Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
44Myrthe44 schreef:Angelkisssss schreef:Natuurlijk zijn er enkele vormen van kanker waar nog niks voor is een als je te lang wacht met behandelen kan het ook fout aflopen en natuurlijk de pech gevallen waarbij het terug komt. (Werk zelf in het Nederlands Kanker Instituut, dus weet een zie genoeg zelf)
Maar mijn punt is idd dat daar al veel geld en bekendheid voor is. Voor ALS niet, en dat is nu je doodvonnis.
En je wil hiermee zeggen dat kanker minder erg is dan ALS, of...
Snap het punt echt niet.
Natuurlijk is kanker bekender, 1 op de 3 mensen krijgt het. Dat geldt niet voor ALS. In de zin van meeste levens redden, zou er dan ook meer geld beschikbaar moeten zijn voor kankeronderzoek. Wat niet wil zeggen dat er voor ALS geen geld beschikbaar moet zijn.
Cynn schreef:Jammer dat je het zo negatief ervaart, de actie is juist goed bedoelt. Juist door de actie zijn er mensen bewust geworden van de ziekte en is er inmiddels meer dan 40 miljoen mee opgehaald. Ik vind dat mooi..
En heb je echt alle filmpjes op de vorige pagina gekeken? Ook die ene waarvan mensen zeiden helemaal afkijken want die is heftig?
En ik las gisteravond dit nog: http://m.vice.com/read/the-worst-part-o ... ing-it-822
Nessah schreef:44Myrthe44 schreef:[quote="Angelkisssss
Natuurlijk zijn er enkele vormen van kanker waar nog niks voor is een als je te lang wacht met behandelen kan het ook fout aflopen en natuurlijk de pech gevallen waarbij het terug komt. (Werk zelf in het Nederlands Kanker Instituut, dus weet een zie genoeg zelf)
Maar mijn punt is idd dat daar al veel geld en bekendheid voor is. Voor ALS niet, en dat is nu je doodvonnis.
[/quo
En je wil hiermee zeggen dat kanker minder erg is dan ALS, of...
Snap het punt echt niet.
Natuurlijk is kanker bekender, 1 op de 3 mensen krijgt het. Dat geldt niet voor ALS. In de zin van meeste levens redden, zou er dan ook meer geld beschikbaar moeten zijn voor kankeronderzoek. Wat niet wil zeggen dat er voor ALS geen geld beschikbaar moet zijn.
Ja joh, ga even in discussie of kanker of ALS nou de ergste ziekte is...![]()
![]()
![]()
Het zijn 2 vreselijke ziektes en ik denk dat het totáál overbodig is om daar een discussie over te gaan voeren.. Kom op zeg.. Zit met ongeloof te lezen. Doe even normaal zeg.
zullen we dan alle goede doelen met elkaar vergelijken? Zullen we geld storten voor de zeehonden die gemarteld worden, of zijn de tijgers zieliger? zullen we voor de kindjes in Afrika storten, of toch maar voor de natuurramp in Japan?
iedereen bepaalt zélf waar hij/zij geld voor stort. Dat betekend niet dat het één erger is dan het ander, maar gewoon een persoonlijke keuze waar iedereen vrij in is. élk goed doel maakt reclame voor naambekendheid en als er een bepaald goed doel toevallig een hele pakkende campagne heeft waardoor er veel geld binnen komt ( en geloof me, dit is zoiets wat echt maar tijdelijk effect is en iedereen dezelfde dag alweer vergeten is hoe erg die ziekte is) moet je daar blij mee zijn.. Ook al ligt jouw persoonlijke keuze op een ander goed doel. Wat een ongelofelijke onbenullige discussie.
billionache schreef:Aangezien we hier op bokt zijnondanks het feit dat zonder cap erg onverantwoord is...
https://www.facebook.com/photo.php?v=75 ... =2&theater
Finliox schreef:Er is een filmpje (is hier volgens mij ook al geplaatst) van een man die de icebucket challenge doet die er ook een grote grap van maakt en uiteindelijk zat ik jankend achter de computer terwijl hij uitlegde wat ALS allemaal met je doet. Als je mensen aan het lachen maakt ervaren ze de actie als positief en blijft het langer hangen, zo wordt ook de kans dat er geld gedoneerd wordt groter. Volgens mij kan je het beter met veel lol en pret doen dan een smeekbede houden want dan denken mensen "oh, dat is de zoveelste."
Dezelfde man uit het filmpje verteld ook hoeveel het met hem doet dat er zoveel geld op wordt gehaald en dat zoveel mensen hier aan mee doen. Het gaat die mensen om erkenning voor hun ziekte, om een medicijn te vinden om te genezen, om levens te redden. En elke icebucket challenge helpt om de eerste stap te nemen en om dat geld in handen te krijgen om onderzoek te doen. Dat is wat mensen met ALS verdienen: dat ze niet hun doodsvonnis te horen krijgen op moment dat ze de diagnose ALS krijgen. Daar gaat het om. Al het gel*l over wel of niet een ergere ziekte, wel of niet een goede actie dat boeit die mensen helemaal niks. Ze willen genezen worden en daar hebben ze hulp bij nodig. Wij kunnen hen die hulp in de vorm van een emmer ijswater over ons hoofd geven. Als mensen van de ziekte afweten is de eerste stap naar het onderzoek en dus uiteindelijk genezing gemaakt, en dat is wat elke ALS patient wil.
Naskapower schreef:Ik zou er absoluut niet blij mee zijn als ik genomineerd zou worden. Ben zeker niet van pan om een emmer ijswater over mijn hoofd te gooien, mocht ik aan het einde van de maand geld overhouden dan gaat dat op de spaarrekening. Als ik iets wil doneren bepaal ik zelf wel waaraan ik het doneer.
Nessah schreef:ik heb geen kritiek op het idee ( dat schrijf ik letterlijk, maar mensen lezen alleen wat zij willen lezen) ik heb kritiek op de uitvoering door veel mensen. Die jonge meiden die er iets leuks van maken, die het zien als een lolletje. Weet je, ik ga niet in discussie.. Ik zal gewoon zeggen dat ik hoop, echt hoop, dat je deze ziekte nooit van dichtbij hoeft mee te maken. Want ik zal je zeggen, mijn beste vriendin de liefste meid die ik ken, is veranderd tot een hoopje ellende.. haar hele gezin is veranderd, het heeft hun kapot gemaakt. Zelfs ik krijg sommige beelden nooit meer uit mijn hoofd. Dus sorry, als ik hier even mijn mening kom vertellen, sorry dat ik boos word als mensen een lolletje maken. Maar mensen weten niet waar ze het over hebben.
Finliox schreef:Door de challenges komt erkenning, mensen komen te weten dat deze ziekte bestaat. Zonder te weten dat het bestaat kan je ook geen geld doneren. Hoe meer mensen het doen, hoe groter het wordt en dus hoe meer mensen daadwerkelijk geld voor onderzoek (kunnen) geven. Zonder de challenge zouden mensen met ALS nog steeds nauwelijk geld krijgen. Elk beetje helpt, al is het maar nog een challenge.