n.a.v undercover in nl - zelfmoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: n.a.v undercover in nl - zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:58

Liedje ik vind sowieso niet dat je behandeling kunt verplichten. Tenzij de persoon een gevaar is voor anderen..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 01:04

Er zijn heel veel mensen die volgens alle regels niet in aanmerking komen voor euthanasie het is niet zomaar dat een arts daar groen licht voor kan geven.
En als iemand dat zelf écht wil denk ik dat je dat beter met pillen kan doen dan een trein, verhanging oid.

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 00:46

kally schreef:
Persoonlijk zou ik als het zover zou komen, liever zo'n pil slikken als mijzelf ophangen,voor een trein springen etc waarmee je ook nog eens andere een trauma bezorgd.
Maar idd met de nodige voorbereiding zeg maar van gesprekken etc....

ik denk als je op zo'n punt staat je het helemaal niet uitmaakt op wat voor manier je dood gaat, als je maar dood gaat. als je een manier gaat zoeken die het "makkelijkst" is dan ben je er in mijn ogen niet klaar voor en heb je hulp nodig, een opname zou dan erg goed helpen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:14

Met zo'n pil moet ook iemand je vinden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:42

Ja tuurlijk met een pil vinden ze je ook maar wel in een geheel in en niet in kweet niet veel stukjes....lekker gruwelijk....bv machinist, omstanders, politie en de opruimers bij hun staat het op hun netvlies....

Je weet nooit in wat voor staat je bent op dat moment en hoe je nog kan redeneren is ook verschillend...
Laatst bijgewerkt door kally op 16-07-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:46

Heb de uitzending niet gezien. Maar als medicijnen/therapie niet helpen ben ik wel van mening dat een oplossing als een overdosis toch altijd wel beter is als bijvoorbeeld voor de trein springen. Gewoon alleen al wat die mensen dan voor trauma er aan overhouden (machinist e.d.) Natuurlijk vind ik wel dat er alles aan gedaan moet worden om het te voorkomen.

Om welke uitzending ging het trouwens, ga ik hem even terugkijken :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:08

dancer_ schreef:
Heb de uitzending niet gezien. Maar als medicijnen/therapie niet helpen ben ik wel van mening dat een oplossing als een overdosis toch altijd wel beter is als bijvoorbeeld voor de trein springen. Gewoon alleen al wat die mensen dan voor trauma er aan overhouden (machinist e.d.) Natuurlijk vind ik wel dat er alles aan gedaan moet worden om het te voorkomen.

Om welke uitzending ging het trouwens, ga ik hem even terugkijken :)

En een persoon die een overdosis neemt wordt niet gevonden? Denk dat je je toch vergist als je denkt dat een persoon die een overdosis neemt er gewoon 'slapend' uit ziet...

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:14

Niemand is er voor gemaakt om een persoon te vinden die zichzelf van het leven heeft beroofd...op welke manier dan ook.
Helaas kan ik er over mee praten, vorig jaar heb ik mijn beste vriend gevonden die zichzelf had verhangen in de stal van mijn paard..en ja, ik heb nu een trauma.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:16

Dat weet ik maar al te goed ;)
Maar het probleem is, hoeveel mensen zullen er betrokken zijn bij iemand die voor de trein springt, en hoeveel bij het vinden van een slachtoffer in zijn eigen huis (bijv.). Hoe stom het ook klinkt, als iemand voor de trein springt ZIEN mensen het gebeuren, en dat zijn er vaak meer als iemand die een overdosis neemt in zijn/haar eigen huis.

edit; uiteraard praat ik hiermee niks goed, en is het allebei erg..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:19

De meeste mensen plegen zelfmoord door ophanging, dus of dit echt springers kan voorkomen (keuze van 'slechts' rond de 10 procent van de zelfmoordenaars) ? Ik weet het niet. Ik gun het de mensen wel, dat als je echt uitbehandeld bent en/of evenslang ziek bent, je ook zelf mag kiezen voor een fijner einde.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:45

dancer_ schreef:
Dat weet ik maar al te goed ;)
Maar het probleem is, hoeveel mensen zullen er betrokken zijn bij iemand die voor de trein springt, en hoeveel bij het vinden van een slachtoffer in zijn eigen huis (bijv.). Hoe stom het ook klinkt, als iemand voor de trein springt ZIEN mensen het gebeuren, en dat zijn er vaak meer als iemand die een overdosis neemt in zijn/haar eigen huis.

edit; uiteraard praat ik hiermee niks goed, en is het allebei erg..

Hier ben ik het wel mee eens.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:56

@ silverwind
Wat gruwelijk om iemand op die plek zo aan te treffen... Dat beeld raak je nooit meer kwijt!
Ook al is het 'al' een jaar terug... sterkte...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:17

Silverwind, wat moet dat een schok geweest zijn om zo...een vriend te vinden en dan ook nog in je stal.
Sta je daar nog op stal....kan me voorstellen dat je daar niet graag meer zou komen, nog erger als het je eigen prive stal is...kun je er niet omheen...pfff. Echt vreselijk....

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:45

kally schreef:
Silverwind, wat moet dat een schok geweest zijn om zo...een vriend te vinden en dan ook nog in je stal.
Sta je daar nog op stal....kan me voorstellen dat je daar niet graag meer zou komen, nog erger als het je eigen prive stal is...kun je er niet omheen...pfff. Echt vreselijk....

Nee, ik sta er niet meer.
Mijn paard stond ook bij hem aan huis...en hoe eng ik het ook vond om in de stal te staan in het begin, hoe "prettig" ik het nu vind om daar nog even te zijn.

Dank jullie wel!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:16

Geen enkel mens heeft gekozen voor het leven.. laat staan de wereld waarin hij/zijn leeft..
Daarom zou zelfmoord een vrijheid kunnen betekenen..

Persoonlijk denk ik , mocht je iemand al moeten vinden, ik liever een persoon met een overdosis pillen zou vinden.. omdat het lichaam dan nog in tact is en ook bij een begrafenis nog enigszins toonbaar is.
Niet minder verdrietig of verschrikkelijk dan andere opties.

Zelfmoord lijkt voor veel mensen misschien nooit een oplossing..
Maar wat als je je elke dag slecht voelt, niet van dingen kan genieten en geen enkele hulp helpt..
Euthanasie is binnen de psychiatrie 'helaas', ik begrijp de redenen waarom niet elk verzoek akkoord wordt gegeven, nog een gevoelig onderwerp..

[Edit] In feb. heeft de Vara een docu uitgezonden 'Moeders springen niet van flats'.. deze documantaire bevestigde heel erg mijn gevoel bij dit onderwerp.. dat er ook gekeken moet worden vanuit de persoon die te lijden heeft..

http://docu.vara.nl/Moeders-springen-ni ... 171.0.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:25

Silverwind wat naar voor jou.. :(:)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:09

love_wiepke schreef:
Geen enkel mens heeft gekozen voor het leven.. laat staan de wereld waarin hij/zijn leeft..
Daarom zou zelfmoord een vrijheid kunnen betekenen..

Persoonlijk denk ik , mocht je iemand al moeten vinden, ik liever een persoon met een overdosis pillen zou vinden.. omdat het lichaam dan nog in tact is en ook bij een begrafenis nog enigszins toonbaar is.
Niet minder verdrietig of verschrikkelijk dan andere opties.

Zelfmoord lijkt voor veel mensen misschien nooit een oplossing..
Maar wat als je je elke dag slecht voelt, niet van dingen kan genieten en geen enkele hulp helpt..
Euthanasie is binnen de psychiatrie 'helaas', ik begrijp de redenen waarom niet elk verzoek akkoord wordt gegeven, nog een gevoelig onderwerp..

[Edit] In feb. heeft de Vara een docu uitgezonden 'Moeders springen niet van flats'.. deze documantaire bevestigde heel erg mijn gevoel bij dit onderwerp.. dat er ook gekeken moet worden vanuit de persoon die te lijden heeft..

http://docu.vara.nl/Moeders-springen-ni ... 171.0.html

Jij schrijft precies hoe ik er over denk!!