Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:35

Ik moet er ook niks van hebben... Maar goed, ik moet sowieso niks van baby's hebben ;). Maar als je me vraagt wat ik er dan vies aan vind... Geen idee, Maarja, ik weet ook niet waarom ik bang ben voor spinnen...
Nu vind ik het wel erg locatie afhankelijk. Een terrasje in de Efteling (hoewel ik me dan weer afvraag wat een baby in de Efteling doet, heeft ie toch niks aan? :+ )vind ik wel wat anders dan een sjieken restaurant.

Maar nee, ik wordt er echt onpasselijk van

Iris82

Eventjes luisteren tot tenminste het refrein. ;)
Nouja, eigenlijk gewoon helemaal. :D
Het wordt alleen maar grappiger.

Esplendido

Ik wil ook wel eens weten wat mensen nu echt zo storend vinden aan bv in het openbaar. Hoe erg is het om een stukje borst te zien. Bij een diep uitgesneden decolleté zie je meer dan met bv.

Krissis

Doe eens ff geen BV propoganda, maar terug naar de daadwerkelijke vraagstelling: waarom wel of geen BV in het openbaar.

Relien

Tegen woordig zijn er zoveel verhullende kleding voor borstvoeding enzo dat je de borst gewoon niet ziet.hier zou ik zelf.in een openbare ruimte wel voor kiezen.

En voor de dames die zeggen dan kolf je toch het is niet en en
Een fles vraagt een andere zuig techniek als de borst
Het kind kan dus in de war raken en zo niet meer weten hoe te moeten drinken
Dus het is niet zo makkelijk van dan kolf je maar.

En daarbij dit is de natuur merendeel van de mensheid heeft vroeger aan moeders borst gehangen. Paarden en andere dieren moeten toch ook niet maar op een andere manier voeden
Mensen behoren ook gewoon tot een dier soort alleen met meer eigen gedachten

benangelique

Maar dat zie je bij een voedende vrouw ook niet. Heb ik echt nog nooit gezien namelijk

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:36

Douce schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zeer ongemakkelijk voelde toen een vrouw in het restaurant waar ik werk haar baby ging voeden.
Ik vind persoonlijk dat ik het niet hoef te zien. Je zag ook nog een stukje tepel..
Nee, ik pas ook.

Pas op dat die tepel je bijt. ;)

Ik vraag me af wat mensen zo schokkend vinden aan die borst, bij een koe bijvoorbeeld kijk je er toch ook continu tegenaan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:36

Ik vind het gewoon niet iets dat je in het openbaar doet.. Ik vind het niet smakelijk uitzien.. Ik voel me er ongemakkelijk bij.. En naar mijn mening pas je je aan aan je omgeving.. Als iedereen in een net restaurant zit te eten, dan ga je niet even je borst eruit ploppen om je kind te voeden..

Er zijn zoveel andere mogelijkheden om anderen er niet mee te storen..

-je voed je kind voordat je gaat
-je voed je kind als je terugkomt
-je kolft van tevoren af
-je neemt een doek mee
-je vraagt of er een kantine/aparte ruimte is waar je even gebruik van mag maken

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:37

saroanda schreef:
Ik vind dat degene die er "last" van heeft of het "niets" vind zich maar moet aanpassen, en niet andersom...

En waarom dan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:37

Nee het IS niet schokkend.. Maar wel een deel van een ander dat ik niet wens te zien.. Niet in een restaurant, niet in een strand.. Gewoon niet..
Als ik erom vraag, haal je m toch ook niet eruit?

Waarom dan wel als ik er niet om vraag?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:38

Krissis schreef:
Doe eens ff geen BV propoganda, maar terug naar de daadwerkelijke vraagstelling: waarom wel of geen BV in het openbaar.

Geen kunstvoeding propoganda dan ook?

Wel in het openbaar. Het is natuurlijk, borsten zijn gemaakt om te voeden. Dat wij daar een seksuele lading aan geven doet niets af aan de functie van borsten.

nine1987

Jennyj01 schreef:
saroanda schreef:
Ik vind dat degene die er "last" van heeft of het "niets" vind zich maar moet aanpassen, en niet andersom...

En waarom dan?

Naar mijn mening pas je je aan aan het gezelschap.. Maar dat is mijn bescheiden mening..

LadyMadonna

Ik heb geen moeite met borsten, ik heb moeite met een baby lurkend aan een borst.

Als je als moeder naar een restaurant gaat, kan je toch ook van te voren kolven en dat mee nemen? (Toch? Dat kan toch? *ben geen moeder* ;) )

RandyOrton25

Polly schreef:
Maar dan moet ik dus wel kijken naar iemand die de fles geeft terwijl dat mijn manier van opvoeden niet zou zijn? Is toch dezelfde kromme redenatie?
En als ik naar het strand ga en al die borsten zonder topje langs zie dartelen, dan kan het wel?

Das anders, op een strand kun je dat verwachten. Mensen zijn in een restaurant er niet op bedacht en kan het schokeren.
En als iemand een fles geeft, komt er niks bloot want het is voornamelijk het bloot waar buitenstaanders niet op zitten te wachten.[/quote]

Ik vind het schokkend dat kindjes aan heel jong aan de kunstmelk gaan omdat moeders te beroerd is om dr wijntje te laten staan en het wel makkelijk vind dat pa ook eruit moet om te voeden, is toch ook niemand die daar rekening mee houd?[/quote]

Ik vind het schokkend dat jij zo'n aanname maakt over fles voedende moeders >;)
Niet iedere vrouw maakt voeding aan en wat is er dan in vredesnaam verkeerd aan een fles??

Wat borstvoeding betreft ik heb het niet gegeven ik had dus geen voeding en ik vind het prima dat een ander wel zo kan/wil voeden maar ik vind wel dat het ergens een x moet stoppen een kind van anderhalf en ouder nog aan de borst is not done vind ik persoonlijk

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:39

Redelijk provocerend gedacht, maar seks is ook natuurlijk. En dat hoef ik ook niet te zien.
En voorzover ik weet zijn tepels in het openbaar niet sociaal geaccepteerd, waarom ineens wel wanneer het om borstvoeding gaat?
Mocht je toch in het openbaar willen voeden dan zijn er genoeg doeken om het wat "discreter" te maken. Als ik een tepel wil zien ga ik wel naar naaktstrand, niet naar een restaurant.
Als serveerster kan ik ook moeilijk de andere kant op kijken..

RandyOrton25

krijg de Quote niet goed sorry

Urielle

Waarom zou je apart moeten gaan zitten Krissis, het kind moet eten/drinken. Het is een heel gewoon natuurlijk gebeuren. PUNT.
Met andermans bekrompen ideeën of seksuele frustraties heb ik als moeder nooit geen zaken gehad. Als iemand het storend vindt kijkt ie maar lekker de andere kant op. Het is nou niet dat je iets seksueel provocerends doet door je kind te voeden, dat is in de gedachten van de ander.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:40

Niet altijd LM.

Kindjes van onder de 6 weken zijn sowieso eigenlijk nog te jong om een flesje te krijgen als ze de borst gewend zijn omdat ze dan tepel-speenverwarring kunnen krijgen.

En niet alle borstgevoede kindjes willen uberhaupt uit een flesje drinken. Dat kan een heel proces zijn.

Esplendido

Mijn zoontje was een flesweigeraar. Als ik niet in het openbaar had kunnen voeden dan was ik het eerste jaar aan huis gekluisterd geweest. Mijn dochter wil wel de fles maar ik ging echt niet eerst afkolven en dan later in een fles doen en de melk weer op moeten warmen terwijl ik melk op perfecte temperatuur bij me heb omdat anderen mensen bv geven aanstotend vinden. Mijn dochter is nu drie als zij wil drinken krijgt ze het ook in het openbaar.

benangelique

nine1987 schreef:
Nee het IS niet schokkend.. Maar wel een deel van een ander dat ik niet wens te zien.. Niet in een restaurant, niet in een strand.. Gewoon niet..

Ik haal mijn borst er ook niet uit voor jou, maar voor mijn kind. ...

LadyMadonna

Urrielle, waarom denk jij dat het iets sexueels is? Ik vind het eerder behoorlijk à-sexueel eigenlijk....

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:41

Jennyj01 schreef:
saroanda schreef:

En waarom dan?

Omdat het de normaalste zaak van de wereld is dat baby's uit borsten drinken. Waarom wordt er van zoiets normaals iets abnormaals gemaakt? Ik denk dat de hoeveelheid mensen die er last van hebben kleiner is dan de mensen die meegaan met hetgene wat normaal is. De minderheid past zich maar aan is dan mijn mening.

Ik vind vis erg vies en stinken, moet ik dan maar aan een tafelgenoot vragen of hij zijn vis ergens anders wil gaan opeten? Nee toch? Alleen maar omdat ik er een probleem mee heb. Ik knijp m'n neus maar even dicht of probeer aan de geur te wennen. Aanpassen aan je omgeving is zoveel fijner dan je verzetten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:41

LadyMadonna schreef:
Ik heb geen moeite met borsten, ik heb moeite met een baby lurkend aan een borst.

Als je als moeder naar een restaurant gaat, kan je toch ook van te voren kolven en dat mee nemen? (Toch? Dat kan toch? *ben geen moeder* ;) )

Alleen al je woordkeuze. ....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:42

benangelique schreef:
nine1987 schreef:

Ik haal mijn borst er ook niet uit voor jou, maar voor mijn kind. ...

Nee, naar ik mag er wel tegenaan kijken.. Wordt mij niks gevraagd.. Ik heb het maar goed te vinden..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:42

Iris, dat filmpje. :') _O-

Ik vind het absurt dat er mensen zijn die vinden dat een vrouw toestemming moet vragen, zo leg je toch juist nadruk op het geen wat je gaat doen?

"Mag ik u even storen?"
-"Natuurlijk."
"Heeft u er problemen mee als ik mijn kind de borst geef nu?"
-"Uiteraard niet mevrouw, gaat uw gang."

Ondertussen heb je zes andere tafels erop geattendeerd dat je de borst gaat geven want die heb het gesprek mee gekregen. Juist dan vind ik het belachelijk....