Moeder gaat op vakantie en laat 4 mnd oude baby alleen thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Moeder gaat op vakantie en laat 4 mnd oude baby alleen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:44

Zo, krijg ik even wat mensen over mij heen :')

Waar zeg ik dat ik haar vrij pleit? Waar zeg ik dat de hulpverlening 24uur op haar neus moet zitten?? Begrijpend lezen is misschien een dingetje?

Ik zeg alleen dat de media het nu wel heel zwart-wit maakt en dat veel mensen daar kwakkeloos in mee gaan en dat ik dat jammer vind, omdat dit heel vaak gebeurd. We gaan uit dat de media een verhaal schetst wat klopt, terwijl er vaak een heel verhaal achter zit.. Ik denk zo maar dat dit ook zo'n verhaal is, waar veel meer achter zit en wat helaas een vreselijke afloop heeft..

Nergens praat ik het verhaal goed, wat dit kán niet. Ik bekijk het alleen minder zwart-wit. Dus rustig aan allemaal :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:02

Ik snap niet dat jij dat kan. Wat je achtergrond ook is zoiets doe je niet.
En al heb je een hele achtergrond, een normaal mens zou nog extra gemotiveerd zijn om haar kind het zo perfect mogelijke leventje te geven wat ze zelf niet heeft gehad.
De hulpverlening had het idd beter mogen doen, maar als je niet helemaal 100 bent daar kunnen die mensen ook weinig aan doen als je de schijn goed houdt. Je hebt hele goede acteurs er tussen zitten.

En over het feit dat t kind misschien niet gewenst was, genoeg alternatieven. Ik vind t ook maar raar om drugs de schuld te geven :')

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:36

Hoe ik dat kan? Ik ben bijna afgestudeerd als maatschappelijk werker ;)
Dat plus levenservaring en werk ervaring, leert mij dat zwart-wit kijken geen goede manier is. Tenminste, ik vind dat geen goede manier :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:41

Zo hee, ik ben ook moeder en heb hier geen enkel goed woord of excuus voor over. Sterker nog: van mij mogen ze haar in die gesloten ruimte ook 'even vergeten' voor een dag of vijf. Of langer... :r

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:44

Nessah schreef:
Dat plus levenservaring en werk ervaring, leert mij dat zwart-wit kijken geen goede manier is. Tenminste, ik vind dat geen goede manier :)

Dat is helemaal waar, maar als je thuis bent, niet aan het werk en je leest zo'n artikel.. Dan hebben de meeste gewoon zin om even heerlijk vanuit je eerste onderbuik gevoel te reageren en dat mens de meest vreselijke dingen aan doen in je hoofd.
Het is maar een forum, dat mag dan ook wel even vind ik. Even gal spuwen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:48

NeverGiveUp schreef:
Nessah schreef:

Dat is helemaal waar, maar als je thuis bent, niet aan het werk en je leest zo'n artikel.. Dan hebben de meeste gewoon zin om even heerlijk vanuit je eerste onderbuik gevoel te reageren en dat mens de meest vreselijke dingen aan doen in je hoofd.
Het is maar een forum, dat mag dan ook wel even vind ik. Even gal spuwen.

Klopt, het is een discussieforum :) Ik zeg ook niet dat het niet mag? Ik zeg alleen dat ik het jammer vind, dat mensen vaak zwart-wit kijken en geef aan dat ik dat niet doe. Ik heb dus een andere mening over het bericht en die zet ik neer. Juist door verschillende meningen/opvattingen te delen krijg je een discussie, wat de bedoeling is van een discussieforum :) Ik vind het altijd een uitdaging om mensen verder te laten kijken dan zwart-wit, maar kennelijk kan ik beter met de kudde mee praten of gewoon mijn mond houden want mijn woorden worden nu al 7 keer verdraaid.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:51

Vermoedelijk een moeder met behoorlijke verstandelijke of psychische beperking die geen hulp heeft gekregen. Heel, heel triest met alleen maar grote verliezers. RIP baby Fee...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:53

Ik bedoel meer te zeggen Nessah dat er vast meer het compleet met je eens zijn.
En daar vast ook maatschappelijk werkers etc bij zitten die op de werkvloer verstandig verder denken, in plaats van een soort oer reactie. :))

Ik heb bijvoorbeeld ook gelijk zoiets van 'die heeft gelijk.' Maar tegelijkertijd denk ik 'Nu even niet, even typen hoe vreselijk ik dat mens vind'.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:43

Daar wordt je gewoon naar van... Arm kindje ;(

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:24

Nessah schreef:
Zo, krijg ik even wat mensen over mij heen :')

Waar zeg ik dat ik haar vrij pleit? Waar zeg ik dat de hulpverlening 24uur op haar neus moet zitten?? Begrijpend lezen is misschien een dingetje?

Ik zeg alleen dat de media het nu wel heel zwart-wit maakt en dat veel mensen daar kwakkeloos in mee gaan en dat ik dat jammer vind, omdat dit heel vaak gebeurd. We gaan uit dat de media een verhaal schetst wat klopt, terwijl er vaak een heel verhaal achter zit.. Ik denk zo maar dat dit ook zo'n verhaal is, waar veel meer achter zit en wat helaas een vreselijke afloop heeft..

Nergens praat ik het verhaal goed, wat dit kán niet. Ik bekijk het alleen minder zwart-wit. Dus rustig aan allemaal :')

Ben het met Nessah eens. We weten helemaal niks over de achtergrond van die moeder, niet dat dit goed te keuren is, maar toch...:=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:35

Ik moet hierbij gelijk denken aan de dying rooms in china |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:10

Nessah schreef:

dat is je werk....niet de mijne,daarom reageer ik vermoedelijk anders. ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:48

dit kind had beter aan een ivf moeder besteed kunnen worden!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:31

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:36

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:37

Inderdaad geerke.........Het af doen met "maar het waren de drugs hoor" had een goedkope wegkomer geweest in ons land

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:45

Gerechtigheid. :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:45

Britta31 schreef:
Als mijn dochter op bed lag en ik de oudste ging halen op school,ongeveer een kwartier.Had ik een briefje in mijn zak dat ze alleen thuis was.Voor het geval dat er onderweg iets zou gebeuren met mij.

Mijn oude buurvrouw deed dit ook totdat ze niet naar huis kon vanwege een verkeersongeluk en niet meer uit de rij weg kon met haar auto. Kleine werd thuis wakker en maar huilen. Ik vond dit zo vreemd dat ik naar binnen ben gegaan, wij hadden elkaars sleutel. Kleine schone luier omgedaan en aangekleed en wat te drinken gegeven. Briefje neergelegd dat de kleine bij mij was. Buurvrouw heeft het nooit meer zo gedaan, of ze bracht de babyfoon bij mij of ze vertelde het mij en ik paste op.
Onze overbuurvrouw kon ook zo in het verhaal thuis passen als de duitse.... Liet gerust haar kind in bed liggen en bracht de anderen naar school en ging daarna nog winkelen en over de markt. Ondertussen liep haar kind buiten op straat in zijn pyjama bij het water. Kind was opgevangen door andere buren en moeders was thuis en miste het kind niet eens! Pas tegen de middag had ze zoiets van goh hij slaapt wel lang door en toen was er paniek in de tent.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:31

Had ze toch nog een beetje gevoel voor het kind.