darwin schreef:Ik ben 1.72 en weeg 81 kilo, te zwaar dus.
Als ik naar de epplejeck ga voor een rijbroek, moet ik meteen naar achter lopen voor de maat 44/46 en daar hebben ze dan 6 van die saaie antieke broeken hangen, terwijl ze tot maat 40/42 hele leuke modellen hebben.
Het lijkt net of je met een maatje meer niet mag paardrijden
Maar ik heb het juist andersom.
Ik heb een eetstoornis en maat 34/36 is gewoon veel te groot voor mij.
Als ik dan kindermaten pak, krijg je of vaak echte kinderrijbroeken met steentjes en glitters etc, of ze passen niet bij mijn heupen.
En ik vind dan vooral dat er vaak gezegd word dat idd het afvallen moeilijker is dan het aankomen,
dus ik maar gewoon moet aankomen.
Helaas werkt het bij een eetstoornis niet zo makkelijk, ondanks mijn behandelingen.
Ik vind dat er vaak heel makkelijk over Anorexia gepraat word, en juist dikke mensen hebben het vaak zo moeilijk volgens vele.
Ook zoals ik hier al vaker heb gelezen, mensen die uit zich zelf gewoon slank zijn krijgen ook meteen de stempel Anorexia van mensen die totaal geen idee hebben wat ze zeggen.
En dat vind ik wel heel vervelend. Er zijn zoveel mensen die geen enkel idee hebben wat het inhoud, "want anorexia dat is toch gewoon dat je niet eet en dun bent"
Edit: als laatste wil ik er nog wel bijzeggen dat ik voor iedereen respect heb. Voor mensen die enorm dik zijn, voor mensen met een gezond gewicht of voor mensen nog dunner dan ik. Van mij mag iedereen zo zijn, al raad ik wel aan de mensen die een eetstoornis hebben of problemen hebben hulp te zoeken natuurlijk.