Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kally schreef:Persoonlijk zou ik als het zover zou komen, liever zo'n pil slikken als mijzelf ophangen,voor een trein springen etc waarmee je ook nog eens andere een trauma bezorgd.
Maar idd met de nodige voorbereiding zeg maar van gesprekken etc....
dancer_ schreef:Heb de uitzending niet gezien. Maar als medicijnen/therapie niet helpen ben ik wel van mening dat een oplossing als een overdosis toch altijd wel beter is als bijvoorbeeld voor de trein springen. Gewoon alleen al wat die mensen dan voor trauma er aan overhouden (machinist e.d.) Natuurlijk vind ik wel dat er alles aan gedaan moet worden om het te voorkomen.
Om welke uitzending ging het trouwens, ga ik hem even terugkijken
dancer_ schreef:Dat weet ik maar al te goed![]()
Maar het probleem is, hoeveel mensen zullen er betrokken zijn bij iemand die voor de trein springt, en hoeveel bij het vinden van een slachtoffer in zijn eigen huis (bijv.). Hoe stom het ook klinkt, als iemand voor de trein springt ZIEN mensen het gebeuren, en dat zijn er vaak meer als iemand die een overdosis neemt in zijn/haar eigen huis.
edit; uiteraard praat ik hiermee niks goed, en is het allebei erg..
kally schreef:Silverwind, wat moet dat een schok geweest zijn om zo...een vriend te vinden en dan ook nog in je stal.
Sta je daar nog op stal....kan me voorstellen dat je daar niet graag meer zou komen, nog erger als het je eigen prive stal is...kun je er niet omheen...pfff. Echt vreselijk....
love_wiepke schreef:Geen enkel mens heeft gekozen voor het leven.. laat staan de wereld waarin hij/zijn leeft..
Daarom zou zelfmoord een vrijheid kunnen betekenen..
Persoonlijk denk ik , mocht je iemand al moeten vinden, ik liever een persoon met een overdosis pillen zou vinden.. omdat het lichaam dan nog in tact is en ook bij een begrafenis nog enigszins toonbaar is.
Niet minder verdrietig of verschrikkelijk dan andere opties.
Zelfmoord lijkt voor veel mensen misschien nooit een oplossing..
Maar wat als je je elke dag slecht voelt, niet van dingen kan genieten en geen enkele hulp helpt..
Euthanasie is binnen de psychiatrie 'helaas', ik begrijp de redenen waarom niet elk verzoek akkoord wordt gegeven, nog een gevoelig onderwerp..
[Edit] In feb. heeft de Vara een docu uitgezonden 'Moeders springen niet van flats'.. deze documantaire bevestigde heel erg mijn gevoel bij dit onderwerp.. dat er ook gekeken moet worden vanuit de persoon die te lijden heeft..
http://docu.vara.nl/Moeders-springen-ni ... 171.0.html