'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: 'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:01

Ja laten we weer ouderwets terug gaan naar de oertijd. Iedereen zelf het heft in eigen handen nemen. Oog om oog… tand om tand. Jij de buurman, de zoon van de buurman pakt vervolgens jou. Jouw kind is in zijn eer aangetast, dus die pakt de zoon weer te grazen. Zijn vrouw is beledigd, dus pakt de schoonkant van je familie. Die zijn op hun buurt weer ‘not amused’ en organiseren een heksenjacht..

Eén voordeel.. van de overbevolking zijn we zo af.. Want de eerst volgende die in mijn ogen iets doet wat bij mij niet door de beugel kan.. ja die pak ik natuurlijk :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:02

Sammie schreef:
Ja laten we weer ouderwets terug gaan naar de oertijd. Iedereen zelf het heft in eigen handen nemen. Oog om oog… tand om tand. Jij de buurman, de zoon van de buurman pakt vervolgens jou. Jouw kind is in zijn eer aangetast, dus die pakt de zoon weer te grazen. Zijn vrouw is beledigd, dus pakt de schoonkant van je familie. Die zijn op hun buurt weer ‘not amused’ en organiseren een heksenjacht..

Eén voordeel.. van de overbevolking zijn we zo af.. Want de eerst volgende die in mijn ogen iets doet wat bij mij niet door de beugel kan.. ja die pak ik natuurlijk :D

Ruimt wel lekker op :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:03

Ben ik de enige die geen 'bejaardenwijken' kent en zich niet kan voorstellen dat er plekken zijn waar je minder kinderen tegenkomt?
Dat is toch gelijk verdeeld in een wijk?

Ik heb in het VMBO gewerkt met meiden die verkrachtingen verzonnen, is te bidden dat dat soort vals beschuldigde mensen niet eerst bepaalde bokkers tegen komen :')

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:04

Bon_charmeur schreef:
chanicha schreef:
Deze man heeft voor mij zijn rechten verspeeld vanaf het moment dat hij met zijn poten aan een kind zat. Zulke lui horen in een inrichting en dan kunnen mensen dat walgelijk vinden dat ik zo denk, ik heb zelf kinderen en kleinkinderen en als er zo'n figuur hier in de buurt komt heeft hij een probleem.

Amen

Degene zonder zonde werpe de eerste steen.

Niemand is zonder zondes. Er zit echter veel verschil in het soort misdrijf/zonde. Gelukkig wonen we in een rechtstaat waarin mensen gestraft worden naar rato. Daarna is de straf volbracht.

Maar on topic: Niemand komt zomaar een kinderdagverblijf binnen zonder gezien te worden. Ik denk persoonlijk dat voor hem naast een speeltuintje wonen met onbewaakte kinderen riskanter is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:04

chanicha schreef:
Nou sorry San87 als ik lees dat een vent zijn stiefdochter van vijf heeft misbruikt en dat hij een paar maanden cel krijgt zegt mij genoeg over de rechtsspraak dus daar zou ik het niet aan overlaten.

Een vent die zijn stiefdochter misbruikt krijgt niet een paar maanden cel. Dus dat heb je dan verkeerd gelezen.

Puur het feit dat je gelooft dat iemand die een kind misbruikt een paar maanden cel krijgt, zegt al meer dan genoeg over jouw kennis van het strafrecht :). No offence, maar je moet geen boude uitspraken doen als je niet weet waar je het over hebt.

De strafmaat voor zware seksuele handeling is namelijk maximaal 12 jaar (Art 244 en 245 Sr). En dan hebben we het enkel over celstraf.

Sammie schreef:

Ik mag niet persoonlijk worden eigenlijk, maar het ruimt vooral het minder slimme deel van de bevolking op, denk ik zo :D.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:50

chanicha schreef:
Deze man heeft voor mij zijn rechten verspeeld vanaf het moment dat hij met zijn poten aan een kind zat. Zulke lui horen in een inrichting en dan kunnen mensen dat walgelijk vinden dat ik zo denk, ik heb zelf kinderen en kleinkinderen en als er zo'n figuur hier in de buurt komt heeft hij een probleem.

De kans dat er al "zo'n figuur" in de buurt is of komt is groot. Wie weet die vriendelijke buurman. Wie weet de juf op school. Wie weet die aardige man die bij de speeltuin woont en zomers altijd ijsjes komt brengen. Wie weet die vrouw bij de slager die altijd een extra stukje vlees heeft voor de kindertjes.

Ik denk dat je het maar beter kunt weten dan je te verstoppen achter grote praat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:50

volgens mij bestaat dat al...en heet dat eerwraak.Word dagelijks toegepast in bepaalde landen en is ook vrij regelmatig in Nerderland aan de hand.Door een niet slim deel van de bevolking.Dat zijn niet mijn woorden....

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:55

NeverGiveUp schreef:
Deze man woont bij mij om de hoek.

En dit was een hele domme keuze want hier wonen hele.. Mondige mensen laten we maar zeggen :+
Het was een klein oorlogsgebiedje hier in het weekend met 100 boze kampianen in optocht.
Sommige daarvan gaan echt over lijken om lekker te rellen, alles om die Sytse iets aan te doen, vergetende dat je hier andere ook weer mee kan schaden. De kinderen van het kinderdagverblijf bijvoorbeeld.

Maar goed, laten we eerlijk zijn, dit is toch de kat op het spek binden. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat hij niet op peuters valt. Van mij mag hij in de wijk wonen maar boven een kinderdag verblijf is gewoon provoceren.
En dat er opgestaan wordt vind ik wél goed. Want dit kan gewoon niet.

Woon zelf ook in Amersfoort en toen ik hoorde in welke wijk hij hoorde zat ik eigenlijk te wachten op het nieuws dat ze die man wat hadden aangedaan :+ No offence naar jou wonen ook normale mensen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:09

Haha Danique neem het niet persoonlijk, mijn ouders zijn er ook maar heen verhuisd toen ik net geboren was, in een heel leuk straatje :j

Maar het zou mij ook niet verbazen als ze die man iets aan doen. Eigen rechtertje spelen wordt echt heel letterlijk genomen. Zonder schaamte want zo doen wij dat voor onze kinderen, daar blijf je vanaf!

Heel begrijpelijk hoor, maar toch.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:15

Straf uitgezeten blabla..... iemand hier al op fie viespeuk zn twitter gekeken? Omslag foto zegr genoeg denk ik!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:19

Zou dat wel echt zijn?

Het schijnt wel echt een arrogante eikel te zijn. Snap de boosheid ook heel erg goed hoor, daar niet van. Het lef dat 'ie heeft..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:20

NeverGiveUp schreef:
Haha Danique neem het niet persoonlijk, mijn ouders zijn er ook maar heen verhuisd toen ik net geboren was, in een heel leuk straatje :j

Maar het zou mij ook niet verbazen als ze die man iets aan doen. Eigen rechtertje spelen wordt echt heel letterlijk genomen. Zonder schaamte want zo doen wij dat voor onze kinderen, daar blijf je vanaf!

Heel begrijpelijk hoor, maar toch.. :')

Van andere mensen blijf je af, of die andere mensen nu kinderen, adolescenten of volwassenen zijn, veroordeeld seriemoordenaar, treinrailspoetser bij Prorail of die vriendelijke oude dame met het houten been :7.

En een arrogante eikel zijn is vooralsnog niet strafbaar... Anders zou mijn ex inmiddels ook al lang en breed achter tralies zitten :)).

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:20

Precies ja :')

En dan niet omdat ik die Sytse zo zielig vind, maar omdat we niet meer in de middeleeuwen leven en de wereld er niet leuker om wordt.

Misschien heb ik makkelijk praten zonder kinderen en angst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:23

Of kun jij wel gewoon helder denken en je emoties opzij zetten zodat je rationeel kunt blijven.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:23

VivaLaVida schreef:
Straf uitgezeten blabla..... iemand hier al op fie viespeuk zn twitter gekeken? Omslag foto zegr genoeg denk ik!!

Ik heb geen twitter. Wat mis ik nu?? :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:27

Ik snap sowieso niet dat die banketstaaf ook nog boven een kinderdagverblijf is gezet.. Een enorm domme fout van degene die dat geregeld hebben zeg.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:28

https://twitter.com/sytze_van_der_v de twitter account..

En LaraxXemma, hij is daar niet gezet en niemand heeft het geregeld, hij heeft gewoon zelf zijn huis gevonden.

San87; ik weet het niet, maar dat zal dan wel. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:29

Denk je echt dat dat zijn echte twitteraccount is?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:30

NeverGiveUp schreef:
Zou dat wel echt zijn?

Het schijnt wel echt een arrogante eikel te zijn. Snap de boosheid ook heel erg goed hoor, daar niet van. Het lef dat 'ie heeft..

Arrogantie komt vaak voor uit onzekerheid. Kan ik mij best voorstellen als ik hem zou zijn.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:32

Vjestagirl schreef:

Ik denk het niet nee.. Maar ik weet niet of je dat tegen mij had.

R12312; daar heb ik dan weer geen boodschap aan. Mocht dat account echt zijn en hij zich zo opdringt in de media alsof hij door de burgermeester en de hele wereld zo onjuist bejegend wordt. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:34

Dat schijnt zijn echte account te zijn ja. Toen het nog niet zo in de media was zei 1 van die buurtbewoners dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:34

Vjestagirl schreef:

Dan zou het van iemand moeten zijn die er wel héél veel tijd en moeite in heeft gestoken als je ziet dat de tweets niet van enkel de afgelopen week zijn geweest.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:35

Zie nu pas die hele rij aan tweets, ongelooflijk :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:40

NeverGiveUp schreef:
Zie nu pas die hele rij aan tweets, ongelooflijk :oo

Heb inmiddels spierpijn aan m'n middelvinger van het scrollen, maar tweets zijn vanaf november 2012. Dat moet iemand met een verdomd lange adem zijn als het een "trol account" is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:40

9000 tweets en dat gaat al lang voor het hele media gebeuren. Hij steekt niet onder stoelen of banken wat vor voorkeur hij heeft, praat ook over dat kinderen seks wel ervaren etc.

Als het nou iemand was die er spijt van heeft en zijn fout inziet....