel is het grootste verdiensten! De beste markt om geld te verdienen is wapenhandel ! en dan komt de grondstoffen erbij,.. waarvan 1 of meerdere landen te kort komen = heeft andere landen genoeg van.
Bewolkingsgroepen zijn pionetjes.. levens tellen niet mee... worden afgeschreven als casualties of war!

Hedendaagse is terrorisme de gevaarlijkste vijand, want ze voeren een guerilla oorlog en beperken zich niet tot 1 gebied (land)..

Maar hoe zijn deze terrorisme groepen onstaan..? wie heeft ze geholpen met geld en wapens...? daar is genoeg antwoorden te vinden op het internet ;)

Media en internet is een tool.. - de informatie stroom is gebruikt om te manipuleren.. angst en haat te zaaien. Hoeveel positief nieuwsberichten is er tegenwoordig??

De maatschappij wordt steeds meer controleerd.. = Big Brother is Watching Us
De gewone burger.. is een nr.. een barcode.. een statistiek

World War 3 wordt anders gevochten... als unconventional warfare : http://en.wikipedia.org/wiki/Unconventional_warfare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:56

Xfjord schreef:
ThirzaXinge schreef:

Sorry hoor maar ik vind dit echt ego klinken. Jij hebt dus liever dat heel veel andere dood gaan en dat jij dat al dood bent. Wat je zelf niet wilt moet je een ander ook niet willen geven. Kan best begrijpen dat je dit zegt, maar toch...

Verder zegt mijn gevoel dat IS geen wereld oorlog gaat voeren maar gewoon aan het dreigen is door mensen te onthoofden zoals die ene man voor noord Korea ook heeft gedaan. (Niet met onthoofden maar hij heeft wel gedreigd)

Zertab schreef:

Dit denk ik ook, ebola kan verspreid worden over de hele wereld door mensen die vanuit Afrika hierheen gaan (en met Afrika bedoel ik de landen in Afrika die besmette mensen hebben) dan raken dus weer andere mensen besmet en zo besmetten ze echt veel mensen.

rapido schreef:

Ik kijk nooit nieuws haha. Ik lees het af en toe wel.
In vrede naast elkaar leven, kon het maar.....

Ik vind het totaal niet ego! :) Het is gewoon een kwestie van het leven. Als je de keuze hebt of er een wereldoorlog in jouw leven plaatsvindt of 100 jaar later, lijkt het mij heel logisch dat je 100 jaar later kiest. In beiden gevallen komen er heel veel mensen om, maar ik maak de oorlog toch zelf liever niet mee.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 18:58

ik snap wat je bedoelt, maar het zijn mn intresses. lastig uit te leggen

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:02

we zijn er.. ik heb het al sinds mn 8e ( ja echt waar) gezegd. de wereldoorlog is er binnenkort.
en hij is aangekondigd. nederland is in oorlog.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:07

EvaLoveyouxx schreef:
we zijn er.. ik heb het al sinds mn 8e ( ja echt waar) gezegd. de wereldoorlog is er binnenkort.

Omdat we 4 F16's inzetten? :')

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 21:09

manie schreef:
EvaLoveyouxx schreef:

ja. we kunnen bobardementen verwachten. IS zegt de overheid een doelwit van ons heeft gemaakt enz.
ik kan beter maar een bucket list gaan maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:39

Iedereen gaat op een dag dood, en de kans dat je morgen wordt overreden door een vrachtwagen, dan dat je dood gaat in een bombardement. Ik zou vooral gewoon je leven blijven leven, in een plaats van je zorgen maken over iets wat misschien wel helemaal niet komt.

Als het ooit zover als oorlog mocht komen, ga ik trouwens wel op Ijsland wonen, en lekker met een tentje rondtrekken in de natuur. Heb ik altijd al gewild, en als je het mij vraagt is er geen beter tijdstip om dat te doen, dan dat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:40

En waarop baseer jij dat we ''officieel'' in oorlog zijn? :')

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:47

EvaLoveyouxx schreef:

Ik ook,
Vanaf me 10e ben nu 13.
Niemand die me geloofde en iedereen verklaarde me voor gek.
nu kan ik zeggen, Ik zei toch dat we oorlog krijgen...
Ik wist het gewoon zeker..
Idd kan t ook zijn dat t helemaal niet komt, Maar t word zekerste weten wel hele erge ruzie.
Meer wil ik niet eens weten denk ik..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:52

We kunnen ons beter zorgen maken over Ebola. In Eindhoven heeft zich eergisteren een man gemeld met symptomen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:36

Ik las vanochtend in de krant over mogelijke dreiging aanslagen op metro stations in Parijs en VS. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik met toch niet helemaal op mijn gemak voel, ik reis elke dag met de metro door Amsterdam.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:43

Een oorlog zal hier niet zo snel komen hoor, niet vanuit Rusland en niet vanuit de Islamitische Staat. Er is wel reële kans op een aanslag door islamitische fundamentalisten, maar één aanslag is nog iets heel anders dan een echte oorlog als nu in Syrië. En het heeft geen zin je leven er door te laten beheersen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:06

Ik vind een aanslag ook al erg genoeg :+

Mocht er ook dreiging komen voor een metro aanslag hier gaat dat mijn leven zeker wel beheersen, en zal ik ook waarschijnlijk niet meer met de metro gaan..

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:34

Ik maak me er maar niet meer zo druk om, ik woon in friesland en ze hebben in ons oude boeren dorpje toch niet zoveel te halen, en anders maar wel dan ga ik wel naar onze kennissen die helemaal onbewoond in een bos met boerderij wonen dan ga ik daar wel wonen

Een 3e wereldoorlog zal er toch ooit eens moeten komen, en als dat dan zover is kan je er toch niets aan doen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:38

Nee in Friesland zou ik me er ook niet druk om maken :') Maar ik zit dagelijks in Amsterdam en dat is dan naast Den Haag natuurlijk wel meteen een doelwit in zo'n geval.. Ik weet niet, ik vind het nu wel redelijk dichtbij komen allemaal.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:30

Eigenlijk is de eerste aanslag al gepleegd! Denk maar aan mh17.

Ebola in Eindhoven?! Daar woon ik zo dichtbij

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:13

manie schreef:
EvaLoveyouxx schreef:

Haha :')
Ik heb er overigens nog niks officieels over gelezen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:22

Eigenlijk is er al oorlog! Nederland (en nog vele landen meer) gaat immers mee vechten in Irak!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:39

EvaLoveyouxx schreef:
EvaLoveyouxx schreef:

ja. we kunnen bobardementen verwachten. IS zegt de overheid een doelwit van ons heeft gemaakt enz.
ik kan beter maar een bucket list gaan maken

Adem in, adem uit... Je mag in je handjes knijpen dat je in Nederland woont. Oorlog is in heel veel andere gedeeltes van de wereld al jaren een realiteit. Wat dacht je van Palestina en Israël? Of Syrië? Nog maar een fractie van een paar landen die leven onder geweld, armoede, discriminatie, tekort aan water, eten, medicijnen en hygiënische faciliteiten resulterend in epidemieën (ebola) en een onderdrukkende regering die niks om de gewone/arme burger geeft. En deze landen hebben niet de rijkdom en militaire macht die Nederland wel heeft. De reden dat hier weinig aandacht voor is omdat deze landen arm zijn, een ander geloof en ander tintje van huidskleur en échte actie wordt pas ondernomen als de rijke landen worden bedreigd. Altijd zo geweest.

In een rijk, westers land is de kans op een aanslag er 24/7. De overheid en een inlichtingendienst zoals de AIVD doen er alles aan om het veilig te houden zonder dat de gewone burger er wat van merkt. De beveiliging wordt simpelweg nu wat opgeschroefd.

Je zit hier behoorlijk veilig. De EU, de NAVO en andere Westerse landen staan verenigd en alles wordt gemonitord. Eerlijk waar, de normale, Westerse burger heeft voor vrij weinig te vrezen op dit moment.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:41

Ik denk dat een WO3 nog wel komt, maar ik denk dat er eerder op korte termijn een aanslag zal plaatsvinden in Nederland. Misschien dat een eventuele WO3 daaruit oa. volgt maar ik denk dat een oorlog niet binnen nu en een aantal jaar zal komen. Ben eerder 'bang' voor een aanslag..