linky schreef:Jeetje maat 40-42 TE DIK??? Waar baseer je dat in vredesnaam op? Dan kan ik ook wel zeggen dat iedereen met maatje 34-36 te dun is? Heb je enig idee hoe graag sommige vrouwen wat gewicht kwijt willen? En hoeveel er stomme graag een paar kilo's BIJ willen hebben om niet voor lantaarnpaal te worden uitgemaakt?
Die vrouwen uit de Dove reklame vind ik stuk voor stuk prachtige vrouwen met uitstraling. En of er dan een paar kilo's teveel aan zit of niet, maakt toch niets uit? Weet jij soms de reden waarom ze er zo uit zien? Dat wordt niet gepromoot, dat is simpelweg een feit. De gemiddelde vrouw ziet er zo uit en NIET als b.v. Doutzen Kroes.
Ik ben nu 63, 1.78, 68 kg. BMI geen idee, interesseert me niet; maar heb nog steeds volle bovenbenen en hoe vaak ik ook sport (spinning/pump, zwemmen, krachttraining, paardrijden en Pilates) die benen heb ik en daar heb ik mee moeten leven. Zo heeft bijna iedere vrouw én man wel iets wat hij/zij anders zou willen zien maar we zijn geboren in het lichaam dat we hebben en ruilen zit er niet in.
Iets anders wordt het bij vraatzucht, daar heb je invloed op, maar ook sommige medikatie heeft als bijwerking dat de kilo's er aan vliegen zoals Prednisolon en Bètablokkers. Die mensen veroordeel je dan toch ook?
Ik veroordeel ook niemand! Ik veroordeel de manier van reclame/campagne. Het promoten met teksten en daardoor een andere groepering naar beneden halen. Ik heb dit serieus al 6 keer herhaald. Waarom doen mensen zo aanvallend wanneer het gaat om een maatje meer? Mij zou het dus totaal niet boeien als iemand een maatje 34 ondergewicht vindt, zou ik echt niet wakker van liggen. Zelf heb ik maat 32, dus kan je nagaan. Ik basseerde die maten op de foto van Dove omdat die die maten heeft gebruikt, nogmaals dit was over de campagne dat ik die mensen overgewicht vind hebben. Waar ( nog maar een keer voor de zekerheid
) niks mis mee is, maar waarom moet daar perse bij staan "echte vrouwen" "mooie vrouwen" "echte vrouwen hebben rondingen" . Dát vind ik niet goed.