Nederlanders kunnen wat leren van andere landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:33

En niet alleen mensen zijn heel verschillend, ook hun perceptie over vriendelijkheid. Zo heb ik een vriendin die het heel leuk vindt wanneer ze in een kleding- of schoenwinkel meteen aangesproken en geholpen wordt door een medewerker. Dan vindt ze dat echt een leuke winkel met vriendelijk personeel.
Ik daarentegen wil gewoon zelf mijn kleding en schoenen kiezen en wil alleen hulp wanneer ik daadwerkelijk een vraag heb. Ik vind het dus niet zo leuk en zelfs ongemakkelijk als een medewerker meteen naar je toe komt. Ik mijd zelfs boetieks waar ik weet dat dit standaardprocedure is.
Dus ook hier weer, je bent met zoveel variabelen bezig. Natuurlijk kan je niet iedere persoon op deze aardbol apart bespreken, maar het is dus ook oppassen met conclusies trekken. Leuk onderwerp om even over te beppen en te verzuchten hoe erg je leven wel niet is (dikke knipoog), maar ook niet meer dan dat. :D

Anoniem

Re: Nederlanders kunnen wat leren van andere landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:49

Ik heb nog niet alles doorgelezen, dat ga ik zo maar eens doen. :Y)

Wat me wel opvalt vooral in frankrijk (daar kom ik nu al ruim 10 jaar elk jaar 3 weken, of zelfs langer) is dat mensen er gastvrij en aardig zijn zodra je de taal spreekt (of probeert te spreken). Als jij geen moeite doet zullen zij ook niet erkennen dat ze engels kunnen. Spreek je frans of doe je een poging zijn ze dus altijd ontzettend aardig! (mijn ervaringen, uitzonderingen daar gelaten. Ja, ook tegen gekomen). Nederlanders daarintegen passen zich heel erg aan aan toeristen en andere mensen etc. Wij spreken Engels, Duits en Frans. Op sommige scholen krijg je zelfs nog wat basis spaans. Wij doen daarin dan ook wel echt 'moeite' voor andere landen. ;)

Verder, mijn zusje heeft een pinda allergie. Een likje en ze stikt. Nu, in zowel Nederland als Frankrijk gaan ze daar heel goed mee om! In een restaurant hier in Nederland werd zelfs een keer de keuken helemaal voor haar schoongemaakt zodat zij haar pizza pinda vrij kon krijgen. Enige was dat ze hem misschien iets eerder had dan wij. Als ze het niet weten vragen ze het ook altijd na. En dit doen de fransen ook. Weten ze het niet zeker geven ze het niet/regelen ze iets anders. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:08

Als je als Amerikaan in de horeca afhankelijk bent van de fooien voor je loon dan ben je wel vriendelijk ja := Ik heb samengewoond met een stel Amerikanen en dat zijn fantastische mensen. Ze vonden mij ook hysterisch, met mijn directheid. 'Oh my god Buuurdeeehhnnn you're like so... straightforward! I love it!' De laiverds :))

Overigens voel ik me pas echt thuis op de Britse eilanden en Ierland. Engeland en Schotland vind ik heerlijk, maar Ierland.... En voor het 'jah da's altijd zo op vakantie' weer om de hoek komt, ik heb een half jaar in Galway, Ierland gewoond ;) Mensen zijn daar zoveel vriendelijker, relaxter en beleefder dan hier. En dan niet kruiperig beleefd, maar gewoon.. beleefd. Normaal gedrag eigenlijk :+ Nederlanders zijn zo horkerig als je dan weer terug komt. Nee doe mij de Britse en Ierse mentaliteit maar. Galway was echt geen rozengeur en maneschijn, er is een meisje vermoord toen ik er net zat en Ierse eerstejaars die voor het eerst weg bij paps en mams zijn zijn afschuwelijk. Sindsdien zijn Nederlandse studenten zoooooo vreselijk braaf in mijn ogen :')

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:39

pandour4evuh schreef:
verootjoo schreef:

volgens mij is het dus typisch nederlands om je daaraan te ergeren :')

Maar ik erger me ook kapot... op een trap hoor je te lopen, niet stilstaan :7

Of gewoon rechts stilstaan zodat iedereen er nog wel langskan

Als je er dan wat van zegt moet je bang zijn om kort en klein geslagen te worden (in rotterdam in ieder geval)

Dat slaat echt nergens op :') Ik woon er al dertien jaar, en nog nooit zo iets dergelijks meegemaakt. En in woon zelfs in een wijk die op nummer 3 staat van de gevaarlijkste wijken van ZH :+

geerke schreef:
Quebelle schreef:
Ik ben Brits/Belgisch :j Ik vind ook dat Belgen minder...toegankelijk zijn? Ik vind dat Belgen qua mentaliteit veel bedeesder en individualistischer zijn dan bevoorbeeld Britten of Nederlanders.
Wat wel onvriendelijk kan overkomen naar buitenlanders toe.

ik vind belgen een stuk vriendelijker dan nederlanders...

Dit dus. Veel relaxter, vriendelijker en zachter :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:55

hmm, dat van Rotterdam moet ik dan toch wel weer onderschrijven.
Mijn vriend (toen nog niet mijn vriend) is ooit in elkaar geslagen en beroofd in Rotterdam. Voor mijn deur is iemand in elkaar geslagen en beroofd (ik vond zijn lege beurs en heb deze aan hem terug gebracht). De winkel in mijn straat had gemiddeld 1x per maand een nieuw raam nodig, mijn broer is bedreigd in de metro omdat hij blijkbaar per ongeluk naar iemand gekeken had. Een kennis (vrouw) werd ernstig bereigd omdat ze haar auto blijkbaar ergens neergezet had wat volgens een maffe kerel ZIJN parkeerplaats was (gewoon openbaar aan de straat). Er zijn meerdere schietincidenten in mijn wijk geweest. Ik ben een keer verhuist omdat ik het zat was dat mijn toilet dat op de gang zat steeds gebruikt werd door drugsverslaafden die zooi kwamen kopen bij mijn ganggenoot en stond een keer in datzelfde huis in mijn piama toen er een politieinval plaatsvond.......
Vond dat wel genoeg in een paar jaar tijd :')

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:59

Oh, welke wijk (mag ook pb)? Geen idee hoe dat zo kan verschillen. Ik heb nooit, echt nog nooit zulke problemen gehad..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:02

Ik ben dit jaar naar Californië geweest en merk precies hetzelfde als jij doet. Alleen zoals jij benoemd van die troep langs de weg, dat dat in Hawaii niet is, ligt er daar onwíjs veel troep. Delen van autobanden, ijzer, van alles. Maar geen blikjes, kauwgom enzovoort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:05

Twee wijken, de eerste was bij metrostation marconiplein (daar staarden ook alle mannen je onbeschaamd aan als je daar als vrouw hun snackbar/theehuis in liep, helemaal als je daarbij ook nog een paardrijbroek bij aan had :D
Ben daar ook een keer bijna aangevallen door een verwarde kerel met een stalen buis in zijn handen. gelukkig besloot hij op het laatste moment toch om te draaien :=
Daarna ben ik naar een straatje achter de Bergweg verhuist...veel beter...(ahum)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:09

In de periode dat ik in Rotterdam kwam heb ik al genoeg meegemaakt alleen al in de metro. := Mensen die wartaal uitkraamden en naar je stonden te wijzen. Een gozer die in elkaar geschopt werd zonder enige reden. Een grote scheur open trekken. Bedelen, bedreigen etc.

Overigens heb ik mij zelden in Rotterdam onveilig gevoeld hoor, maar in bepaalde delen 's avonds op straat lopen zou ik ook niet zomaar doen. Kijk als je zelf in de buurt woont kijk je er al weer heel anders tegen aan. :D Maar ik snap wel ergens waar die opmerking vandaan komt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:12

Sammie schreef:
In de periode dat ik in Rotterdam kwam heb ik al genoeg meegemaakt alleen al in de metro. := Mensen die wartaal uitkraamden en naar je stonden te wijzen. Een gozer die in elkaar geschopt werd zonder enige reden. Een grote scheur open trekken. Bedelen, bedreigen etc.

Overigens heb ik mij zelden in Rotterdam onveilig gevoeld hoor, maar in bepaalde delen 's avonds op straat lopen zou ik ook niet zomaar doen. Kijk als je zelf in de buurt woont kijk je er al weer heel anders tegen aan. :D Maar ik snap wel ergens waar die opmerking vandaan komt :=

Buiten dat er natuurlijk altijd een kern van waarheid in zit, in dit geval wel iets meer. Anders zou dit oordeel er niet zijn geweest, zeker niet door heel veel mensen..

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:16

Ja oke, dat is waar. Ik denk ook niet dat jullie dit allemaal uit jullie duim zuigen.

Misschien kunnen ze gewoon ruiken dat ik er woon :+ Ik hoor bij de gang :')

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:32

NikkieenJij

Ik ben zelf opgegroeid in rotterdam dus ik ken rotterdam heel goed. Maar ik ben serieus bedreigd op CS toen iemand mij de weg blokkeerde en ik vriendelijk vroeg of meneer (gozer in mijn ogen) even aan de kant kon zodat ik mijn trein kon halen.

Savonds een keer met een grote groep naar huis gefietsd uit de stad. (8 jongens 3 meisjes) we dachten dat als we rustig waren we wel door het oude noorden konden fietsen. Dit hebben we geweten we zijn van de fiets afgesleurd en het ziekenhuis ingeslagen. het enige wat we deden was fietsen. De jongens wouden ons alleen veilig naar huis hebben.

Ik ben bedreigd toen ik met een vriendin in de stad was omdat ik iets te lang naar een meisje had gekeken (was me niet opgevallen), we hebben moeten rennnen naar de politie die verderop stonden

Ik weet dat ik misschien beschermd ben opgegroeid (kralingen) maar ik vind dit niet normaal en zo ga je niet met elkaar om.

Ik woon nu in Delft maar het heeft lang geduurd voor ik eraan kon wennen dat ik gewoon zonder met iemand anders te fietsen s'avonds over straat kan.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:50

Al die verhalen over Rotterdam.. Ik voel me dus niet veilig in Breda. Ja echt :'). Er is 2x ingebroken in mijn oude studentenhuis. De eerste keer is de inbreker in mijn kamer geweest terwijl ik lag te slapen (ik ben niet wakker geworden maar mijn deur stond dus ineens open..), hierna stond hij dus naast het bed van mijn huisgenootje, die werd dus wakker met die kerel naast haar bed. De tweede keer is hij enkel in onze tuin geweest maar heeft wel geprobeerd om binnen te komen.

2/3 maanden hierna ben ik achterna gezeten op mijn fiets en er was echt NIEMAND verder. Was compleet in paniek geraakt. Allemaal random routes gefietst, compleet verdwaalt. Brrrr. -O- Midden in de nacht ook dit.

Inmiddels verhuist naar een ander studentenhuis. Hier moet ik mijn fiets neerzetten op de stoep voor het huis (geen tuin), dus het laatste stukje fiets ik altijd even heel rustig over de stoep.. Een keer kwamen er twee mannen mij lopend tegemoet, en ik heb al een Breda-trauma :'), dus misschien straalde ik dit uit.. Hoe dan ook.. Met een 'psssst chickie' werd ik vol vastgepakt aan m'n armen. Stug doorgefietst en ze lieten me los, maar was gelijk weer bang.

Conclusie: Ik durf nu niet meer in mijn eentje in het donker over straat in Breda, er zijn momenten dat ik wel moet maar dan voel ik mij alles behalve veilig.. En ik heb in Amsterdam gewoond, daar heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.. Maar in Breda zijn er ook gewoon geen mensen op straat, er is dus ook niemand die iets voor je kan betekenen als er wat gebeurd. Bevalt me niks. Doe mij maar een grote stad waar meer leven is. :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:08

Ooo hier in Delft kun je echt op elk tijdstip lopen waar je wil. Echt een heerlijke stad. Paardlief heeft jaren in het delftse hout gestaan en die ging ik vaak ook nog even knuffelen na het uitgaan, voordat ik naar huis ging. Om 3 uur snachts. (Stond niet op een boerderij maar op een afzonderlijke wei op de rand van het bos). Nog ff een paar plakken hooi geven zodat ik de volgende dag wat later kon komen haha.
Rdam of den haag daarin tegen.. bepaalde wijken loop ik ook liever niet in mijn eentje rond als blonde 22 jarige :+

Ben ook zo iemand die bumperkleeft en seint, ik haat het echt om achter mensen te rijden die precies de maximum snelheid rijden of nog langzamer en je er dan niet langs laten. (Op de snelweg of autoweg). In de bebouwde kom ben ik braaf.
Maar ik wil ook gewoon alles voor me kunnen zien. Ookal gaat iemand net zo hard als dat ik wil, ga ik er ff voorbij zodat ik alles kan zien :').

En ik ben gierig. Ook typisch Hollands volgens mij.
En ik houd niet zo van werkloze asielzoekers, junken, en dronken mensen en/of andere mensen die geen reet uitvoeren en over de meeste buitenlanders heb ik een voor oordeel.

Als iemand stom doet en blijft doen kan ie een stuiter verwachten. Weet niet of dat ook typisch is.
Ik wil rust en relaxtheid en ik ben heel makkelijk maar mensen moeten niet verschrikkelijk moeilijk gaan zitten doen om niets of agressief vanuit het niets, of lastig vallen, blehh.
Toevallg vorige week nog. Na mn werk , toen we gesloten waren, ff aan een tafel op het terras gezeten en mijn vriend kwam mij ophalen met onze baby van drie maanden Maar we wachtten nog op iemand. Kwam een man ons lastig vallen en die was strontlazerus. Spugen en kankeren en agressief doen en hij had een blik in zijn ogen naar onze kleine meid waar die op af liep. Gelijk een douw naar de grond gegeven en gelukkig ging ie gelijk weg. Doeii.
Misschien een beetje Tokkie maar ik heb er zo een rot hekel aan. Vervelend doen tot daar aan toe maar niet waar mijn kindje bij is.

Oja in de horeca ben ik niet gierig. Ik geef altijd goed fooi maar waarschijnlijk komt dat omdat ik zelf ook al jaren in de horeca werk :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:16

pandour4evuh schreef:
NikkieenJij

Ik ben zelf opgegroeid in rotterdam dus ik ken rotterdam heel goed. Maar ik ben serieus bedreigd op CS toen iemand mij de weg blokkeerde en ik vriendelijk vroeg of meneer (gozer in mijn ogen) even aan de kant kon zodat ik mijn trein kon halen.

Savonds een keer met een grote groep naar huis gefietsd uit de stad. (8 jongens 3 meisjes) we dachten dat als we rustig waren we wel door het oude noorden konden fietsen. Dit hebben we geweten we zijn van de fiets afgesleurd en het ziekenhuis ingeslagen. het enige wat we deden was fietsen. De jongens wouden ons alleen veilig naar huis hebben.

Ik ben bedreigd toen ik met een vriendin in de stad was omdat ik iets te lang naar een meisje had gekeken (was me niet opgevallen), we hebben moeten rennnen naar de politie die verderop stonden

Ik weet dat ik misschien beschermd ben opgegroeid (kralingen) maar ik vind dit niet normaal en zo ga je niet met elkaar om.

Ik woon nu in Delft maar het heeft lang geduurd voor ik eraan kon wennen dat ik gewoon zonder met iemand anders te fietsen s'avonds over straat kan.

Delft is dan misschien nog wel beter dan alles wat er om delft heen ligt.. Ik woon zelf in oud Rijswijk (dan heb ik voor mijn deur een sloot, en achter die sloot ligt Molenwijk, Den haag) en ga 's avonds dus echt niet lopend of fietsend de deur uit. Ja het stukje naar de tramhalte loop ik. Met mijn huissleutels in mijn handen geklemd. Ben bij mij in de buurt ook bij een grote vechtpartij betrokken geweest. Iemand keek naar mij, en de vriendin van mijn neef. Mijn neef riep dat hij niet moest kijken en roepen want t was zijn vriendin. Kwamen die gasten later tegen en mijn neef kreeg een klap. Liep erg uit hand, en deze vriendelijke heren bleken ook een mooi mes op zak te hebben. Ook had ik ooit een vriendin dat een relatie had met een marrokaanse jongen. Ik ging net met haar om, en hij beweerde dat ze in die 2 maanden zo veranderd was en dat dat mijn schuld was (ging pas een week met haar om). Dit werd zo erg dat hij mij ging bedreigen en ging opwachten. Toen ik dacht dat hij weg was reed hij mij aan mrt een fiets en begon me te slaan. Toen ik de politie belde probeerde hij mijn telefoon af te pakken. Ben vlug bij haar naar binnen gegaan, en mijn vader gebeld die met een honkbalknuppel in de auto naar me toe is gekomen om me op te halen.
Zat eens op de tram te wachten toen ik zomaar zonder aanleiding helemaal de weet ik t wat in ben geslagen door 5 meiden. Niemand die iets deed terwijl er veel mensen in de buurt waren. Aangiften gedaan, maar was uiteraard niet voldoende. Als ik de 'hoofd dader' zou zien, moest ik direct bellen.
Een week later zag ik haar weer. In dezelfde tram als waar ik toen op zat te wachten. Tram bestuurder was heel aardig en zei dat ik bij hem moest blijven tot ze de tram uit waren, en ondertussen de politie moest bellen. Uiteindelijk ben ik een halte verder uitgestapt dan zij, en heeft de politie haar uit de tram geplukt. Helaas nooit wat geworden wegens 'onvoldoende bewijs'.

Zo ken ik nog wel wat meer verhalen over bijvoorbeeld een ander op laten draaien voor het maken en betalen van vals geld terwijl deze persoon van niets wist.
In delft durf ik met een gerust hart over straat! :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:28

Poiuytrewq schreef:
Ooo hier in Delft kun je echt op elk tijdstip lopen waar je wil. Echt een heerlijke stad. Paardlief heeft jaren in het delftse hout gestaan en die ging ik vaak ook nog even knuffelen na het uitgaan, voordat ik naar huis ging. Om 3 uur snachts. (Stond niet op een boerderij maar op een afzonderlijke wei op de rand van het bos). Nog ff een paar plakken hooi geven zodat ik de volgende dag wat later kon komen haha.
Rdam of den haag daarin tegen.. bepaalde wijken loop ik ook liever niet in mijn eentje rond als blonde 22 jarige :+

Ben ook zo iemand die bumperkleeft en seint, ik haat het echt om achter mensen te rijden die precies de maximum snelheid rijden of nog langzamer en je er dan niet langs laten. (Op de snelweg of autoweg). In de bebouwde kom ben ik braaf.
Maar ik wil ook gewoon alles voor me kunnen zien. Ookal gaat iemand net zo hard als dat ik wil, ga ik er ff voorbij zodat ik alles kan zien :').

En ik ben gierig. Ook typisch Hollands volgens mij.
En ik houd niet zo van werkloze asielzoekers, junken, en dronken mensen en/of andere mensen die geen reet uitvoeren en over de meeste buitenlanders heb ik een voor oordeel.

Als iemand stom doet en blijft doen kan ie een stuiter verwachten. Weet niet of dat ook typisch is.
Ik wil rust en relaxtheid en ik ben heel makkelijk maar mensen moeten niet verschrikkelijk moeilijk gaan zitten doen om niets of agressief vanuit het niets, of lastig vallen, blehh.
Toevallg vorige week nog. Na mn werk , toen we gesloten waren, ff aan een tafel op het terras gezeten en mijn vriend kwam mij ophalen met onze baby van drie maanden Maar we wachtten nog op iemand. Kwam een man ons lastig vallen en die was strontlazerus. Spugen en kankeren en agressief doen en hij had een blik in zijn ogen naar onze kleine meid waar die op af liep. Gelijk een douw naar de grond gegeven en gelukkig ging ie gelijk weg. Doeii.
Misschien een beetje Tokkie maar ik heb er zo een rot hekel aan. Vervelend doen tot daar aan toe maar niet waar mijn kindje bij is.

Oja in de horeca ben ik niet gierig. Ik geef altijd goed fooi maar waarschijnlijk komt dat omdat ik zelf ook al jaren in de horeca werk :P

Hee Poiuytrewq! Ik weet nog dat wij in een topic zaten dat je net zwanger was...! (Weet alleen niet meer welk topic..)
Maar ik snap dit dus volledig... Denk dat ik ook zo ben.. Plekken waar je door moet lopen/rijden moet je dat ook doen..
Waar ik absoluut niet tegen kan is mensen die in een winkelstraat zo ontzetten langzaam lopen, of plots stilstaan. Dat snap ik als je vlak langs de winkels loopt.. Niet als je midden op straat loopt. Of mensen die met z'n 3en op een rij lopen, jij gaat achter elkaar lopen met vriendinnen, en ze gaan geen centimeter aan de kant.. VERSCHRIKKELIJK!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:35

Wauw Uggies heftig
Molenwijk is volgens mij ook niet zo'n beste buurt.

Marokkanen moet je ook niks flikken hoor als vriendin zijnde. Dan loopt het niet best met je af. :+ ken de verhalen van dichtbij! Mafketels.

En dat lopen in de winkelatraat, met jou kan ik praten :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:49

Haha tsja, ik heb een schat van een Turkse vriendin! Maar de meeste in 'mijn buurt' loop ik met een boogje omheen. Ze zoeken elkaar op, en de gene die dat niet doen, zijn vaak degene die zich het meeste aanpassen en juist wél heel leuk zijn. Zitten veel 'bendes' in/rondom molenwijk dus dat zegt meteen genoeg over het volk dat daar rond loopt..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:54

Ik merk op Schiphol (werk bij de securitycheck) altijd groot verschil tussen mensen uit het buitenland en NLers.

Toeristen hebben 9 Vd 10 keer respect en proberen te doen wat je vraagt als beveiliger, ook al begrijpen ze het niet heel goed.

Nederlanders begrijpen je, maar gaan alsnog overal op in en werken vaak maar moeilijk mee. Zelfs bij uitgebreide uitleg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:59

Ik begin echt steeds meer het gevoel te krijgen dat ik niet in Nederland woon, er is echt zoveel dat ik niet herken van wat ik hier lees :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:10

Grappig wat je zegt in de OP over de rotzooi op straat in NL in vergelijking met Hawaï. Ik heb een tijdje een vrouw uit Nepal in huis gehad en die zei precies hetzelfde, maar dan andersom :') dat het in Nederland zo ontzettend schoon was, veel schoner dan in Nepal. En ze heeft gelijk, mij viel hetzelfde op toen ik in Nepal was :)

Overigens is het in buurland Duitsland ook altijd zo schoon, vergeleken met hier!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:15

Dreamy, wat een aso's... Dat snap ik dus niet..! Vind altijd dat je hulpdiensten en beveiliging met respect moet behandelen.. Er komt namelijk ooit een moment dat je ze nodig hebt en je blij bent dat ze er zijn..

Over het schoner zijn in andere landen... Ik heb dat binnen Nederland gezien! Den haag, Rotterdam, Amsterdam... Alles is zo Smerig! Toen ik in Zeeland was verbaasde ik mij hoe schoon het was. Geen papiertjes, geen kowgum... Hooguit een sigaretje! Meer niet!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:16

Ik denk dat het voor de meeste grote steden geldt, dat het vies is. Met uitzondering van die landen waar er heel strenge straffen op staan zoals Japan en Singapore.
Kijk in Parijs, Londen, etc... Allemaal niet al te schoon.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:14

Nederland et mogen misschien graag in discussie gaan maar ik zie niet in wat daar respecloos aan.
Mensen zonder reden gaan duwen en slaan en in t verkeer lastig vallen wel. Dat is niet misschien tokkie. Dat is gewoon asociaal gedrag.

Parijs is idd smerig. Napels ook :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:27

Ik dacht dat er in Parijs ook hoge boetes stonden voor de straten bevuilen :). Ook voor een kauwgumpje uitspugen op straat?

Ik vind langzamer rijden dan de max. snelheid en niemand er langs laten veel asocialer :).