Internetmaagd (27) weigert bod van 801.000 dollar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:01

Yamcha schreef:
Akhal_Teke schreef:
Mag ze dat nu zomaar afwijzen? Zou ze geen boete moeten betalen voor het niet nakomen van afspraken of het niet leveren van het "product".

Natuurlijk mag ze dat. Het gaat namelijk over seks, dat mag je altijd afwijzen. Als ze dat niet mocht, heb je het namelijk over verkrachting.

Wat een onzin!! Wanneer je iets te koop aanbiedt en je levert het product niet dat kun je toch ook een boete krijgen i.p.v. dat je gedwongen wordt het product alsnog te leveren.

xSogno

Re: Internetmaagd (27) weigert bod van 801.000 dollar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:05

Ik denk dat het verkopen van maagdelijkheid onder contract in veel westerse land niet erkend wordt, dus dan je naleving van het contract ook niet afdwingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:30

Denk het wel, maar dan zal het over verkopen van seks vallen = prostitutie, en bij mijn weten mag een prostituée een klant altijd weigeren. En hoeft hij/zij daar geen boete over te betalen. En geen enkele sexworker mag gedwongen worden om het 'product' alsnog te leveren, want dan hebben we het over seks onder dwang en dat is verkrachting en strafbaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:28

Zo maar dan wel even vooraf betalen he? :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:37

Killyenn schreef:
Maagdeijkheid is een mythe, there's no such thing als een maagdenvlies, slechts een elastisch randje dat bij verschillende mensen verschillende groottes heeft. Als je enkele maanden geen seks hebt groeit dat overigens ook gewoon weer terug naar het oorspronkelijke formaat. Maagdelijkeid as such is een verkeerd idee gecreëerd rond de fragiele ego's van de groep mannen die denkt dat hun penis belangrijk genoeg is om iets fundamenteels in een persoon te veranderen.

Either way, haar keuze, het is belachelijk dat er mensen zijn die zo veel geld bieden voor zo'n stom concept als maagdelijkheid. En net zo goed haar keuze het toch niet te doen.

Haha, dan kan ze het elke 3 maanden opnieuw proberen! :P

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:11

Maagd zijn heeft niets met je maagdenvlies te maken. Het betekent gewoon dat je nog nooit seks hebt gehad. Het bestaat dus wel degelijk en is geen mythe.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:06

Akhal_Teke schreef:
Yamcha schreef:
Natuurlijk mag ze dat. Het gaat namelijk over seks, dat mag je altijd afwijzen. Als ze dat niet mocht, heb je het namelijk over verkrachting.

Wat een onzin!! Wanneer je iets te koop aanbiedt en je levert het product niet dat kun je toch ook een boete krijgen i.p.v. dat je gedwongen wordt het product alsnog te leveren.

Als je op marktplaats iets te koop aanbiedt en je levert niet word je ook niet gelijk gepakt of wel? Ze heeft geen bedrijf he :') Daarbij is er van 'geen levering' geen sprake als er nog niet betaald is, dus je redenering gaat sowieso krom.

Edit: Quote ging fout :P

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:19

Op een veiling toch wel?
Marktplaats is toch iets heel anders dan een veiling.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:46

Wat is er zo anders aan dan? Bij marktplaats bied je ook en heb je op die manier ook een veiling? En het blijft toch iets particulier, wat naar mijn mening de overdracht via marktplaats bv anders maakt dan van een bedrijf naar een particulier toe. Ik denk dat er nog nooit iemand bestraft is omdat er een geïnteresseerde geboden had op een object en de particulier verkoper besloot het object toch te houden. Je verbindt je niet aan een verplichte verkoop omdat je een veiling houdt oid, tenzij een officiële misschien en dan weet ik nog niet in hoeverre je daar naderhand nog onderuit kan.
Bij een particuliere transactie is denk ik het enige dat er kan worden gedaan, bemiddelen tussen beide personen waar volgens mij voornamelijk gekeken wordt naar schadeloosstelling. Dus dat diegene die betaald heeft zijn geld terugkrijgt en of de andere persoon zijn/haar object. In dit geval is er niet eens betaald, dus er valt niks aan schade te herstellen.

En dan heb ik de argumenten van Yamcha die heel valabel zijn nog niet eens meegenomen in deze redenering.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:43

Ondanks dat het onderwerp een leuk gesprek opgeleverd heeft, heb ik toch een slotje op dit topic gezet. Op NM is het de bedoeling dat de topics een relevante nieuwswaarde hebben en dat er een maatschappelijke discussie over gevoerd kan worden. Het is niet de bedoeling dat er random nieuwsberichten gepost worden.