Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:04

Geryon schreef:
Grappig dat er altijd wordt gezegd dat veel van de moslims hier gewoon nederlands zijn. Op PAPIER ja. Vraag ze wat ze zijn en de meesten zullen alles zeggen behalve nederlander.

Heb je dit zelf wel eens aan een moslim gevraagd ? Merendeel dat ik ken voelt zich nederlander, en word "in eigen land" gezien als toerist.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:04

Als de mensen hier zich nou eens druk gingen maken om blanke vla...dan staan we weer gelijk :') Ik vind het vooral heel erg jammer hoe Nederlanders er zo'n probleem van maken. Als er echt heel veel mensen ongelukkig worden van hoe zwarte piet er nu uitziet waarom moeten wij zwarte piet dan precies zo houden zoals die is? Het feest hoeft echt niet minder leuk te worden als ze er ietsje anders uit gaan zien. Ik vind het zelf alleen minder leuk worden omdat er zo'n serieuze ophef over is.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-09-14 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ANightAway

Re: Pretpark Walibi krijgt een gebedsruimte voor moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:05

Wat heeft zwarte piet met een gebedsruimte voor moslims in Walibi te maken ?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:06

Tallie1979 schreef:
Goof schreef:
Er wordt helemaal geen land veranderd of naar andermans hand gezet, wel 'leeft' het land, zoals het al eeuwen doet, er is altijd verandering.
Ik vind het erg dat mensen zich dat niet realiseren en bij het minste of geringste maar schreeuwen dat ons land verziekt wordt dan anderen. Hoe kortzichtig.

Achja, kortzichtig, ook prima! Noem mij ook gerust een rascist.. Wie bied? :')

Blijf lekker allemaal voor de verandering, onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen zullen er de heerlijke vruchten van plukken. :)

Ik moet nu Tallie toch een beetje gelijk geven: als wij Hollanders wat moeite hebben met bepaalde wijzigingen in ons Hollands gebeuren, zijn wij gelijk racist, tokkie of hersenloos.
Multiculti moet, leve de verdraagzaamheid.
Me achterste!
Het gaat om wederzijds respect en acceptatie.
En dat moet van 2 kanten komen, maar dat is het lang niet altijd.
De Sinterklaas-schreeuwers zijn daar een goed voorbeeld van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:07

Verandering roept nu eenmaal weerstand op, over 1000 jaar gaan de boomknuffelaars steigeren omdat de Nederlandse Federatie Voor Alien Ontvangers 1 boom gaan reserveren voor de aliens :j
(Oftewel; een klein iets wordt gigantisch overtrokken)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:07

Of dan zo: als er echt heel graag heel veel mensen zouden willen bidden in Walibi wat is er dan erg aan voor ons? En misschien zijn christelijke wel net zo welkom in die gebedsruimte :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:08

ANightAway schreef:
Jeeetje sommige bokkers.... 8)7

Leef en laat leven ! Lekker belangrijk dat er een gebedsruimte komt, waarschijnlijk in een leegstaand gebouw in het pretpark.
Hebben jullie er last van ? Lijkt me niet..
Geryon : Als islamieten al een "geur" met zich meedragen. Dan moet jij er toch geen last van hebben ? Aangezien jij niet in de gebedsruimte komt ? :\

Ik zeg toch als het open is. :')

Karin, kijk wel uit met fb hoor. Mijn zus had een link erop gezet en krijgt alweer allemaal prive berichtjes dat ze een domme k*prutsmuts is, ze krijgt doodsbedreigingen. Ze heeft de link moeten verwijderen voor eigen veiligheid.

Het is zo geinig dat jullie nederlanders het zo voor moslims opnemen terwijl denk 90% daarvan schijt heeft aan jullie :')

Anightaway, grappig dat je dit vraagt. Ik woon in een dorp waar bijna iedereen moslim is, bijna geen nederlandse winkels meer zijn. Nu woon ik op een weg waar vooral nederlanders wonen. Maar helaas wordt ook deze weg langzaam overgenomen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:08

phormicola schreef:
Tallie1979 schreef:

Mag jij vinden, wat ik erger vind, is dat er ook Nederlanders zijn die niet zien hoe ons land word verziekt door alle schreeuwers die dit land naar hun eigen hand willen zetten..

En mij mag je een stuurloze schreeuwer noemen hoor.. Het zal mij de derrière oxideren.

Wie de schoen past trekken hem aan ;) Alleen al aan het feit dat je niet objectief naar de zaak kan kijken maar helemaal emotioneel wordt kun je zien dat er niet nagedacht wordt. En dus valt er niet met je te discussiëren, jammer, want daar is een forum voor :) Ik kan je visie best respecteren en er van leren, maar daarvoor is het wel belangrijk dat je kalm nadenkt. Lijkt mij leuker om mensen iets te leren dan maar te roepen wat je ervan vind.

Allereerst, je reageerde op een quote van mij, dus dat verhaal over wie de schoen past, ja, het komt bij mij over alsof je je post specifiek aan mij richt. Dan is het wellicht verstandig om geen quote van mij te gebruiken?

En daarnaast, ik vind het bijzonder om te zien dat er genoeg Nederlanders zijn die als een onderdanige hond op hun rug gaan liggen als medelanders iets vinden of willen. Dat is iets waar ik mij zorgen om maak.

En wie verbied mij om iets te zeggen wat ik vind? Ik krijg hier het gevoel dat ik een in en in slecht mens word gevonden omdat ik mijn vraagtekens plaats bij wederom een verandering, wederom een aanpassing aan een andere cultuur.

Misschien zal die gebedsruimte de afmeting hebben van een kippenhok, misschien is het er een ter grote van een sporthal, geen idee. Maar het is wéér nodig om zo'n voorziening te maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:10

Geryon schreef:
Het is zo geinig dat jullie nederlanders het zo voor moslims opnemen terwijl denk 90% daarvan schijt heeft aan jullie :')

Best geinig ook dat jij zonder enige vorm van bron dat soort cijfers denkt te moeten plaatsen...

thirteenn

Prima. Het staat toch niet in de weg? waarom zou je je daar aan storen..

vuurneon

moonsparkle schreef:
Of dan zo: als er echt heel graag heel veel mensen zouden willen bidden in Walibi wat is er dan erg aan voor ons? En misschien zijn christelijke wel net zo welkom in die gebedsruimte :D

In het ziekenhuis heb je algemene stilteruimtes, dus zou mij niets verbazen als dit ook geschikt zijn voor de christenen, de treehuggers, de boeddhisten etc etc

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:11

Ik vind het erg fijn dat ze in walibi een gebedsplek willen aanschaffen.
Zo ben ik een keer met ons gezin naar walibi geweest, en moest mijn stiefvader,
samen met zijn broer, inderdaad op zoek gaan naar een rustig plekje ergens,
zodat zij rustig konden bidden.
Iedereen staat je aan te kijken, iedereen staat naar je te wijzen, en iedereen praat over je,
omdat je daar toevallig staat te bidden. Ook geen pretje voor deze mensen, of wel soms?
Ik vind het discriminatie wanneer iemand niet fatsoenlijk ergens kan bidden, omdat hij/zij toevallig een geloof heeft waarin 5 keer per dag gebeden moet worden.

Dit is ook 1 van de redenen waarom wij nog amper pretparken bezoeken.
Omdat er simpelweg veels te veels gediscrimineerd wordt op dit gebied. :x

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:11

Ik sta niet op voor moslims, ik sta op voor bedrijven die in moeilijke tijden opkomen met slimme marketingstrategiën om hun omzet te verhogen :D :D .

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:13

moonsparkle schreef:
Als de mensen hier zich nou eens druk gingen maken om blanke vla...dan staan we weer gelijk :') Ik vind het vooral heel erg jammer hoe Nederlanders er zo'n probleem van maken. Als er echt heel veel mensen ongelukkig worden van hoe zwarte piet er nu uitziet waarom moeten wij zwarte piet dan precies zo houden zoals die is? Het feest hoeft echt niet minder leuk te worden als ze er ietsje anders uit gaan zien. Ik vind het zelf alleen minder leuk worden omdat er zo'n serieuze ophef over is.

Er zijn helemaal niet zoveel mensen ongelukkig met zwarte piet. ÉÉN iemand heeft de moeder van die gast uit curaçao iets in de trant van zwarte piet genoemd. Vervolgens is hij samen met een keniaanse of oegandese (? oid) kunstenaar het project "zwarte piet is racisme" gaan opzetten. En dat was al in 2011. Pas daarna werd er een grote ophef over gemaakt en vond zelfs de VN het nodig zich er mee te bemoeien. Over iets uit het verband rekken gesproken...

Overigens ben ik het wel met Tallie eens. Verandering is prima maar imo lijkt het er wel steeds meer op dat NL maar moeten wijken voor wat een medelander wil. En zelfs simpele dingen als niet NL willen leren terwijl je wel al je halve leven in NL woont en dan toch maar verwacht dat iedereen zich naar jouw aanpast. Ik woon momenteel zelf in Canada en dan lijkt het mij logisch dat ik Engels praat. Zelfs in de Dutch store spreken we bijna alleen maar Engels. Toen ik eergister in Toronto door China town liep zie je meer chinese tekens op straat dan dat je Engels ziet. Straatbordjes, nationale banken etc etc, alles in zowel engels als chinees. Dan begin ik me toch af te vragen of ik dan in Canada of in China ben. En met emigratie hetzelfde, zolang je geen engels (of frans) spreekt kom je bijna zonder problemen het land in, gezellig met 10-20 man in een klein appartement wonen en allemaal op welfare terwijl mensen zoals ik die zich aan willen passen, willen werken en ik gewoon bij mijn vriend wil zijn bijna het land niet in komen. En het lijkt om mij heen in NL niet veel beter te zijn. Als je je wil aanpassen prima maar het lijkt er soms steeds maar meer op dat wij om hen heen moeten buigen. Multi cultureel of niet.

Overigens hoop ik dan maar dat het een universele stilte ruimte wordt zodat het niet alleen voor moslims is maar een ieder met welk geloof dan ook daar welkom is.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 12-09-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:14

Jaa ik hoorde het!
Ik heb niks tegen buitenlanders, Maar dit gaat me iets tever...

ANightAway

Geryon schreef:
ANightAway schreef:
Jeeetje sommige bokkers.... 8)7

Leef en laat leven ! Lekker belangrijk dat er een gebedsruimte komt, waarschijnlijk in een leegstaand gebouw in het pretpark.
Hebben jullie er last van ? Lijkt me niet..
Geryon : Als islamieten al een "geur" met zich meedragen. Dan moet jij er toch geen last van hebben ? Aangezien jij niet in de gebedsruimte komt ? :\

Ik zeg toch als het open is. :')

Karin, kijk wel uit met fb hoor. Mijn zus had een link erop gezet en krijgt alweer allemaal prive berichtjes dat ze een domme k*prutsmuts is, ze krijgt doodsbedreigingen. Ze heeft de link moeten verwijderen voor eigen veiligheid.

Anightaway, grappig dat je dit vraagt. Ik woon in een dorp waar bijna iedereen moslim is, bijna geen nederlandse winkels meer zijn. Nu woon ik op een weg waar vooral nederlanders wonen. Maar helaas wordt ook deze weg langzaam overgenomen.

Tsja, ik woon in een dorp met alleen maar nederlanders, maar ik ben altijd blij als ik weer in het multiculti Rotterdam kan lopen. Maar goed dat heeft niets met deze discussie te maken.
Ook het feit dat je beweert dat 90% van de moslims schijt heeft aan ons ? Waar baseer je die cijfers op ?

vuurneon

nicole_xx schreef:
Jaa ik hoorde het!

Hoezo gaat slim inspelen op de vraag van de consument je te ver?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:16

Blue_Eyes schreef:
Geryon schreef:

Best geinig ook dat jij zonder enige vorm van bron dat soort cijfers denkt te moeten plaatsen...

Mijn bron is eigen ervaring, veel eigen ervaring. Niet zoals de meeste pro multiculti gedoe die in een stad of gat wonen met een aantal moslims. De moslims die hier naartoe zijn gekomen hebben respect in mijn ervaring, maar het zijn hun kinderen die schijt hebben aan nederland. En dat weet ik van hunzelf. Ik KEN ze ipv dat ik ze enkel zie lopen en niets van ze weet. Ik lees vanalles op internet van ze. En niet alleen van hun, nee ook van hun islamitische vrienden, en diens vrienden. En wat dacht je van andere multimedia waar bijna iedereen gebruik van maakt.

Je vindt het discriminatie als nederland niet overal plekken maakt voor jullie? Wat denk je wel niet?! Dat is omgekeerde wereld.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 12-09-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:18

vuurneon schreef:
nicole_xx schreef:
Jaa ik hoorde het!

Hoezo gaat slim inspelen op de vraag van de consument je te ver?

Het is maar waar Walibi op in wil spelen. Voor mij is dit een reden om er nooit meer heen te gaan. En met mij denk ik vele anderen die het een vreemde keuze vinden.

Dus Walibi zal misschien 100 moslims winnen, maar bij wijze van spreken het 10voudige aan "kaaskoppen" verliezen :)

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:18

Geryon schreef:
Blue_Eyes schreef:

Mijn bron is eigen ervaring, veel eigen ervaring. Niet zoals de meeste pro multiculti gedoe die in een stad of gat wonen met een aantal moslims. De moslims die hier naartoe zijn gekomen hebben respect in mijn ervaring, maar het zijn hun kinderen die schijt hebben aan nederland. En dat weet ik van hunzelf.

Je vindt het discriminatie als nederland niet overal plekken maakt voor jullie? Wat denk je wel niet?! Dat is omgekeerde wereld.

Dus eigen ervaring betekend dat je de gehele moslim gemeenschap kent en dus daarover kunt oordelen ?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:21

Tallie1979 schreef:
Dus Walibi zal misschien 100 moslims winnen, maar bij wijze van spreken het 10voudige aan "kaaskoppen" verliezen :)

En àls dat zou gebeuren, dan is die gebedsruimte ook zo weer weg hoor ;) . Want dan is hun opzet niet geslaagd. Maar eerst zien, dan geloven. Ik kan me alleszinds niet inbeelden dat mensen zich hierdoor gaan laten wegjagen. Zolang ze niet verplicht worden een hoofddoek te dragen bij het binnenkomen zal het wel meevallen :+ .

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:21

Had van mij niet gehoeven aangezien ik geen moslim ben, maar voor sommige mensen zou het misschien wel fijn zijn. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:22

Ik snap de gedachtegang van Walibi volledig, maar ik vind dit echt idioot :+

Moet je eens proberen een Katholieke kerk in een pretpark in een islamitisch land neer te zetten. Nou, de wereld is te klein. Reken er maar op dat er geen eens discussie over mogelijk is. Maar het dan wel normaal vinden dat dat hier gebeurd.

Ik vind dat je ervoor mag zorgen dat iedereen zich hier thuis voelt, en hen vrij moet laten in het geloof, maar een pretpark is géén plek voor geloofsovertuigingen, come on.

Edit; Pretpark gebeuren even verduidelijkt :D
Laatst bijgewerkt door Marit op 12-09-14 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:22

Zie mijn edit ;) Maar hee, het zullen inderdaad wel super toevallig net allemaal de uitzonderingen zijn!

Maar het gaat er verder ook niet om hoe moslims zijn in het algemeen. Het gaat erom dat nederland veel te veel voor de 'medelanders' doet. En dat ik het grappig vind dat jullie voor ze opkomen maar zij jullie er nog om uitlachen, zei ik er gewoon even bij :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:23

Nog even dan wonen hier meer moslims als Nederlanders.