gelijk kind na eerste ongesteldheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:13

Caira schreef:
Eigenlijk is het natuurlijk onzin dat we daar zo moeilijk over doen. Als je naar de bijbel kijkt dan zijn meisjes vrouwen vanaf hun eerste maandstonden. Dus dan zouden ze gelijk kunnen trouwen kinderen krijgen etc. Dat is nu eenmaal de natuurlijk, dus dan zal het wel zo bedoeld zijn.

Wat vinden jullie daarvan? Is een vrouw na haar eerste ongesteldheid klaar voor het moederschap?

Ik vind het een barbaarse, middeleeuwse instelling!

Rn als het al zo was, had de mens ook geen anticonceptie uitgevonden. Wat een bizarre, ouderwetse opvatting.

(Overigens niet op jou persoonlijk gericht, ik neem aan dat deze stelling niet door jou is verzonnen ;) )

geerke

Re: gelijk kind na eerste ongesteldheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:53

de natuur bedoelt ook dat we maar dood moeten gaan aan een infectie...dat doen we toch ook niet?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:56

Er klopt dan toch iets niet, want je bekken zijn dan nog zo onderontwikkeld dat er nog lang geen kind door heen past

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:46

geerke schreef:
de natuur bedoelt ook dat we maar dood moeten gaan aan een infectie...dat doen we toch ook niet?

Hoe bedoel je dit precies? :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:56

Tallie1979 schreef:
geerke schreef:

Hoe bedoel je dit precies? :)

Dat je in onze huidige maatschappij niet meer de natuur zomaar zijn gang laat gaan.
Dus niet door niet te behandelen tegen infecties als iemand ziek wordt maar dus ook niet door meteen zwanger te worden na je eerste ongesteldheid.
We zijn geen bosjesmannen meer, we zijn wat beschaafder en verstandiger geworden (nou ja daar valt ook nog over te discussieren) en dus laten we niet zomaar alles over aan de natuur zonder ingrijpen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:03

Caira schreef:
Eigenlijk is het natuurlijk onzin dat we daar zo moeilijk over doen. Als je naar de bijbel kijkt dan zijn meisjes vrouwen vanaf hun eerste maandstonden. Dus dan zouden ze gelijk kunnen trouwen kinderen krijgen etc. Dat is nu eenmaal de natuurlijk, dus dan zal het wel zo bedoeld zijn.

Wat vinden jullie daarvan? Is een vrouw na haar eerste ongesteldheid klaar voor het moederschap?

Is dit een serieuze vraag?! %)
Ik werd ongesteld toen ik 12 was, 10 jaar later was ik nog niet eens klaar voor een kindje!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:27

Pletje123 schreef:
Lynnepinny schreef:
Er was in 2012 toch een meisje van 12 die plotseling beviel midden in de bus op weg naar schoolreisje? Het gebeurd heus wel in Nederland, het is alleen heel uitzonderlijk. :)

Weet je wie de vader was van dat kindje? De man die zich tegelijkertijd ook opa mocht noemen; de vader van het meisje.

Inderdaad... Meisje heeft er niet zelf voor gekozen.

Ik was 12 toen ik mijn eerste maandelijkse feestje had. En nu, 13 jaar later, ben ik nog steeds niet klaar voor kinderen hoor.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:37

Trouwens is het helemaal niet leeftijdsgebonden de menstruatie maar voedingsgebonden onder invloed van het hormoon leptine bv.
Dat is ook te verklaren waarom men vroeger veel later geslachtsrijp was, en nu veel jonger.
En sinds we in een artificiële maatschappij leven, heeft het niks te maken met biologie of natuur zo jong geslachtsrijp zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:45

Winged schreef:
Ik was 12 toen ik mijn eerste maandelijkse feestje had. En nu, 13 jaar later, ben ik nog steeds niet klaar voor kinderen hoor.

Mentaal misschien niet. De meeste vrouwen zijn fysiek op hun 25ste echt wel baarklaar ;) Wat het mentale betreft, daar zullen sommigen nooit klaar voor zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:51

laraxXxemma schreef:
Er klopt dan toch iets niet, want je bekken zijn dan nog zo onderontwikkeld dat er nog lang geen kind door heen past

Juist daarom past er een baby door, omdat je bekken, banden en spieren soepeler zijn.

En idd als reactie op de anderen je bent lichamelijk wel klaar om een kind te kunnen krijgen. Dat je dat geestelijk niet wilt is een totaal ander verhaal.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:58

Denk dat het geestelijke ook gewoon onze cultuur nu is.
Als ik mijn moeder en oma hoor, daar werd het van iedereen verwacht.
School - Trouwen - Kind, als je dat niet deed viel je uit de mand..
Lijkt mij dus makkelijker om in je verwachtingspatroon te steken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:06

Mijn moeder bv moest als meisje van 14 al een huishouding runnen. Tegenwoordig zou dat absoluut niet kunnen. En heb je de jeugdzorg op je dak.
Tijden veranderen....
Maar grofweg leven we ook om ons voort te planten....en zonder moderne tja noem het maar.......
Kregen jonge meiden gewoon baby's.

Ik hoor hier van met 12 nog lang niet rijp voor kinderen, maar op die leeftijd seks hebben is vaak een stuk "normaler" , of deden jullie dat ook pas 10 jaar later?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:25

ThreeFingers schreef:
Mijn moeder bv moest als meisje van 14 al een huishouding runnen. Tegenwoordig zou dat absoluut niet kunnen. En heb je de jeugdzorg op je dak.
Tijden veranderen....
Maar grofweg leven we ook om ons voort te planten....en zonder moderne tja noem het maar.......
Kregen jonge meiden gewoon baby's.

Ik hoor hier van met 12 nog lang niet rijp voor kinderen, maar op die leeftijd seks hebben is vaak een stuk "normaler" , of deden jullie dat ook pas 10 jaar later?

Ik vind sex op je 12e persoonlijk ook niet normaal. De gemiddelde leeftijd in nederland waarop mensen ontmaagd worden is 16,7. Dus sex op je 12e is toch wel eerder een uitzondering hoor. Ik moest er echt niet aan denken toen ik 12 was, en echt bejaard ben ik nog niet :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:43

Hahaha ik vind het ook niks hoor zo jong....

Maar dat bv meisjes van 13 a 14 jaar seks hebben is niet abnormaal zeg maar...en zouden er geen voor behoedsmiddelen zijn....

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:05

ThreeFingers schreef:

12 vind ik echt wel heeel erg vroeg :oo Ik was 16, en achteraf had ik ook beter nog kunnen wachten.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:06

ben blij dat ik niet direct na mijn eerste ongesteldheid zwanger was, anders had ik nu al een volwassen kind gehad, ik was namelijk 10 jaar toen ik voor het eerst ongesteld was

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:32

We leven niet in een Game of Thrones wereld toch?

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:35

Ik ben 12 maar ben nog steeds niet ongesteld

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:37

Hmm ik was 10 jaar met mijn eerste menstruatie. En nee, ik was niet klaar voor een kind.. :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:51

Het is voor het kinderlijk lichaam niet goed om zwanger te zijn omdat hun lichaam hier niet klaar voor is. de energie die eigenlijk naar het eigen lichaam zou moeten gaan om te groeien en zich te ontwikkelen, gaat nu naar de baby.. Niet gunstig voor het meisjeslichaam.

Daarnaast is een kind natuurlijk geestelijk niet rijp om verantwoordelijk te zijn voor een kind.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:52

kijk het is bekend dat het kan van af 3 jaar maar dat is geen regel, hoe ouder het paard hoe meer zijn lichaam ontwikkeld is en klaar om een ruiter te dragen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:22

kwita schreef:
kijk het is bekend dat het kan van af 3 jaar maar dat is geen regel, hoe ouder het paard hoe meer zijn lichaam ontwikkeld is en klaar om een ruiter te dragen.

Mensen he, niet paarden :D
Maar je heb wel gelijk (vanaf een jaar of 3)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:28

kwita schreef:

Jij snapt hem ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:29

kwita schreef:

Die club Martijn zou je helemaal gelijk geven....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:33

Suzanne F. schreef:
kwita schreef:

Die club Martijn zou je helemaal gelijk geven....

Doen die ook al iets met paarden dan tegenwoordig? Misschien een overstap nadat ze verboden werden?