Passagiersvliegtuig op weg naar Algerije verdwenen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:30

Het is inderdaad geen goede week voor de luchtvaart....
Ik hoop dat er niets ergs met die vliegtuig is gebeurt.

Overigens maakt het me niet echt bang om te gaan vliegen omdat er zoveel vluchten op 1 dag gaan en het bijna nooit mis gaat.
Sommige dingen heb je als luchtvaartmaatschappij niet zelf in de hand, helaas.

dito

Re: Passagiersvliegtuig op weg naar Algerije verdwenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:32

Aa neee niet weer he

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:33

xJennifx schreef:
14 jul- Oekraiens vliegtuig
17 jul- Ams-kuala lumpur
23 jul - twee Oekraïense straaljagers
23 jul - Taiwan
24 jul - Algerije
24 jul - Wereldreiziger crasht op Samoa-eilanden

Afgelopen 10 dagen..

Tsja... dat is een hoop... maar ik zou de oorlogsvliegtuigen niet mee tellen, als je dat gaat bijhouden sneuvelt er denk ik nog veel mee. En van die kleine vliegtuigjes zoals die laatste, daar gaat t ook wel iets vaker fout mee.. maakt t overigens niks minder erg, maar ik vind t niet niet helemaal thuis horen in zo'n lijstje.

Ik zie het als 3 grote ongelukken in een week tijd, en dat is wel bizar veel.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:34

_Rianne_ schreef:
Ik krijg nu een update binnen dat het is neergestort in Mali...

Veel logischer, dat andere was niet op de route.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:38

Bah, niet alweer.. Over vijf dagen moet ik ook het vliegtuig in. Fijn met mijn ontzettende vliegangst en daar komt dit dan ook nog bij.

Hopelijk zijn er nog overlevenden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:38

ik hoorde ook dat het door noodweer kwam, er was op dat moment noodweer in t gebied waar ze vlogen en de dodental is minimaal 50

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:39

"Een vliegtuig van de Algerijnse luchtvaartmaatschappij Air Algérie met 116 mensen aan boord is vanochtend, 50 minuten na te zijn opgestegen in het West-Afrikaanse Burkina Faso, van radar verdwenen. Dat meldde het Algerijnse staatspersbureau APS. Volgens de Weather Channel zou er boven Mali, waar het vliegtuig verdween, sprake van noodweer zijn"

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:39

_Cowgirl schreef:
Bah, niet alweer.. Over vijf dagen moet ik ook het vliegtuig in. Fijn met mijn ontzettende vliegangst en daar komt dit dan ook nog bij.

Hopelijk zijn er nog overlevenden.

Ik citeer even voor je, hopelijk kan dat voor enige geruststelling zorgen. :)

Shiloh schreef:
Elk mensenleven dat onnodig sterft is veel. Maar kans dat je sterft in een vliegtuig ongeluk is 1 op 800.000 in je hele leven. Kans dat je sterft in een auto ongeluk is 1 op 6000!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:43

Ik weet het, iedereen zegt het in m'n omgeving en ik heb niet perse de angst om dood te gaan, maar het begint al bij die filmpjes aan het begin van de vlucht. Daar krijg ik al het gebrek en moet ik alles controleren van mezelf, bedenk ik allemaal rampscenario's.

Ik heb één keer bewust gevlogen (andere keer als baby), toen ving ik ook nog op dat we misschien niet zouden gaan vliegen vanwege de harde windstoten onderweg. We gingen toch en ik heb de hele weg angst gehad. Toen moesten we nog een tijdje blijven hangen voor we konden landen. Bah, nee, ik ga veel liever met de auto. :+

Ik heb sowieso die angst al, maar dit werkt dus niet mee. We vliegen naar Turkije en als het goed is over Italië en Griekenland, laten we dat maar hopen. Ik weet trouwens niet of je toevallig kunt vinden waarover je vliegt?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:44

Is het opvallend veel of zijn we alerter dan normaal op dit soort berichten?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:45

NathalietjeB

pfoe weer een hoop mensen in t vliegtuig t is wel weer raak deze week zeg

Mioux

Ik vlieg elk jaar griekeland heen en weer, 3 uur tot 4 uur durende reis (ligt aan t weer) en stap er gerust weer in. Ja er gebeuren veel ongelukken met vliegtuigen,maar je zou eens op moeten zoeken hoeveel auto ongelukken/fatale auto ongelukken er gebeuren...of als je zelfs maar als voetganger op straat loopt.

Ik maak me er niet te druk om, de kans dat je door andere dingen overlijd is vele malen groter als t vliegtuig. Alle reizen worden aangepast,elke route etc.

xMercury

_Cowgirl schreef:
Ik weet het, iedereen zegt het in m'n omgeving en ik heb niet perse de angst om dood te gaan, maar het begint al bij die filmpjes aan het begin van de vlucht. Daar krijg ik al het gebrek en moet ik alles controleren van mezelf, bedenk ik allemaal rampscenario's.

Ik heb één keer bewust gevlogen (andere keer als baby), toen ving ik ook nog op dat we misschien niet zouden gaan vliegen vanwege de harde windstoten onderweg. We gingen toch en ik heb de hele weg angst gehad. Toen moesten we nog een tijdje blijven hangen voor we konden landen. Bah, nee, ik ga veel liever met de auto. :+

Ik heb sowieso die angst al, maar dit werkt dus niet mee. We vliegen naar Turkije en als het goed is over Italië en Griekenland, laten we dat maar hopen. Ik weet trouwens niet of je toevallig kunt vinden waarover je vliegt?

Maak je geen zorgen meid, komt echt wel goed! Je onderschrift is alleen niet zo toepasselijk, of wel haha? :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:47

Haha, nu je het zegt.. :') Heb daar eerlijk gezegd niet eerder aan gedacht, heb 'm al een tijdje.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:49

xJennifx schreef:
14 jul- Oekraiens vliegtuig
17 jul- Ams-kuala lumpur
23 jul - twee Oekraïense straaljagers
23 jul - Taiwan
24 jul - Algerije
24 jul - Wereldreiziger crasht op Samoa-eilanden

Afgelopen 10 dagen..

De 13e is er ook nog een vliegtuig met, wel "maar" 3 inzittenden, neergestort. Zat de vlieginstructeur en tevens goede vriend van mijn vriend in. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:52

xWouter, dat zijn er dan toch wel weer 3 teveel.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:54

Nayomie schreef:
xWouter, dat zijn er dan toch wel weer 3 teveel.

Daarom ook de maar tussenhaakjes :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:56

_Cowgirl schreef:

Via google maps kan je routebeschrijving doen met het vliegtuig. Zo zie je precies waar je overheen vliegt!

Ik vlieg over een paar weken naar Griekenland, ik stap er ook gewoon in. Heb gelukkig helemaal geen vliegangst :) Het zijn alleen wel echt veel ongelukken in de afgelopen tijd, of lijkt dat maar zo? Dat het zegmaar veel uitgebreider in het nieuws komt?
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 24-07-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:56

Kan iemand dit vliegtuig vinden?

Afbeelding

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:57

alweer een vliegtuig vermist :( echt vreselijk...

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:57

Wat vreselijk zoveel achter elkaar. Maar met de auto gebeuren veel meer ongelluken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:59

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:02

Vereentjex schreef:
Eerste 5 jaar pak ik geen vliegtuig meer...... VRESELIJKKK!!

Dode naar aanrijding met automobilist: http://www.l1.nl/nieuws/262839-dode-na- ... -middelaar

Jongetje overleden naar ongeluk auto/tractor: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=194596

Vrouw overleden naar aanrijding met vrachtwagen: http://nieuwsopbeeld.nl/2014/07/vrouw-o ... ijkenisse/

Voetganger overleden: http://www.deteyding.nl/index.php?optio ... ew&id=8597

Man overleden naar val met fiets: http://www.blikopnieuws.nl/2014/man-ove ... -met-fiets

En zo kan ik je nog 1000 links geven, dus ik zou jezelf opsluiten in huis; lopen, fietsen en autorijden is namelijk ook gevaarlijk. Maar oh wacht http://www.nu.nl/binnenland/3832782/ame ... brand.html thuisblijven.. dat is ook niet veilig..

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:03