phormicola schreef:Ik heb geen cent te makken hoor, heb geen auto, geen eens kabel TV.
Ik vind je toon onwijs vervelend, geen één mens heeft alle wijsheid in pacht, om je heen bijten en schreeuwen heeft geen zin en maakt dat mensen niet naar je willen luisteren.
Je kan niet een kapitalistisch gezondheidszorg systeem invoeren en daar op een overheids manier mee om gaan, dat gaat geheid problemen opleveren. Gezinnen zoals het mijne kunnen het nu al nauwelijks ophoesten en dan heb ik geen eens toegang tot een tandarts. Dan kun jij wel schreeuwen dat ik niet zo moet zeuren, maar misschien heb jij geen flauw idee hoe dat is.
Phormicola, ik gooi nu even de knuppel in het hoederhok en het is niet persoonlijk bedoeld, maar aan je hand van de situatie die jij nu schetst kan ik je wel een voorbeeld geven van hoe het nu werkt...
Je geeft aan moeilijk rond te kunnen komen, geen luxe te hebben etc. Maar je zet straks wél een kind op de wereld. Ze zorg die verleend wordt tijdens de zwangerschap en bevalling zit toch echt wel rond de € 4000/€ 5000 minimaal. Als we dit systeem niet hadden gehad, had jij dus niet zo "makkelijk" een kind op de wereld kunnen zetten als nu. Simpelweg omdat je dat niet had kunnen betalen. Ik (kinderloos) betaal nu nl indirect ook mee aan jóuw bevalling.