Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelys schreef:Jeetje ik schrik best van jullie reacties. Ten eerste verschrikkelijk voor het slachtoffer.
Het zou je kind maar zijn die dit heeft gedaan!
Natuurlijk verdient ze straf, maar om haar nou een psychopaat te noemen vind ik te ver gaan en haar voor altijd geen leven meer te gunnen.
Ik zou graag willen weten hoe haar gedachtegang was en hoe ze uiteindelijk van fantasie naar werkelijkheid is gekomen.
Daarnaast denk ik dat je niemand helpt om haar levenslang te geven. Eerder psychische hulp en kijken wat er dan gebeurd. Stel dat professionals zeggen dat ze voor altijd een bedreiging zal zijn voor de gemeenschap. Prima geef het kind een plek waar ze niet anderen wat aan kan doen.
Ze zijn pas twaalf en dus cognitief en emotioneel nog helemaal niet klaar of uitgegroeid. Er kan nog heel veel bijgestuurd worden en ik denk dat deze meiden helemaal niet zo psychopaat zijn als jullie denken.
Ze hebben alleen elkaar waarschijnlijk opgefokt en door de druk van de ander steeds realistischer plannen gaan maken. Ik denk zelfs dat het tot het laatste moment helemaal niet hun bedoeling was om haar echt te vermoorden.
Dit zijn natuurllijk van mijn kant speculaties.
Ik snap jullie emotionele reactie wel. Mijn eerste emotionele reactie is ook Jeetje die zijn niet goed bij hun hoofd. Ze mogen nooit mee vrij komen.
MAAR rationeel gezien is het lange straffen nooit voordelig. Daarnaast het zijn nog KINDEREN. Kinderen zijn geen volwassenen en ik vind dat ze ook NOOIT mogen worden veroordeeld als volwassenen. Ze zijn gewoon nog niet volgroeid in hun hersenen en zullen dingen niet altijd even goed doordenken of de consequenties van zien.
Het maakt voor het slachtoffer niet uit hoe lang ze zitten. Zij zal dit trauma altijd mee dragen. Wat ze ook krijgen het zal nooit genoeg zijn. Voor de daders zelf maakt het ook niet uit, alleen hoe langer hoe minder goed ze zullen integreren in de samenleving. Daarnaast wat maakt het uit 20 of 40 of 60 jaar. Deze kinderen zullen hun puberteit achter tralies zitten + een groot deel van hun leven. Voor hun zegt meer dan 3 maanden niks. 3 maanden is voor hun lang en 60 jaar ook.
Ik zou dan ook pleiten voor intensieve therapie en straf.
Fiffill schreef:Ik denk dat niks je echt kan voorbereiden op terugkeren in de maatschappij na 65 jaar als je op je 12e bent opgesloten.
Domi_94 schreef:Verschrikkelijk dat dit is gebeurd. Hopelijk komt alles goed met het slachtoffer.
In mijn ogen mogen deze meiden best hard gestraft worden, al vind ik 65 jaar wel absurd hoog. Maar ze moeten ook een zekere hulp krijgen voor wat ze hebben gedaan, zodat ze later weer goed in de maatschappij kunnen terug keren.
Fiffill schreef:Het lijkt me nogal voorbarig om meteen met termen zoals psychopaat/sociopaat rond te gaan strooien (nog even los van het feit dat de term sociopaat al jaren niet meer wordt gebruikt).
Arc_En_Ciel schreef:Domi_94 schreef:Verschrikkelijk dat dit is gebeurd. Hopelijk komt alles goed met het slachtoffer.
In mijn ogen mogen deze meiden best hard gestraft worden, al vind ik 65 jaar wel absurd hoog. Maar ze moeten ook een zekere hulp krijgen voor wat ze hebben gedaan, zodat ze later weer goed in de maatschappij kunnen terug keren.
Ze verdienen denk ik toch minimaal 15 jaar, en 12 + 15 = 27, dat is een leeftijd waarop je in de maatschappij al een baan hoort te hebben (mits gezond ed maar dat is een ander verhaal), en dat gaat niet als je je middelbare school niet hebt afgemaakt, geen opleiding hebt gevolgd, en ook nog eens bekend staat als moordenaar. Geen enkel bedrijf dat je dan nog wil hoor, dus die mensen eindigen uiteindelijk of op straat, of ze hebben wel een huis ed, maar dat is dan dankzij het geld van de maatschappij
schrikdraad schreef:Als ze na jaren therapie niet zijn verbeterd dan denk ik dat je de hoop daarop wel kunt laten varen. Waarom dan een extra plekje in een instelling houden? Laat daar dan weer een ander zitten waar nog wel hoop voor is.
_Cowgirl schreef:Bizar. Maar misschien gaan mensen nu inzien wat ze met gewelddadige spelletjes en verhalen allemaal wel niet kunnen veroorzaken. Die meisjes zijn 12 jaar oud, waar zijn hun ouders in dit verhaal? Op mijn twaalfde was ik daar sowieso niet eens mee bezig.. Sneu voor de meisjes dat ze wel naar hun vrije leventje kunnen fluiten.
Al vraag ik me af of het meisje dat niet gestoken heeft niet eerder vrij zal komen? Ze is wel medeplichtig en heeft meegedaan aan het bedenken van het plan, maar heeft niet daadwerkelijk gestoken.
Ook erg sneu voor het slachtoffertje, dan ben je ook voor je leven getekend.. Ben je onschuldig verstoppertje aan het spelen met je vriendinnetjes overkomt je dit... Pff, waar gaat de wereld heen.