Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:00

stefje schreef:
Daar kom je toch nooit meer overheen, als ouder, partner enz. Vreselijk.

Je kan het je haast niet voorstellen dat ze 'gewoon' verdwaald zijn en dat niet overleefd hebben.
Maar die gebieden in die landen zijn zo uitgestrekt, daar loop je dagen zonder iemand tegen te komen (ooit in Peru op trail geweest...).

en de beelden die ze gisteren lieten zien was het ook echt dichtbegroeid, denk dat het een aardige jungle is daar .. slecht toegankelijk

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:05

ik las het net ook.
hoop dat de ouders en familie vlug meer te horen krijgen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:06

Volgens Wikipedia kan een lichaam in de juiste omstandigheden (vochtig en warm) al binnen enkele weken vergaan zijn tot een hoopje botten.
Zeker gezien de grote hoeveelheid wilde dieren en ongedierte, denk ik, dat het helaas wel eens om de meisjes zou kunnen gaan.

romyloverrr

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:10

Ik denk dat de wilde dieren er eerder mee hebben gesleept als dat ze door een misdrijf zijn omgekomen eigenlijk :n
Heel erg voor alle betrokkenen, maar ze hebben als het om hun resten gaan eindelijk wel duidelijkheid.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:16

maar wat ik me zit te bedenken, stel ze zijn verdwaald redden het niet en 1 bezwijkt dan gaat de ander toch verder te voet? nu zijn beide aangetroffen wat ik begrijp?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:27

Wat betreft de botten, ja dit is zeker mogelijk.
De natuur en zeker zo'n ongerept stuk land als in Panama neemt alles razendsnel op. Planten groeien er over heen, wilde dieren, insecten en/of bacterien zorgen er voor dat het proces van afbreken razendsnel gaat.
Daarnaast kunnen wij er ons geen voorstelling van maken dat we verdwalen maar ik weet dat dit heel makkelijk kan.
Ben in nieuw zeeland veel wezen trampen en je draait je een keer om en je bent de weg kwijt.
De meiden kunnen ook bijvoorbeeld door een zand verschuiving of modderstroom gegrepen zijn. Daarmee spoel je gewoon hele paden weg. Zo heb ik eens langs een klein randje de weg naar boven moeten lopen waarna we halverwege terug moesten omdat het door een modderstroom die er was geweest te riskant werd om door te gaan.

Een misdrijf is uiteraard mogelijk maar mijn gast vader zat bij de search en rescue en als je dan hoort hoe snel mensen eigenlijk de weg kwijt raken.. Brrr dat geeft je een hele andere kijk op het wandelen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:31

dito schreef:
maar wat ik me zit te bedenken, stel ze zijn verdwaald redden het niet en 1 bezwijkt dan gaat de ander toch verder te voet? nu zijn beide aangetroffen wat ik begrijp?

Stille meelezer komt er even tussendoor. De kans is aanwezig dat het ook zo gegaan is...
http://www.ad.nl/ad/nl/30780/Vermissing ... daan.dhtml

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:32

Hadden die meisjes dan geen mobieltjes bij zich? Bedoel bij verdwalen ga je toch hulp bellen...

Maar als ze alleen nog maar botten vinden, dan word het nog heel lastig om achter de doodsoorzaak te komen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:34

ThreeFingers schreef:
Hadden die meisjes dan geen mobieltjes bij zich? Bedoel bij verdwalen ga je toch hulp bellen...

Maar als ze alleen nog maar botten vinden, dan word het nog heel lastig om achter de doodsoorzaak te komen.

Dan moet je wel bereik hebben ... , ze hadden mobieltjes in de rugzak die eerder gevonden is..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:36

Ja idd maar als ze verdwaald waren, mag je aannemen dat ze hun rugzakken bij zich hadden....

JoysieeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:40

Waar ik eigenlijk nog niks over heb gehoord, wat waren de foto's etc op de telefoons en camera's? Wanneer zijn er voor het laatst foto's gemaakt en wat voor foto's? Tenzij de telefoons en camera's natuurlijk stuk zijn door het water..
Ik vind 't maar eng :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:48

Qua resten: Er zitten daar ongetwijfeld kaaimannen bij de rivier. Toen we ooit in de jungle van Suriname op trektocht waren, hebben we een hele grote vis gevangen en opgegeten. De ingewanden en dergelijke werden langs de waterkant buiten het kamp gelegd. 's nachts zagen we daar met de zaklamp de ogen van de kaaimannen rood oplichten. Die kwamen het afval opeten. Dus als de resten in de buurt van water zijn gevonden, dan vrees ik.... Brrr!

En verdwalen is heel makkelijk, want in de jungle lijkt alles op elkaar. Door het dikke hoge bomendek zie je de zon niet en raak je snel je richtingsgevoel kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:49

ThreeFingers schreef:

Het is nou niet echt zo dat er in de jungle om de paar kilometer een GSM-mast staat. ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:50

Hoe dan ook......ook dan zijn ze op een vreselijke manier aan hun einde gekomen..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:51

safina schreef:
ThreeFingers schreef:

Het is nou niet echt zo dat er in de jungle om de paar kilometer een GSM-mast staat. ;)

Oke stom van mij, ik dacht dat een noodoproep altijd ging...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:51

het is te hopen dat de botresten (als die van de meiden zijn) wat kunnen vertellen....

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:56

stefje schreef:
De situatie is denk ik verre van hoopvol... Toch valt me op dat er nog geld zat in hun rugzak. Dat geeft te denken: als hun kwaad is aangedaan was toch absoluut hun rugzak doorzocht op geld. Dan had dat er niet meer ingezeten lijkt mij...

Dat hangt er maar vanaf wat voor kwaad, wilden 'de daders' de meisjes ontvoeren voor organen, om ze in de prostitutie te brengen etc dan is het geld ze misschien niks waard.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:58

Als ze vermoord zijn vanwege orgaandinges, dan lossen ze de rest van het lichaam op..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:03

Nee enkel met een sateliet telefoon zou je op een hoger gelegen open gedeelte bereik kunnen hebben. Met een gewone telfoon heb je 0,0 ontvangst....

ThreeFingers schreef:
safina schreef:
ThreeFingers schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:33

ThreeFingers schreef:
safina schreef:

Je zal niet de enige zijn die dat denkt hoor. We zijn tegenwoordig gewend om overal mobiel bereik te hebben. Maar op andere plekken in de wereld valt dat soms erg tegen. Ik heb me er ook wel eens op verkeken. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je honderden kilometers door een land als de VS kunt rijden zonder GSM signaal. -O-

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:15

Dan blijft het toch ook een super eng idee dat twee zulke jonge meisjes in zo'n gebied op pad gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:39

ThreeFingers schreef:
Dan blijft het toch ook een super eng idee dat twee zulke jonge meisjes in zo'n gebied op pad gaan.

vind ik ook....een aardig risico bovendien blijkt wel weer.
Arme ouders,zij gaan echt door een hel |(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:46

ThreeFingers schreef:

Vond ik vanaf het begin al, het zou mij op die leeftijd en zelfs nu niet getrokken hebben om naar Midden Amerika te gaan eerlijk gezegd en dat als 2 jonge vrouwen alleen..
Laatst bijgewerkt door fargo op 20-06-14 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:51

Zou mijn ding ook niet zijn.
Ben benieuwd wat ze gevonden hebben.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:11

Net een oudere ervaren gids uit dat gebied op tv, die zegt dat voorbij de top het heuvelafwaarts gaat en het daar heel erg gevaarlijk is. Als je daar terechtkomt zijn er geen huizen of niets, en de rivier is heel verradelijk. Als je daar valt word je door de rivier meegesleurd.