vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:13

Netje schreef:
Niet van die 10 minuten en ontvoerd..... Komaan zeg, het is het Wilde Westen niet hier. Mijn dochter heeft zo vaak haar middagtukje in de auto op de oprit gedaan, omdat ze in haar stoeltje in slaap was gevallen en eruit halen zou betekenen dat ze dan wakker zou worden terwijl ze zo lekker sliep. En nee: niet met hele warme temperaturen, maar wel gewoon alleen in de auto. Ze is nu 21 en heeft het overleefd :D En ook mijn hond laat ik wel eens achter in de auto als ik een boodschapje doe... Ben ik dan een slechte moeder of een dierenbeul: welnee. Gewoon je verstand gebruiken. Ik denk dat ze het gewoon verkeerd ingeschat hebben. Maar om ze nu meteen te veroordelen 8)7

Ik denk altijd: waarom is niemand die supermarkt ingelopen en heeft even gevraagd om om te roepen of de ouders naar buiten konden komen. Veel sneller dan de hulpdiensten en meteen opgelost. Maar het wordt al meteen de dramasfeer in getrokken door politie en ambulance te bellen, terwijl het waarschijnlijk anders binnen een paar minuten geregeld was geweest.

Hele domme inschatting dan, kijk met wisselend weer oke, maar het is verdorie boven de 20 graden. In een auto lopen de temperaturen zo snel zo hoog op.
Ook een ouder kind zou ik niet zoveel moeite hebben (weerafhankelijk dus) maar een baby van 2 weken?!!!

:n

Zelf ingrijpen tenzij het echt in ademsnood is of niet reageert uiteraard, maar anders ben jij aansprakelijk voor de geleden schade.
En misschien zijn er wel meerdere winkels, ga je ze allemaal in dan?

Ik ben vroeger ook wel eens in de auto achtergebleven, maar toen was ik 2-4 jaar en idd in slaap gevallen.

En dat ontvoeren gebeurd vaker dan je denkt:

http://www.wate.com/story/24784531/poli ... -mcdonalds

http://kdvr.com/2014/04/04/child-ok-aft ... as-stolen/

Sommige ouders laten natuurlijk een raam open en is dus makkelijker open te maken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:14

Ik vind het raar dat er hier zo laconiek op word gereageerd.. Ja, even pinnen bij het tankstation, waar je de auto in zicht hebt, prima.. Maar een winkel ingaan, ook al voor 5 minuten, vind ik met een kind en zeker een baby van 2 weken niet kunnen..

Ik vind het ook schandalig dat mensen zeggen, ach, het valt wel mee. Je beseft je dat kinderen ontzettend snel kunnen sterven in zo'n auto? Daar zijn maar een paar minuten voor nodig hoor. Nu valt het mee, want met het kind is niets aan de hand, maar als het was overleden, wat prima had kunnen gebeuren in die hele 25 minuten, dan werd er wel anders gereageerd..

Ik vind het daarom prima als Jeugdzorg erbij gehaald moet worden. Ouders moeten leren beseffen dat ze dit niet zomaar kunnen doen..

Men dempt pas de put als het kalf verdronken is.. Pas gestraft worden of het erg vinden als het kind overleden was.. Maar nu dat toevallig niet het geval is, och, dan valt het wel mee... Zo werkt het niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:30

Delphi schreef:
Ojajoh schreef:
op 1 van de nieuwssites staan de commentaren van de mensen die erbij zijn geweest. Verklaard werd dat de baby al 10 min in de auto zat voordat er een poging ondernomen werd, toen moest politie nog arriveren en pas nadat die gearriveerd waren, zo een enkele minuten daarna kwamen de ouders pas aan! Dat was dus geklokt op ruim 25 min... Dat kan echt niet :n

Uit eigen ervaring weet ik dat nieuwssites met regelmaat niet altijd de volledige waarheid weergeven. Ook omstanders kunnen zo vol er van zitten dat ze soms geneigd zijn één en ander aan te dikken.
En in dat soort situaties kunnen voor weer andere omstanders minuten uren lijken.
Ouders zullen zich weer in willen dekken door het wat weg te wuiven, omdat ze echt maar ''heel even'' weg waren.
Enkel via eventueel gemaakte videobeelden zal je exact kunnen zeggen hoe lag dat kindje al in de auto zat.
Maar de verstreken tijd tussen de gemaakte melding en het aan komen lopen van de ouders liegt natuurlijk niet. Dan weet je in ieder geval hoe lang het kind er minimaal alleen in heeft gezeten.

even goed lezen in dit topic, er is al duidelijk hier gezegd dat een vriendin van diegene er bij was en het idd 25 min heeft geduurd

tadaaa....

LukieBradley schreef:
Was gevonden Door een vriendin van mij.
Die stonden er al zeker 25 min bij voor er iets kwam.
Pas 2 weken ouders of niet, vind ik geen excuus.
Ieder mens met gezond verstand zou dat niet doen.
1 ding is zeker: ze zullen het vast nooit meer doen en hebben een wijze les geleerd

Xpinoxx schreef:
Het is niet heel handig van de ouders maar ik vind sommige reacties wat ver gaan. Ik vraag me dan af, stel dat het je zus was geweest of je beste vriendin die nog erg moet wennen aan het moederschap, zou diegene dan ook hier plaatsen dat het beter was als ze geen kinderen had gekregen? Of dat je de jeugdzorg op haar af gaat sturen??

Ja! maar gelukkig heb ik wel slimmere familieleden

enne als jeugdzorg het niet nodig acht dan ondernemen ze ook niks, dus wat is het probleem om jeugdzorg hier even een controle op te laten voeren?

Britta31 schreef:
Hoe doen jullie het dan na het tanken.Ook de baby mee naar binnen nemen?

Tanken met pas, dan blijf je dus bij je auto :j

ElineS schreef:
Ik vind het raar dat er hier zo laconiek op word gereageerd.. Ja, even pinnen bij het tankstation, waar je de auto in zicht hebt, prima.. Maar een winkel ingaan, ook al voor 5 minuten, vind ik met een kind en zeker een baby van 2 weken niet kunnen..

Ik vind het ook schandalig dat mensen zeggen, ach, het valt wel mee. Je beseft je dat kinderen ontzettend snel kunnen sterven in zo'n auto? Daar zijn maar een paar minuten voor nodig hoor. Nu valt het mee, want met het kind is niets aan de hand, maar als het was overleden, wat prima had kunnen gebeuren in die hele 25 minuten, dan werd er wel anders gereageerd..

Ik vind het daarom prima als Jeugdzorg erbij gehaald moet worden. Ouders moeten leren beseffen dat ze dit niet zomaar kunnen doen..

Men dempt pas de put als het kalf verdronken is.. Pas gestraft worden of het erg vinden als het kind overleden was.. Maar nu dat toevallig niet het geval is, och, dan valt het wel mee... Zo werkt het niet.

+:)+ +:)+

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:22

Situatie is net anders maar mijn tante was ooit eens op bezoek bij mijn ouders en had toen de autodeuren dichtgegooid met sleutels in de auto en mijn kleine neefje er nog in. Hij was te klein om zelf de deuren open te kunnen doen. Ze heeft toen meteen de anwb gebeld. Die kwamen natuurlijk snel. Mijn neefje was er na een minuut of 20 uit. Hij bleef rustig maar had natuurlijk rooie wangetjes van de warmte. Met de meeste auto's van tegenwoordig heb je dit niet zo snel meer gelukkig. Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand dit expres doet en uit het zicht verdwijnt. Je hoort dit soort dingen ook vaak bij honden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:37

Ojajoh schreef:
even goed lezen in dit topic, er is al duidelijk hier gezegd dat een vriendin van diegene er bij was en het idd 25 min heeft geduurd

tadaaa....

Was gevonden Door een vriendin van mij.
Die stonden er al zeker 25 min bij voor er iets kwam.
Pas 2 weken ouders of niet, vind ik geen excuus.
Ieder mens met gezond verstand zou dat niet doen.
1 ding is zeker: ze zullen het vast nooit meer doen en hebben een wijze les geleerd

Tadaa ;)

Delphi schreef:
Over de tijd is ook veel onduidelijkheid volgens mij. De ouders spreken zelf over 'enkele minuten', omroep brabant over 10-15 minuten, en volgens een vriendin van een getuige hier op bokt gaat het al over 25 minuten minimaal.

Uit eigen ervaring weet ik dat nieuwssites met regelmaat niet altijd de volledige waarheid weergeven. Ook omstanders kunnen zo vol er van zitten dat ze soms geneigd zijn één en ander aan te dikken.
En in dat soort situaties kunnen voor weer andere omstanders minuten uren lijken.
Ouders zullen zich weer in willen dekken door het wat weg te wuiven, omdat ze echt maar ''heel even'' weg waren.
Enkel via eventueel gemaakte videobeelden zal je exact kunnen zeggen hoe lag dat kindje al in de auto zat.
Maar de verstreken tijd tussen de gemaakte melding en het aan komen lopen van de ouders liegt natuurlijk niet. Dan weet je in ieder geval hoe lang het kind er minimaal alleen in heeft gezeten.

Ik lees prima hoor ;). Maar er zijn meerdere verklaringen over hoe lang het kindje in de auto heeft gezeten. Wie zegt dat die betreffende vriendin de tijd precies in de gaten heeft gehouden? Misschien voelde het als 25 minuten of wordt het wat aangedikt.
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat het niet klopt, maar ik neem niet alles wat ik op internet lees zomaar aan.

Maar hoe dan ook een (pasgeboren) baby of klein kind zonder toezicht alleen in de auto laten zitten vind ik ook not done hoor. Ik zal het zelf nooit doen en zou nooit op mijn gemak even iets kunnen kopen met de gedachte in mijn achterhoofd dat mijn kind(eren) alleen in de auto zit(ten).
Vreemd vind ik het ook om met zijn tweeën boodschappen te gaan doen i.p.v. dat er één bij het kindje blijft.
En inderdaad juist als nieuwbakken ouder ben je vaak extra beschermend over je pasgeboren kindje. Ik had dit nooit gedaan, maar al helemaal niet met een pasgeboren baby.

Daarnaast heb ik als eens van dichtbij een triest en dodelijk ongeval met een peuter meegemaakt. Vreselijk hoeveel onwaarheden er in diverse media artikelen stonden. En bepaalde uitleg/uitspraken van vrienden/bekenden/familie werden behoorlijk verdraait.
Vandaar dat ik voorzichtig met dit soort dingen ben en altijd de mogelijkheid open houd dat het toch net iets genuanceerder ligt dan de media doet geloven.

LukieBradley

Re: vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:44

Volgens mij kan mijn vriendin die inmiddels zelf zwanger is prima klok kijken.
Tadaaaaaaaaaaaaa
En als er na 25 min pas iets ondernomen worden heeft de baby daar dus min 25 min ingezeten en wie weet van te voren nog ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:54

LukieBradley schreef:
Volgens mij kan mijn vriendin die inmiddels zelf zwanger is prima klok kijken.
Tadaaaaaaaaaaaaa
En als er na 25 min pas iets ondernomen worden heeft de baby daar dus min 25 min ingezeten en wie weet van te voren nog ;)

Ik zeg niet dat ik het niet geloof, maar ik ben altijd voorzichtig met wat ik op internet lees zoals je hierboven kunt lezen. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat die 25 minuten niet zouden kunnen kloppen. Ik heb enkel gezegd dat er onduidelijkheid is over hoe lang het kindje erin heeft gezeten.
Jij kent je vriendin natuurlijk en ik niet. Voor mij is zij net zoveel een onbekende als de omstanders die aan omroep brabant verklaarden dat de baby 10 tot 15 minuten alleen in de auto heeft gezeten.

En mijn tadaaa was niet op jou gericht maar op Ojajoh, aangezien ik heel het topic gewoon goed heb doorgelezen. Zij heeft mijn reactie of verkeerd geïnterpreteerd of mijn reactie niet goed gelezen.

Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen, want of het nu 5 minuten was of 30 minuten ... een klein kind laat je niet 'even' zonder toezicht alleen in de auto.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:01

Ik blijf erbij dat ik iedereen hier braver dan braaf vind. Al praat ik zeker niet goed dat een baby gedurende lange(re) tijd in een auto blijft met dit soort temperaturen. Voer dezelfde discussie eens over de 'corrigerende' tik: kijken of iedereen dan nog zo braaf is. Dit is nl. bij wet verboden (om je kind te slaan). Dus iedere keer als ik een moeder of vader in de supermarkt weer eens door het lint zie gaan (kind gezellig meegenomen naar binnen) en ze d'r kind een draai om z'n oren of een klets op de billen geeft, moeten we dan Jeugdzorg bellen? Ik neem aan volgens iedereen hier wel. En niet gaan zeggen: daar kunnen ze niks van krijgen. Want dat is nou juist de truc: geestelijk leed kan soms erger zijn dan lichamelijk leed, vandaar ook dat het verboden is.

Want daar gaat het om: is het iets dat iemand nooit zou doen? Ik denk dat meer mensen die hier zo stellig zijn in dat ze het nooit zouden doen, wel even gaan pinnen in het tankstation (wat feitelijk een heeeel gevaarlijke omgeving is boven op gas en benzine tanks). Ik tank veel en de hoeveelheid kindjes in kinderstoeltjes is groot bij de pomp. En die staan er vaak wel langer dan een paar minuten (nog even snoep uitzoeken, broodje erbij, rij voor de kassa).

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:18

denk dat het ook te maken heeft met hoe je bent opgevoed, ik kom van een boerderij en klein dorp daar laat je sneller je kind in de auto zitten als je boodschappen doet. deur open raam open, en iedereen die langskomt weet dat het jouw kind is, maar grote stad daar zijn mensen wat voorzichtiger. ik heb nu geen kinderen maar ik ga ook mijn kinderen in de auto laten zitten als ik vlug naar de bakker moet ofzo, een kind is niet gemaakt van suiker, kan wel tegen een beetje temperatuurschommeling (ik bedoel dan wel: niet vol de airco aan en dan parkeren in de volle zon :+ ) ik heb ook ergens eens gestaan bij een ongeval het duurde 10 minuten maar het voelde wel als 30 dus daar reken ik niet op. omstanders dikke alles aan en ze zullen niet met de stopwatch erlangs hebben gestaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:48

Netje schreef:
Ik blijf erbij dat ik iedereen hier braver dan braaf vind. Al praat ik zeker niet goed dat een baby gedurende lange(re) tijd in een auto blijft met dit soort temperaturen. Voer dezelfde discussie eens over de 'corrigerende' tik: kijken of iedereen dan nog zo braaf is. Dit is nl. bij wet verboden (om je kind te slaan). Dus iedere keer als ik een moeder of vader in de supermarkt weer eens door het lint zie gaan (kind gezellig meegenomen naar binnen) en ze d'r kind een draai om z'n oren of een klets op de billen geeft, moeten we dan Jeugdzorg bellen? Ik neem aan volgens iedereen hier wel. En niet gaan zeggen: daar kunnen ze niks van krijgen. Want dat is nou juist de truc: geestelijk leed kan soms erger zijn dan lichamelijk leed, vandaar ook dat het verboden is.

Want daar gaat het om: is het iets dat iemand nooit zou doen? Ik denk dat meer mensen die hier zo stellig zijn in dat ze het nooit zouden doen, wel even gaan pinnen in het tankstation (wat feitelijk een heeeel gevaarlijke omgeving is boven op gas en benzine tanks). Ik tank veel en de hoeveelheid kindjes in kinderstoeltjes is groot bij de pomp. En die staan er vaak wel langer dan een paar minuten (nog even snoep uitzoeken, broodje erbij, rij voor de kassa).

daarom heb je tegenwoordig van die prachtige zelfbedieningsstations waar je pint waar je ook tankt, kortom je hoeft niet meer weg bij je auto
handig he ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:24

wat moet een baby van twee weken met deze temperaturen buiten? lijkt mij veelste warm.

even snel naar binnen bij de pomp lijkt mij niet zo erg, mits het niet druk is. Maar even twintig minuten boodschappen doen vind ik te ver gaan. helemaal als je met zijn twee bent.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:47

Tijdens het tanken sleep ik of kinderen mee uit de auto, wellicht heb ik een wild west scenario in mijn hoofd dat daar je auto met kind en al weggehaald word maar meestal tank ik bij een zelfbedieningsstation waar je dus niet weg hoeft bij je auto.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:00

Netje schreef:
Ik blijf erbij dat ik iedereen hier braver dan braaf vind. Al praat ik zeker niet goed dat een baby gedurende lange(re) tijd in een auto blijft met dit soort temperaturen. Voer dezelfde discussie eens over de 'corrigerende' tik: kijken of iedereen dan nog zo braaf is. Dit is nl. bij wet verboden (om je kind te slaan). Dus iedere keer als ik een moeder of vader in de supermarkt weer eens door het lint zie gaan (kind gezellig meegenomen naar binnen) en ze d'r kind een draai om z'n oren of een klets op de billen geeft, moeten we dan Jeugdzorg bellen?

Fijn dat jij dat braver dan braaf vind maar ik vind het écht belachelijk wat er gebeurd is bij de auto en ik vind het óók belachelijk dat mensen kleine kindjes alleen thuis in de auto laten of een 'corrigerende tik' geven, heb ik zelf nooit gehad en ben ik ook niet van plan om aan mijn zoon te geven :n

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:51

Té belachelijk voor woorden dat niet 1 van de twee bij hun pasgeboren baby is gebleven.. Heb er geen andere woorden voor, echt niet..

Mijn dochter is inmiddels 3 en een half en ook zij slaapt in de auto. Afgelopen vrijdag op stal heb ik haar ook laten slapen, met alle ramen open, een deur open, de auto onder het afdak van de hooischuur. Ze had gewoon naar me toe kunnen komen als ze wakker was geworden en ze stond in het zicht. Daar is ze inmiddels groot genoeg voor. Had ik niet in de schaduw kunnen staan, had ze pech gehad en zou ze wakker gemaakt zijn, veel te gevaarlijk!! Het was nu nog lekker koel in de auto en ze heeft heerlijk door kunnen slapen tot we thuis kwamen.

Bij het tanken inderdaad pinnen aan de pomp, inmiddels durf ik naar binnen te gaan als de rij niet te lang is, anders wacht ik bij haar.. Met boodschappen doen in de auto laten, no way!! Zelfs niet als het gewone temperaturen zijn en de zon niet schijnt.. Je baby van 2 weken oud.. Die wil je toch niet een moment uit het oog verliezen?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:38

Ik moet er niet aan denken om mijn zoontje van destijds 2 weken, achter te laten. Ik was niet van zijn zijde te krijgen. En meest kwalijke vind ik misschien nog wel dat er niet 1 ouder bij gebleven is...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:49

Toen hij die leeftijd had ging ik niet eens wat tot de auto pakken die voor de deur stond...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:52

ElineS schreef:

Helemaal mee eens....

En als ik naar mijn auto kijk, hoe snel die gisteren warm werd.... (Ik had getankt, dat ik zo gebeurd... toen kreeg ik een paar appjes waar ik even op moest reageren... (klinkt heel sneu.. maar voor sommige mensen wil ik er echt even zijn omdat het nu nodig is), dus heb denk ik nog geen 5 minuten in mijn auto gezeten met de deuren dicht, in de schaduw... Maar zweette me echt kapot :S

Dat je kind laat slapen in de auto als ie lekker ligt, ok, kan er nog wel iets van zeggen.. Maar neem aan dat je dat niet met deze hitte doet en anders op zijn minst een raam open? (ook niet mijn voorkeur, maar snap het eigenlijk nog wel..)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:08

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:30

Goede link CK88!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:50

Goede link inderdaad CK88! Ongelooflijk hoeveel kindjes er daar echt sterven door (te lang) in een te warme auto te laten zitten zonder toezicht.

Het is inderdaad wel heel erg verraderlijk hoe snel de temperatuur op kan lopen in de auto. Als mijn jongste in slaap is gevallen in de auto laat ik haar er ook alleen in verder slapen als ik de auto in de schaduw kan zetten en het sowieso niet te warm is. En dan laat ik heel de deur aan haar kant open staan.
Anders jammer dat ze zo lekker slaapt, maar dan haal ik haar er toch uit. Nu woon ik op een boerderij dus kan ik mijn auto op ons eigen erf voor ons huis zetten.
As ze slaapt blijf ik buiten wat rommelen in de tuin, want ik vind het altijd zo sneu als ze wakker wordt en even gedesoriënteerd is.
Dat is ook al een reden dat ik mijn kind nooit zomaar zonder toezicht in een auto zou laten zitten om zelf even snel iets te halen, ook al is het koel in de auto. Ik zou me zo rot voelen als mijn kind (wakker) schrikt en om mij aan het huilen is, terwijl ik in de winkel sta.

Ik lees hier ook dat mensen juist een kleine baby niet alleen zouden laten .... Dat gevoel had ik toen ook heel erg. Die maxi cosi ging overal mee naar toe.
Maar mijn kinderen zijn nu 6,5 en 3,5 jaar. Nog laat ik ze nooit alleen in de auto. Ze kunnen nu zelf hun gordel losklikken en als ze naar voor klimmen kunnen ze zo de voorportieren openen, ook al zou ik de auto op slot hebben gedaan. En dan staan ze gewoon op straat.
Mijn oudste zou dat niet zomaar doen, maar mijn jongste zie ik daar best voor aan. Dus ook op wat oudere leeftijd, of misschien juist op wat oudere leeftijd gaan ze absoluut mee de auto uit.

Tanken doe ik hier ook altijd bij een tankstation waar ik aan de pomp zelf kan betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:00

Ik heb hier laatst nog een hele discussie over gehad met mensen die het belachelijk vonden dat iemand een raam in zou slaan als er een baby of hond alleen in de auto zou zitten met dit weer.
Even naar de bakker zou wel kunnen met dit weer, ik ben het daar niet mee eens en zei dus ook dat ze dan het risico zouden lopen dat het raam ingetikt zou worden.
Natuurlijk mag je dit zelf niet doen, maar als ik zou zien dat een kind of hond het moeilijk heeft in een hete auto dan zou ik het raam wel zelf intikken, dan maar de kosten betalen maar als je daar een leven mee kan redden dan is het me dat wel waard.
Een aantal jaar terug was ik op een grote hondenshow, bloedheet was het en toen ik thuis was hoorde ik dat er in 1 auto 20 of 30 honden overleden waren omdat ze in de auto moesten blijven zitten terwijl de eigenaren druk met de show bezig waren.. Ik baalde er toen zo van dat ik het niet gezien heb, ze zaten dus zo vlakbij en niemand heeft iets kunnen doen..
Dit waren niet de enige honden die in een auto waren gelaten, en dat op een grote show waar je wel mag verwachten dat de mensen een beetje verstand van honden hebben..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:04

Als je ziet dat het écht niet goed gaat zou ik ook zelf het raampje intikken hoor dees_daan. In dat soort situaties telt iedere seconde, dan kun je niet wachten op de hulpdiensten.
Ik vraag me af of je in dat soort situaties (dus echt als een kindje of eventueel hond flink oververhit is of zelfs erger) echt aansprakelijk wordt gesteld voor het intikken van de ruit? .... al zal dat dan ook mijn minste zorg zijn moet ik zeggen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:07

Maar hoe zie je van buitenaf, of n baby slaapt, of, bij wijze van, aan t sterven is van de hitte? Of overleden is...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:12

Dit is gewoon heel erg dom! zeker met dit weer.
Een boodschap doen duurt vaak langer als gepland... (oh ja ik moest nog ... hebben) Lange rij bij de kassa.
Een kassa medewerker die eerst moet bellen omdat de kassa de streepjescode niet kan lezen.
Een persoon voor je die de appels niet heeft afgewogen en ga zo maar door!

Nooit levende wezens in de auto achterlaten ook niet in de winter!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:12

Getup schreef:
Maar hoe zie je van buitenaf, of n baby slaapt, of, bij wijze van, aan t sterven is van de hitte? Of overleden is...

Dat vind ik inderdaad ook wel moeilijk. Baby's en kleine kinderen kunnen soms erg vast slapen en van een afstand kun je ook niet altijd goed zien hoe de ademhaling is.
De afweging wel of niet direct ingrijpen door een ruit in te tikken lijkt me ook erg moeilijk. Ik denk dat je dat dan toch doet via of op advies van de alarmcentrale.