Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:20

geerke schreef:
ik vind zowiezo reclame die een bepaald ideaal beeld aan ons opdringt niet goed...te zwaar,te dun,te oud ...het zou mooi zijn om dat gewoon eens helemaal te verbieden.Geen mensen meer in de reclame of tijdschriften :+

Ik ook.

Verbieden is nou nog niet nodig maar gewoon goede variatie van mensen.
De reclame van Bellvilla vind ik een mooi voorbeeld: van alles wat en dus precies zoals de maatschappij is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:20

linky schreef:
Jeetje maat 40-42 TE DIK??? Waar baseer je dat in vredesnaam op? Dan kan ik ook wel zeggen dat iedereen met maatje 34-36 te dun is? Heb je enig idee hoe graag sommige vrouwen wat gewicht kwijt willen? En hoeveel er stomme graag een paar kilo's BIJ willen hebben om niet voor lantaarnpaal te worden uitgemaakt?
Die vrouwen uit de Dove reklame vind ik stuk voor stuk prachtige vrouwen met uitstraling. En of er dan een paar kilo's teveel aan zit of niet, maakt toch niets uit? Weet jij soms de reden waarom ze er zo uit zien? Dat wordt niet gepromoot, dat is simpelweg een feit. De gemiddelde vrouw ziet er zo uit en NIET als b.v. Doutzen Kroes.
Ik ben nu 63, 1.78, 68 kg. BMI geen idee, interesseert me niet; maar heb nog steeds volle bovenbenen en hoe vaak ik ook sport (spinning/pump, zwemmen, krachttraining, paardrijden en Pilates) die benen heb ik en daar heb ik mee moeten leven. Zo heeft bijna iedere vrouw én man wel iets wat hij/zij anders zou willen zien maar we zijn geboren in het lichaam dat we hebben en ruilen zit er niet in.
Iets anders wordt het bij vraatzucht, daar heb je invloed op, maar ook sommige medikatie heeft als bijwerking dat de kilo's er aan vliegen zoals Prednisolon en Bètablokkers. Die mensen veroordeel je dan toch ook?

Ik veroordeel ook niemand! Ik veroordeel de manier van reclame/campagne. Het promoten met teksten en daardoor een andere groepering naar beneden halen. Ik heb dit serieus al 6 keer herhaald. Waarom doen mensen zo aanvallend wanneer het gaat om een maatje meer? Mij zou het dus totaal niet boeien als iemand een maatje 34 ondergewicht vindt, zou ik echt niet wakker van liggen. Zelf heb ik maat 32, dus kan je nagaan. Ik basseerde die maten op de foto van Dove omdat die die maten heeft gebruikt, nogmaals dit was over de campagne dat ik die mensen overgewicht vind hebben. Waar ( nog maar een keer voor de zekerheid ;) ) niks mis mee is, maar waarom moet daar perse bij staan "echte vrouwen" "mooie vrouwen" "echte vrouwen hebben rondingen" . Dát vind ik niet goed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:21

Bmi is sowieso onzin. Dat plaatje met de vet percentages is een stuk accurater.

Ik vind de hele campagne over dikkere vrouwen ook onzin, dat denigrerende gedoe altijd :roll:
Je spiegelen aan een campagne is trouwens nogal sneu. Wees gewoon de beste versie van jezelf zonder anderen naar beneden te halen omdat je zo onzeker bent.

Qimm

Ik wordt er moe van dat iedereen zich er zo druk om maakt. Hou toch eens op wat van elkaar te vinden. De een is zus en de ander is zo, de een vindt dit mooi en de ander dat. KLAAR.

Dat hele 'over de rug van een ander je eigenbeeld opkrikken' is walgelijk en getuigt van een enorme mate onzekerheid.

Ieeeel je ziet haar ribben, eng!
Ieeeeel vetrollen, ranzig!

So fiets' what! Als het je niet aanstaat kijk je toch lekker de andere kant op. Laat elkaar nou gewoon in z'n waarde en doe wat je prettig vindt.

L_isanne

Kijk eens goed naar de tweede foto en dan de tekst die erboven staat.
" Sexy at EVERY curve".. wat zeggen ze hiermee? Dat ook mensen meteen minder gangbare maat sexy zijn. Dit gaat over het statement dat niet alleen de graatmagere modellen sexy zijn. Niemand promoot hier naar mijn idee het zwaarder zijn, maar het motto dat iedereen zich goed moet voelen over zichzelf. Iedereen heeft een andere grens wanneer ze iemand te dun/zwaar vinden, so be it. Dat verander je toch nooit. De eerste foto is duidelijk iemand met overgewicht, de vrouwen op de tweede foto vind ik ook wat te zwaar. Maar dat is naar mijn mening.
Dit is alleen helemaal niet de bedoeling van de reclames van bovenstaande merken. Het gaat niet om het promoten van het ideale gewicht, want die is er NIET! Per persoon heeft het lichaam een setpoint waar het aan wil voldoen. Tuurlijk kan hier door allerlei factoren vanaf geweken worden maar dit setpoint is per persoon verschillend en dus kan er niet gesproken worden over een algemeen ideaal gewicht.
Nogmaals, dit proberen de reclames ook helemaal niet te doen. Zij promoten naar mijn idee enkel en alleen dat iedereen tevreden mag en moet zijn met zichzelf. Dat zij dan een plaatje gebruiken als de eerste foto van jouw post is misschien niet handig, maar mijn inziens wel sterk voor het maken van een statement als dat.

Edit: Ik ben het met je eens dat er geen dingen als "Echte vrouwen hebben rondingen" en dergelijke op moeten staan. Dan ga je namelijk met hokjes werken en vergelijken. Dit is gewoonweg niet mogelijk. Dus op dat gebied ben ik het volkomen met TS eens.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 14-07-14 11:24, in het totaal 11 keer bewerkt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:22

hyppolyte schreef:
Jarenlang werden er in reclames foto's/filmpjes gebruikt van vrouwen die bijna niet bestaan! Fotoshop doet wonderen.
Daarom is het best goed dat er gewoon "normale vrouwen" afgebeeld worden. De één iets ronder dan de ander.

Heeft in mijn ogen NIETS te maken met het promoten van overgewicht.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tillie20

Een normaal gewicht is afhankelijk van je bouw en leeftijd natuurlijk, maar wat ik onder normaal vind vallen is dat je de ribben niet kan zien, maar wel nog zou kunnen voelen(of net niet). Klein buikje oid vind ik daarbij niet erg. Ik vind dat als je iets erboven of eronder zit niet erg, maar er zijn gewoon veel te veel mensen te dik(ook maatje 42) zijn. Dat het gepromoot wordt als gezond en normaal zijnde vind ik persoonlijk niet kunnen. Dik is dik, en het is moeilijk om er iets aan te doen. Maar dat betekend niet dat het dan maar goed gepraat moet worden omdat het zo makkelijker is.

Je hebt altijd recht om trots te zijn op je lichaam, maar iedereen weet dat dik zijn alles behalve gezond is. Ik denk dat je hoe dan ook altijd trotser zal zijn op jezelf als je enorm bent afgevallen en weer alles kan aandoen wat je wilt ;)

Mij gaat het niet eens om het feit dat het als 'lelijk' wordt beschouwd, maar om het feit dat het enorm ongezond is, en het ook nog eens belachelijk is om zoveel te eten dat je uiteindelijk dik wordt als je in beschouwing neemt dat de andere helft van de wereld honger lijdt. Dat mag dan wel niet een direct verband hebben, maar het is voor mij een principe kwestie.

Anoniem

BaileyMix schreef:
Daarbij denk ik ook dat meningen over wat te dik is wel verschillen. Ik vind maatje 42 namelijk écht wel te dik, dat dat als slanke maat wordt gezien is in mijn ogen eerder een effect van de obesitas-maatschappij.

Wie zegt dat maat 42 een 'slanke' maat is? Maat 42 is een prima, normale maat, voor veel mensen. Niet te dik, niet te dun. Ik vind het ziekelijk dat hier zoveel mensen roepen dat maat 40/42 'te dik' is. (En oh, omdat hier ook al wordt geroepen dat mensen met die maat zich aangevallen voelen: niet mijn maat, niet aangevallen, ok?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:23

linky schreef:
hyppolyte schreef:
Jarenlang werden er in reclames foto's/filmpjes gebruikt van vrouwen die bijna niet bestaan! Fotoshop doet wonderen.
Daarom is het best goed dat er gewoon "normale vrouwen" afgebeeld worden. De één iets ronder dan de ander.

Heeft in mijn ogen NIETS te maken met het promoten van overgewicht.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thanxxxxx

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:23

Qimm schreef:
Ik wordt er moe van dat iedereen zich er zo druk om maakt. Hou toch eens op wat van elkaar te vinden. De een is zus en de ander is zo, de een vindt dit mooi en de ander dat. KLAAR.

Dat hele 'over de rug van een ander je eigenbeeld opkrikken' is walgelijk en getuigt van een enorme mate onzekerheid.

So fiets' what! Als het je niet aanstaat kijk je toch lekker de andere kant op. Laat elkaar nou gewoon in z'n waarde en doe wat je prettig vindt.

inderdaad...oud en dik word je toch een keer,dus alles waar je als je jong bent op afgeeft gaat je zelf gewoon ook overkomen.
Een mens is gewoon een mens.Dik of dun wat maakt het uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:24

WildWings schreef:
BaileyMix schreef:
Daarbij denk ik ook dat meningen over wat te dik is wel verschillen. Ik vind maatje 42 namelijk écht wel te dik, dat dat als slanke maat wordt gezien is in mijn ogen eerder een effect van de obesitas-maatschappij.

Wie zegt dat maat 42 een 'slanke' maat is? Maat 42 is een prima, normale maat, voor veel mensen. Niet te dik, niet te dun. Ik vind het ziekelijk dat hier zoveel mensen roepen dat maat 40/42 'te dik' is. (En oh, omdat hier ook al wordt geroepen dat mensen met die maat zich aangevallen voelen: niet mijn maat, niet aangevallen, ok?)

Het verschilt ook nog per cultuur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:24

Qimm schreef:

_/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:25

WildWings schreef:
BaileyMix schreef:

Ik denk niet dat je kunt stellen dat een bepaalde maat overgewicht is.Iedereen is anders gebouwd.
Spieren wegen ook veel.Neem een worstelaarster,is niet dik maar weegt wel gewoon 80 kilo.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:26

het is eigenlijk heel simpel. Iedereen is het er wel mee eens dat je niet naar een plaatje moet kijken maar naar de persoon. Zelf moet je gewoon kritisch zijn: Is je gewicht gezond en voel je er happy bij. Wat iemand anders ervan vind is toch helemaal niet boeiend. Maar zoals ik al zei wees ook echt kritisch op jezelf. hoe veel meiden zijn er niet gewoon te zwaar maar blijven toch volhouden dat het ze niet uitmaakt terwijl ze diep van binnen er toch wel moeite mee hebben.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:26

ArankaM schreef:
Deze plaatjes zijn bedoeld om vrouwen die iets voller zijn wat meer zelfvertrouwen te geven, dit vind ik zeker goed.

Zo doen ze het voorkomen ja, maar dan wel met modellen met proporties die je zelden ziet. :P En daardoor ook nog een stuk gezonder, want rond de taille hebben ze allemaal relatief weinig vet.
Petrichor schreef:
85% van de mensen die te dik zijn hebben gewoon geen dicipline over hun eigen lichaam. Wie wil er nou te dik zijn door verkeerd voedsel? Ten eerste is het geen gezicht ten tweede super ongezond. Zelf had ik ook geen dicipline over mijn eigen lichaam, tot dat ik dacht wat ben ik ook een slappe trut en heb toen besloten om op dieet te gaan. Is het moeilijk? Nee totaal niet, als je je maar niet over laat halen door anderen en sterk in je schoenen staat! En weet je wat het mooiste is? Al de complimenten die je krijgt van andere mensen, dat motiveert echt om door te gaan. :)

Geen discipline? Oh dacht dat Erica Terpstra behoorlijk gedisciplineerd was. Het kan ook een keuze zijn voor een levensstijl.

Niet dat ik het niet goed vind om een gezonde levensstijl na te streven, maar de hele tijd oordelen over andermans levensstijl hoeft nou ook weer niet.
BaileyMix schreef:
Erg hè -O- Ik vind persoonlijk een slankere vrouw 10x mooier dan een vollere vrouw, maar dat is gewoon mijn mening. Er zullen vast ook mensen zijn die vollere vrouwen mooier vinden.

En mensen die allebei mooi vinden afhankelijk van de proporties bijvoorbeeld.

OT: Wat boeit de precieze maat nou? Je weet toch zelf bij welke maat je op een gezond gewicht/vetpercentage zit?

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:27

Er is een verschil tussen mooi vinden en mooi zijn.

Zo is er een verschil in volslank zijn en overgewicht hebben, En slank of mager zijn. en sorry, maar als ik iemand die waarvan als de persoon bukt, de complete ruggengraat zie, vind ik je behoorlijk dun. :o

Maar goed, ik ben ook te dik, en ik vind niet dat iedereen perse slank moet zijn.. Ik probeer af te vallen, en ik zou ook graag 55 kilo wegen, maar ik ben daar simpel weg niet voor gebouwd, als ik dat zou wegen zou ik compleet uit proportie zijn, brede schouders, brede heupen.

Dus je kan je wel druk maken over reclames met wat jij licht overgewicht vind er in, maar soms kan het niet anders, en natuurlijk ben ik het met je eens dat er veel te dikke mensen rondlopen, maar wat jij zegt, er word aan de ene kant goede en gezonde reclame gemaakt, en sporten gezond eten ect.. Maar ik kan jou vertellen, ik eet gezond, ik beweeg veel, ( dan hebben we het buiten de dagelijkse dingen om) gewoon 4 a 5 uur op een dag, ik eet echt niet veel, en toch blijf ik te zwaar. -O- ( ik ben trouwens goed gespierd onder mijn vetjes :) ) Als jij iemand weet die mij kan helpen? Nou graag, maar ik heb deze persoon nog niet gevonden :) Ik vind het hartstikke leuk dat steeds weer dit onderwerp word aangesneden, maar kom eens met een oplossing!

L_isanne

geerke schreef:
Qimm schreef:

inderdaad...oud en dik word je toch een keer,dus alles waar je als je jong bent op afgeeft gaat je zelf gewoon ook overkomen.
Een mens is gewoon een mens.Dik of dun wat maakt het uit.

Beetje ongenuanceerd Geerke... Oud word je sowieso inderdaad, maar niet vanzelfsprekend dik hoor. En nogmaals dat is hier de discussie helemaal niet. Het gaat erom dat de TS denkt/lijkt te zien dat de grotere merken overgewicht lijken te promoten. En dat de TS wil dat de gezonde gewichten gepromoot wordt. Dus "Dik of dun wat maakt het uit" is hier geen zinnige opmerking mijn inziens.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 14-07-14 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Nessah schreef:
Dit soort reclames ( het is niet alleen dove.. ik kan er véél meer vinden)
[ Afbeelding ]

Als je dit andersom zou doen, dus iets te dunne meiden met een tekst als dit, zou de wereld te klein zijn.

Dat merk is juist (alleen) voor de vollere vrouw, en dus prima dat ze de badpakken/bikini's laten showen door deze vrouwen ipv alleen met maatje 34/36.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:28

Azmay schreef:
Ik moet zeggen dat ik het ook zorgwekkend vind dat het vetter worden aangemoedigd word. Ik pas best in een maatje 36 en word toch aangesproken door mensen dat ik meer moet gaan eten.

Dat wil niet zeggen dat ik de mensen uit de Dove reclame te dik vind, verre van zelfs.
Mijn vriend echter is wel te dik en zijn BMI word als gezond gezien, dat snap ik dan weer niet. Als duidelijk te zien is dat iemand niet op gewicht is mag men niet roepen dat het prima en fantastisch is. Dik zijn is nou eenmaal niet gezond! (te dun ook niet, maar daar krijg je pas last van bij heel wat tekortkomingen in voedingsstoffen)

Mee eens :j

Ook als je je BMI berekend op internet word er vaak alleen gevraagd naar lengte, leeftijd en gewicht.
Verder word er niet gekeken.
Volgens mijn BMI heb ik ook licht overgewicht.
Terwijl iedereen in mijn omgeving het hier niet mee eens is.
Ik voel me hier gewoon goed bij, dus dan is het voor mij prima zo.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:28

lisannee93 schreef:
Beetje ongenuanceerd Geerke... Oud word je sowieso inderdaad, maar niet vanzelfsprekend dik hoor. En nogmaals dat is hier de discussie helemaal niet. Het gaat erom dat de TS denkt/lijkt te zien dat de grotere merken overgewicht lijken te promoten. En dat de TS wil dat de gezonde gewichten gepromoot wordt. Dus "Dik of dun wat maakt het uit" is hier geen zinnige opmerking mijn inziens.

Nou, en dan promoten ze dat. En dan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:31

Nessah schreef:
linky schreef:
Jeetje maat 40-42 TE DIK??? Waar baseer je dat in vredesnaam op? Dan kan ik ook wel zeggen dat iedereen met maatje 34-36 te dun is? Heb je enig idee hoe graag sommige vrouwen wat gewicht kwijt willen? En hoeveel er stomme graag een paar kilo's BIJ willen hebben om niet voor lantaarnpaal te worden uitgemaakt?
Die vrouwen uit de Dove reklame vind ik stuk voor stuk prachtige vrouwen met uitstraling. En of er dan een paar kilo's teveel aan zit of niet, maakt toch niets uit? Weet jij soms de reden waarom ze er zo uit zien? Dat wordt niet gepromoot, dat is simpelweg een feit. De gemiddelde vrouw ziet er zo uit en NIET als b.v. Doutzen Kroes.
Ik ben nu 63, 1.78, 68 kg. BMI geen idee, interesseert me niet; maar heb nog steeds volle bovenbenen en hoe vaak ik ook sport (spinning/pump, zwemmen, krachttraining, paardrijden en Pilates) die benen heb ik en daar heb ik mee moeten leven. Zo heeft bijna iedere vrouw én man wel iets wat hij/zij anders zou willen zien maar we zijn geboren in het lichaam dat we hebben en ruilen zit er niet in.
Iets anders wordt het bij vraatzucht, daar heb je invloed op, maar ook sommige medikatie heeft als bijwerking dat de kilo's er aan vliegen zoals Prednisolon en Bètablokkers. Die mensen veroordeel je dan toch ook?

Ik veroordeel ook niemand! Ik veroordeel de manier van reclame/campagne. Het promoten met teksten en daardoor een andere groepering naar beneden halen. Ik heb dit serieus al 6 keer herhaald. Waarom doen mensen zo aanvallend wanneer het gaat om een maatje meer? Mij zou het dus totaal niet boeien als iemand een maatje 34 ondergewicht vindt, zou ik echt niet wakker van liggen. Zelf heb ik maat 32, dus kan je nagaan. Ik basseerde die maten op de foto van Dove omdat die die maten heeft gebruikt, nogmaals dit was over de campagne dat ik die mensen overgewicht vind hebben. Waar ( nog maar een keer voor de zekerheid ;) ) niks mis mee is, maar waarom moet daar perse bij staan "echte vrouwen" "mooie vrouwen" "echte vrouwen hebben rondingen" . Dát vind ik niet goed.

Maar waarom doe jij zo moeilijk over een maatje meer?
Omdat mensen met iets meer in jou ogen niet perfect zijn?
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 14-07-14 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:32

Nessah schreef:
Waar ( nog maar een keer voor de zekerheid ;) ) niks mis mee is, maar waarom moet daar perse bij staan "echte vrouwen" "mooie vrouwen" "echte vrouwen hebben rondingen" . Dát vind ik niet goed.

Als een reclamecampagne je dusdanig irriteert, koop dan simpelweg de producten niet. Dat is dan één persoon minder, maar elke persoon is er eentje en uiteindelijk is het doel van reclame maken toch dat je het product koopt. Net als het hiervoor genoemde Belvilla. Daar zou ik alleen al op basis van de reclame géén huisje huren. Zo irritant!

In mijn ogen staat je fysieke ideaalbeeld, hoe tevreden je bent met je eigen lijf en hoe tevreden je bent met het lijf van anderen volledig los van deze reclame.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:33

Schuur_ schreef:
Vic sec is wel iets meer als een beetje ver onder grens hoor

Vind ik niet. En welke grens uberhaupt?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:34

Qimm schreef:
lisannee93 schreef:

Nou, en dan promoten ze dat. En dan?

Jammer dat ze een lager gewicht subtiel downgraden tot minder vrouwelijk.
Kana schreef:
Schuur_ schreef:
Vic sec is wel iets meer als een beetje ver onder grens hoor

Vind ik niet. En welke grens uberhaupt?

De grens van wel/niet menstrueren? :7

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:35

Nog even om terug te komen op mijn post: 50%(!!!!!) van Nederland heeft overgewicht en zelfs 15% obesitas! Is toch schandalig! Kan er niet met mijn hoofd bij dat zoveel mensen zich gewoon laten gaan omdat het 'lekker smaakt' of omdat ze 'met alles bijkomen'. Ik ben zelf ook niet graatmager, heb een klein buikje met mijn 60 kilo en 1.77. Maar volgens mijn bmi zou ik dus licht ondergewicht hebben, wat aan mijn bouw dus niet af te zien is. BMI zegt in mijn ogen dus 3x niks, maar de bouw van een individu wel.

Vind het onbegrijpelijk dat zo weinig mensen iets aan hun gewicht doen, want 'het kost zoveel moeite'. Ja, het kost straks nog meer moeite als je in het ziekenhuis ligt vanwege je aders die dicht slippen en de bijkomende gevolgen daarvan.

Ik eet nooit meer dan 1 stuk vlees per dag, vaak probeer ik een dag over te slaan. Ik probeer zo veel mogelijk groenten te eten en daarnaast wat aardappelen. Voor de afwisseling maaltijdsalades of bijvoorbeeld een stamppot of pasta. Ik kom echt niks te kort, maar soms zit ik niet helemaal vol na het eten. Dat doe ik niet om af te vallen, maar simpelweg omdat de mens veel te veel voedsel consumeert en ik op mijn eigen manier eraan wil bijdragen om dat te verminderen.