Kana schreef:Ik vind het echt heel vreemd dat mensen hier zeggen dat TS netjes en beleefd moet blijven tegen iemand die een misdrijf pleegt en ook nog eens enorm denigrerend gaat doen als ze erop wordt aangesproken.
Ja, klant is koning maar TS is geen prostituee die alles maar moet slikken voor haar loon.![]()
Mevrouw in kwestie is hartstikke asociaal en sommige klanten ben je beter kwijt dan rijk. Kaartjes verwisselen om zo minder te betalen is gewoon een vorm van stelen.
Haha ik denk dat jij nooit in een winkel hebt gewerkt?
Helaas werkt het wel zo. Je neemt een baan als verkoopster, dat betekent dat je dit soort gevallen tegenkomt. Je bent een visitekaartje voor het bedrijf dus je MOET vriendelijk blijven. In dit geval is er ook niets te bewijzen dus helemaal een lasting geval.
Ik heb een keer gehad dat iemand een paar schoenen in zijn jas stak, ik ben altijd vrienlijk gebleven, zelfs toen het erop leek dat de meneer agressief begon te worden. Ik heb hem verteld dat ik dat niet waardeer en hem vriendelijk verzocht mijn winkel te verlaten. Ondertussen een college geseind de politie te bellen en het is mij gelukt vriendelijk te blijven, al was dat wel moeilijk.