Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amandavd schreef:Wel grappig dat mensen het 'errug' overdreven vinden terwijl deze slang bekend staat om zijn giftige en dodelijke beet. Ach joh, ken je gewoon aaien, is niet zo errugg. Kom op, als zo'n slang zich bedreigd voelt en bijt kan hij wel degelijk gevaarlijk zijn. Snap die achteloosheid echt niet van sommige.
[***] schreef:Amandavd schreef:Wel grappig dat mensen het 'errug' overdreven vinden terwijl deze slang bekend staat om zijn giftige en dodelijke beet. Ach joh, ken je gewoon aaien, is niet zo errugg. Kom op, als zo'n slang zich bedreigd voelt en bijt kan hij wel degelijk gevaarlijk zijn. Snap die achteloosheid echt niet van sommige.
Ik heb niemand gezien die hier zegt dat je hem kan aaien hoor?
SharonIndezz schreef:Een slang eet alleen levend???? Nou dan heb ik altijd speciale slangen gehadow en overigens kan een slang gerust een jaartje Zonder vreten.. Dus dan kun je best lang wachten
SharonIndezz schreef:ehm ja ik citeer:
"Afgezien daarvan, een prooi moet bewegen, anders eten ze niet. Dus je moet al een levende prooi zien op te sluiten in die val en dan nog hopen dat de slang er toevallig in gaat en niet doodleuk via de tralies oid dat beest afmaakt''.
hier suggereer je dus dat hij alleen levend voer pakt dat nog beweegt.
maargoed, misschien vielen al mijn slangen wel in de categorie makkelijk... die vraten allemaal ontdooide prooien. daar heb ik nooit met een pincetje hoeven wiebelen, zelfs niet bij de python regius..
overigens vond ik dat stuk op RTL gisteren echt achterlijk, typte op marktplaats gifslangen in, en lieten een advertentie zien met python regiussukkels....
StalNollie schreef:Dani schreef:De meeste mensen met giftige slangen in huis zijn daar zeer voorzichtig mee. Hermetisch afgesloten kamers, terraria met een slot erop, materiaal om een ontsnapte slang direct weer te vangen, de rest van 't huis zo ingericht dat een slang niet gemakkelijk buiten kan komen..daar wordt echt wel over nagedacht. Er zijn behoorlijk wat gifslangen in Nederland hoor, en het gaat echt zelden fout. Eén zo'n incident als dit lijkt me geen reden om het volstrekt te verbieden. Tenslotte vinden we ook niet dat honden verboden moeten worden als één agressieve hond een kind doodbijt, en dan heb je 't al over daadwerkelijk letsel. Vooralsnog is er niks gebeurd en het kan best dat de slang volgende week wordt teruggevonden in een hoekje in huis.
dit dus helemaal mooi verwoord, waarom nu wel ineens een slang verbieden door dit incident.
_San87_ schreef:Sinds wanneer zijn pitbulls verboden in NL.
En het gros van de mensen die slangen houden, doen dat niet om stoer te doen, dat als eerste.
_San87_ schreef:Sinds wanneer zijn pitbulls verboden in NL.
En het gros van de mensen die slangen houden, doen dat niet om stoer te doen, dat als eerste.
Miepie77 schreef:ten eerste vind ik het bizar dat die man niet binnen een uur, de politie heeft gebeld, een giftige slang, maar heeft gewacht tot de volgende nacht en waarom mogen particulieren deze dieren thuishouden, moet er niet aan denken dat het mijn buren zouden zijn
Rebeccaa schreef:gohya schreef:Leeuwen,Panters? die heeft niemand als huisdier in Nederland hoor.
Precies, dat is dus wat ik bedoel;
waarom giftige slangen dan wèl als huisdier nemen