Is dit overdreven, of een terechte gang van zaken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Is dit overdreven, of een terechte gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:59

Hahaha dan lezen wij het idd anders. Ik snap wat je bedoeld, maar ik ben nog niet overtuigt van je gelijk. Ik zal die kennis van me in Singapore eens aanspreken, kijken wat hij ervan zegt!

Nessah

Re: Is dit overdreven, of een terechte gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:03

Kijk even naar mijn vorige bericht, heb hem even aangepast. Daarin staat het ook zo beschreven, waar ik uit opmaak dat het én en is. Maar geeft verder niet, wel of niet.. Ik blijf er bij dat kwaad niet met kwaad is op te lossen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:06

Nessah schreef:
Haha, dan lezen wij het anders.

Ik zie: Een gevangenis straf of geldboete en tenminste 3 stokslagen. Juist omdat er staat én, lees ik het als gevangenis én stokslagen. Geldboete én stokslagen.

Anders had er toch gestaan jail time or a fine with a least blabla.. Nu staat er duidelijk Or en daarna and.

http://www.straitstimes.com/news/singap ... b-block-20
The five were seen being brought to the State Courts on Saturday morning. If convicted, the boys could each be jailed for up to three years or fined up to $2,000, and receive at least three strokes of the cane.

de komma voor and. doet het hem toch? dat wil toch zeggen dat het laatste stuk apart is en dat ze dus sowieso die stokslagen krijgen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:17

Op de stokslagen na, is het verschil tussen Singapore en Nederland toch niet zo groot?
Afgaande op wat ik hier in het topic lees, heb geen zin om mijn wetboek er bij te pakken. :+
Los daarvan natuurlijk dat Nederland vaak 'milder' is en Singapore waarschijnlijk sneller tegen het maximumbedrag/-straf aan zit.

Het is onderzocht dat lichamelijke straffen niet bijdraagt aan het doen dalen van de recidive.

Dus wat is dan het verschil; de pakkans!
En die is klaarblijkelijk in Singapore een stuk hoger.