Het is wel gewoon absurt dat vandaag de dag je mss wel ff moet gaan behelpen met campingvuurtje en dergelijke...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kwita schreef:nu ben ik geen belg, maar onze en ook die van jullie voorouders kenden zelfs geen stroom.
nu is er veel op ingericht maar met wat beleid komen jullie het echt wel door
olafgek schreef:Je kan ook een beetje overdrijven he... ik zeg niet dat het aangenaam zal zijn. Maar misschien wel eens goed voor de mensen. Neem een dekentje, een gezeldschapspel en wat kaarsen! Kan een gezellige avond worden!
Voor de vriezer moet je echt geen bang hebben, gewoon dicht laten
Ayasha schreef:Opwarmen en licht is het minste van je zorgen.
Al dat eten dat in de vriezer ligt is wat anders. Ik vind het niet kunnen dat ze ons zomaar zonder stroom zouden gaan zetten. Waar zijn die groene helden nu die beweerden verder te kunnen zonder kern-energie met hun oplossing? Die hadden ze toch volgens hun kiezers?
unihorses schreef:heel moooi hoor een trui en je overleefd die 15 graden maar zoals eerder, met een baby die wil je niet in 15 graden,
_Alarm_wlkp schreef:Ik zit in zone 2ik vermoed dus geen last te hebben
Het is wel gewoon absurt dat vandaag de dag je mss wel ff moet gaan behelpen met campingvuurtje en dergelijke...
Hvelreki schreef:Ayasha schreef:Waar zijn die groene helden nu die beweerden verder te kunnen zonder kern-energie met hun oplossing? Die hadden ze toch volgens hun kiezers?
Precies. Ik ben helemaal niet voor kernenergie, maar er is (voorlopig) gewoon géén alternatief. Dat ze eens ophouden met zeuren en betogen over en tegen kernenergie en constructief meedenken aan een oplossing.
Ik vind het overigens echt te belachelijk voor woorden dat we misschien niet genoeg energie hebben deze winter. In welke eeuw leven we eigenlijk? Ik schaam me echt regelmatig om Belg te zijn. Voorlopig ga ik er evenwel vanuit dat het niet zal gebeuren.
Ewona schreef:Tja, zoiets keuren ze dan van "hogerhand" af natuurlijk.
Valt waarschijnlijk voor hun niets aan te verdienen, dus maar geen handtekening onder de goedkeuring zetten.
Citaat:Ding kostte behoorlijk wat centen, maar buur had het ervoor over en zou zo ook een aantal mensen van energie kunnen voorzien.
elenaMM77 schreef:ben nog even in de particuliere windmolentjes gedoken voor je.. omdat in mijn geheugen die voor in binnengebied beschikbare turbines eigenlijk allemaal zeer laag rendement zijn (vergelijkbaar met zonnepanelen, maar dan verhoudingsgewijs iets duurder met iets lager rendement). die momenteel vooral uit idealisme worden aangeschaf om zo groen mogelijk te leven.. 1 zo'n turbine levert momenteel (duurste moddelen) net iets meer op dan wat een gemiddeld huishouden verbruikt (enkele duizenden kwh opbrengst tegen een gemiddeld verbruik van 3300kwh voor een gezin). het verdiend zich in de levensduur van 20 jaar nog niet terug.. Volgend jaar komt er een type dat voor een relatief lage prijs (3500 euro) na tien jaar terugverdiend is en daarna dus werkelijk ook 'besparing' oplevert.. ze leveren gemiddeld 1800 kwh per jaar op. (x0.25cent per kwh dat je dus bespaard op je energie nota, sta je na zo'n 10 jaar op 0 en kan het besparen gaan beginnen)..
ik stuur je wel even een pb met de rest van de info