Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:miekel92 schreef:Ik heb wel respect voor de politie (iets minder voor die ene agent die echt onbeschoft deed toen hij me een, overigens terechte, boete gaf) maar minder voor justitie.
Doe je een keer aangifte, krijg je 10 maanden en 3 telefoontjes naar hen toe later te horen dat ze 'er niks mee kunnen'. De agente die de aangifte behandelde had me er al voor gewaarschuwd, wat ik erg aardig van haar vind..
Herkenbaar, verdachte en al gevonden, maar verdachte maakt het verschuldigde bedrag niet over. En bij gebrek aan bewijs kunnen ze niks doen. Nummerbord, camerabeelden, bankrekeningafschrift, alles hebben ze
miekel92 schreef:Hoewel mijn vader ook wel eens heeft meegemaakt dat een agent een stel kinderen bijna omver reed, kids hadden voorrang (kwamen van rechts geloof ik) en meneer scheurt zomaar door zonder zwaailichten. Het kan natuurlijk zijn dat hij ergens snel heen moest maar hij had gewoon bijna (nog) een ongeluk veroorzaakt.
Janine1990 schreef:miekel92 schreef:Hoewel mijn vader ook wel eens heeft meegemaakt dat een agent een stel kinderen bijna omver reed, kids hadden voorrang (kwamen van rechts geloof ik) en meneer scheurt zomaar door zonder zwaailichten. Het kan natuurlijk zijn dat hij ergens snel heen moest maar hij had gewoon bijna (nog) een ongeluk veroorzaakt.
http://politieverhalen.blogspot.nl/2014 ... ertje.html
miekel92 schreef:Interessant, dat wist ik inderdaad nog niet.
Ik moet wel zeggen dat in die buurt een keer in de krant heeft gestaan dat de politie zich misdragen had (zwaailichten aan omdat ze eten hadden gehaald en het niet koud mocht worden bijvoorbeeld) dus ik weet niet wat nu het geval was, zal ik ook wel nooit weten..
Janine1990 schreef:miekel92 schreef:Interessant, dat wist ik inderdaad nog niet.
Ik moet wel zeggen dat in die buurt een keer in de krant heeft gestaan dat de politie zich misdragen had (zwaailichten aan omdat ze eten hadden gehaald en het niet koud mocht worden bijvoorbeeld) dus ik weet niet wat nu het geval was, zal ik ook wel nooit weten..
Staan meer van die dingen op. Is erg leuk om te lezen, ben er al de hele middag door aan het SOG-en![]()
Je leest ook in dat artikel dat ze er op worden berispt, en dat is wat er in jullie omgeving destijds waarschijnlijk ook is gebeurd. Uiteraard terecht!
Polly schreef:Ik ben een paar jaar geleden een dag meegeweest met de noodhulp van de politie Amsterdam.
Ik heb geen prent uitgeschreven zien worden maar wel toegekeken hoe ze hielpen met het redden van een leven na een overdosis, supersnel ingrepen bij heftig huiselijk geweld maar ook 'simpelere' dingen als geluidsoverlast op een keurige manier oplosten.
Ik heb na deze dag enorm veel respect gekregen voor de politie, eigenlijk zou iedereen eens een keer met ze mee moeten dan weet je dat een dienst niet bestaat uit het schrijven van bekeuringen maar dat het veel vaker HULPVERLENERS zijn.
auk schreef:Pmarena, het valt me op dat je maar bezig blijft over de wegen waar je 60 mag. Klein detail is dat de politie daar helemaal niet over gaat. Zij bepalen niet welke snelheden op welke wegen gelden.
Buiten dat, de politie stelt de regels niet op, die voeren ze alleen uit.
Je mag natuurlijk je mening hebben over de politie, maar zoek dan wel eerst even uit wat hun werkzaamheden precies zijn.
Batlow schreef:Wat mij vooral ergert is dat ze bij 5 km te hard jou een boete geven, maar als ik ze zelf zie rijden, rijden ze áltijd te hard. Zonder zwaailichten of geluid, met 60/70 over een 50 weg. Waarom zouden zij dat nou wel mogen?
auk schreef:Pmarena, het valt me op dat je maar bezig blijft over de wegen waar je 60 mag. Klein detail is dat de politie daar helemaal niet over gaat. Zij bepalen niet welke snelheden op welke wegen gelden.
Buiten dat, de politie stelt de regels niet op, die voeren ze alleen uit.
Je mag natuurlijk je mening hebben over de politie, maar zoek dan wel eerst even uit wat hun werkzaamheden precies zijn.