Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loveskiara schreef:Ik zit een beetje in twijfel of het juist was hoe het gegaan is. Natuurlijk verschrikkelijk voor het baasje dat ze een hond minder heeft, maar snap de angst van de agent ook wel. Meestal ook hoe groter/breder de hond, hoe meer angst zoiets opwekt. Zeker als een bepaald ras een bepaalde reputatie heeft.
Maar zoals eerder gezegd werd, de dichtstbijzijnde agent moet reageren op de oproep. Er moet zo snel mogelijk hulp zijn om mensen veiligheid te bieden, en verderop in het filmpje staat een 2e agent op afstand. Volgens mij rijden agenten ook nooit alleen in een auto rond. Lang niet alle agenten zullen weten hoe ze op zulke honden moeten reageren. De een heeft meer kennis van bijv. drugshandel en de ander dan weer van dieren.
Maar aan de andere kant. In mijn ogen hebben ze wel de verkeerde hond neergeschoten. De lichte rende volgens mij alleen maar mee. Die draaide wel later als eerste weer om, maar wilde volgens mij ook weer weglopen, voordat het derde schot gelost werd. De donkere had de aanval naar de agent ingezet. Maar goed, daar valt achteraf natuurlijk niks meer aan te veranderen, welke wel en niet neergeschoten had mogen worden.
Sammy_xxs schreef:Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!
dees_daan schreef:Sammy je kan wel boos op ons worden maar ik hoop dat je zelf ook wel in ziet dat dit geen normaal gedrag is?
Eerst een hond aanvallen, en op het filmpje slaan ze aan op de agent en de voorste vliegt er vol op af, en die houding is echt niet omdat hij wil spelen.
Dat ze een stukje wegrennen als hij valt is op zich wel te verklaren want de agent doet ineens iets anders waar ze niet op gerekend hebben. Toch komen ze daarna weer terug, en kwispelen?? Ik zie vooral strakke staarten maar dat zal wel aan mij liggen.
mika11 schreef:Sammy_xxs schreef:Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!
Ik weet dat pitbull/stafford honden worden geroemd om hun mensvriendelijkheid.
Maar die agent kent die honden niet, misschien zijn ze zo verknoeid door hun eigenaar dat ze zich wel tegen de mens gekeerd hebben.
Dat kun je niet weten.
Wie zijn die mensen dan die er verstand van hebben?
Zouden die binnen 2 minuten ter plaatse zijn, iemand had ze eerst moeten opzoeken/bellen.
Als die honden door verkeerde opvoeding niet mensvriendelijk meer zijn, was het in ieder geval veel te laat geweest.
En daar sta je dan met je koekje en je balletje...terwijl de honden ondertussen nog meer schade aanrichten.
Dat had best gekund in ieder geval en misschien zijn het inderdaad grote goedzakken:
maar de honden moeten zo snel mogelijk worden gestopt, dus er is helemaal geen tijd om de liefhebbers en kenners van dit ras er eerst bij te roepen.
Sammy_xxs schreef:dees_daan schreef:Sammy je kan wel boos op ons worden maar ik hoop dat je zelf ook wel in ziet dat dit geen normaal gedrag is?
Eerst een hond aanvallen, en op het filmpje slaan ze aan op de agent en de voorste vliegt er vol op af, en die houding is echt niet omdat hij wil spelen.
Dat ze een stukje wegrennen als hij valt is op zich wel te verklaren want de agent doet ineens iets anders waar ze niet op gerekend hebben. Toch komen ze daarna weer terug, en kwispelen?? Ik zie vooral strakke staarten maar dat zal wel aan mij liggen.
NOu ik snap gewoon niet dat jullie niet kunnen zien dat het geen agressie is? Als ze echt agrssief waren, dan hingen ze in zn been toen hij op de grond lag, maar ze liepen weg? en een hond die het echt heeft gemunt op je, die dus zwaar in de aanval wil gaan om te "killen" had al 10 keer in zn been gehangen, kansen genoeg gekregen, maar hij deed het niet.
Sammy_xxs schreef:@caira Nou uit eigen ervaring weet ik dat de dierenambulance er erg vlot bij kan zijn hoor. misschien geen 2 minuten, maar zeker wel in een kwartier. een een kwartier wachten was echt geen probleem geweest, voordat de honden die agent zagen waren ze een beetje aan het snuffelen enzo, nouw levensgevaarlijk
Sjolvir schreef:Terecht of onterecht, wij kennen natuurlijk niet het hele verhaal.
Maar kan me zo voorstellen dat als je als agent melding krijgt van bijtincident met andere hond en eigenaar van die hond en een beschadigde auto, dat je dan niet gaat staan wachten op een collega honden geleider met verstand van zaken.
.....Niemand hier weet wat de honden hadden gedaan bij andere aanpak en gaan we ook nooit achter komen.
Sammy_xxs schreef:@caira Nou uit eigen ervaring weet ik dat de dierenambulance er erg vlot bij kan zijn hoor. misschien geen 2 minuten, maar zeker wel in een kwartier. een een kwartier wachten was echt geen probleem geweest, voordat de honden die agent zagen waren ze een beetje aan het snuffelen enzo, nouw levensgevaarlijk
Sammy_xxs schreef:Nou dan heb jij andere ervaringen als ik ermee moyra, want hier doen wel degelijk veel voor dieren en komen ze heel snel op een oproep af. en die stokken hebben ze hier wel, en verstand van honden ook.