Volkert van der G. is vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:50

LisaFaded schreef:
Die onzin vervroegde vrijlating. Hij heeft iemand vermoord. Dat valt niet goed te praten of vanwege goed gedrag.

klopt helemaal mee eens, maar hij is niet de enige die iemand vermoord heeft. en al die andere daar word geen haan naar gekraaid?

Sammie

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:52

Bovendien iedereen heeft kans op vervroegde vrijlating. Volkert is niet de enige die dit heeft gekregen..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:57

Sammie schreef:
Bovendien iedereen heeft kans op vervroegde vrijlating. Volkert is niet de enige die dit heeft gekregen..

Iemand met levenslang niet aangezien levenslang in Nederland ook daadwerkelijk levenslang is. Voorbeeld hiervan is Mohammed B.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:01

Bijna iedereen dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:05

:')

Tsja ik vindt nederland te soft , als ik iemand vermoord die ik niet mag kan ik 12 jaar later de volgende doen en dan na 20 jaar de volgende.. Maar hij valt niet in herhaling hopelijk (ze mogen wilders wel beter beschermen := , of rutte :') ) , in het buitenland bungelde hij na een poos al aan een touw of was vermoord door de doodstraf..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:07

Die reacties op Powned :')

Wat is de meerderheid van de bevolking toch rete achterlijk %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:08

takkie_muis schreef:

Tsja ik vindt nederland te soft , als ik iemand vermoord die ik niet mag kan ik 12 jaar later de volgende doen en dan na 20 jaar de volgende.. Maar hij valt niet in herhaling hopelijk (ze mogen wilders wel beter beschermen := , of rutte :') ) , in het buitenland bungelde hij na een poos al aan een touw of was vermoord door de doodstraf..

:') Zo simpel werkt het natuurlijk niet...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:09

En ik begrijp de maatschappelijk onrust wel, ondanks dat ik slechts 13 jaar destijds was. Ik herinner het mij nog zo goed, ook de reacties van mijn ouders destijds. Wij hebben toen ook nog in de stille toch meegelopen.

Nederland is qua strafbepalingen niet soft, alleen de uitvoering daarvan is niet goed naar mijn mening. Als ik het mij goed herinner was Volkert volledig toerekeningsvatbaar, maar werd hem toch slechts 18 jaar opgelegd. Gezien de politieke en maatschappelijke onrust van destijds snap ik de redenatie voor die straf niet. Vooral gezien Mohammed B. wel levenslang kreeg.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:11

Mohammed B heeft levenslang gekregen omdat het uit terroristisch oogpunt was toch?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:12

takkie_muis schreef:

Vergeet niet dat deze straf zoveel jaar geleden is opgelegd. Straffen zijn inmiddels wat zwaarder, hoeveel zwaarder? Al sla je me dood.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:14

Mohammed was later en een bedreiging voor de hele maatschappij. Dat is eigenlijk t enige dat ik kan verzinnen. Beide waren echter met voorbedachte rade, maar bij Volkert was (is?) de kans op herhaling klein. Bij Mohammed echter niet. Die was bezig met een jihad. Ik weet niet meer zo goed hoe Volkert reageerde op zijn arrestatie en rechtszitting, maar Mohammed was volgend mij koelbloedig, kil en zonder enige spijt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:15

Floor_x schreef:
Mohammed B heeft levenslang gekregen omdat het uit terroristisch oogpunt was toch?

ik geloof dat dat met voorbedachte raadde was,maar ja...Folkert dan niet?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:17

Sammie schreef:
Mohammed was later en een bedreiging voor de hele maatschappij. Dat is eigenlijk t enige dat ik kan verzinnen. Beide waren echter met voorbedachte rade, maar bij Volkert was (is?) de kans op herhaling klein. Bij Mohammed echter niet. Die was bezig met een jihad. Ik weet niet meer zo goed hoe Volkert reageerde op zijn arrestatie en rechtszitting, maar Mohammed was volgend mij koelbloedig, kil en zonder enige spijt.

Van der G. weet niet of hij bereikt heeft wat hij wilde. ''Ik heb de gevoelens die in de maatschappij loskwamen, onderschat.'' Hij vond dat zijn daad toen gerechtvaardigd was. ''Ik ben geen martelaar. Ik heb het gedaan voor een goede zaak. Ik neem de verantwoordelijkheid voor de volle honderd procent op me. Ik haatte Fortuyn niet, ik vond hem gevaarlijk.''

http://www.volkertvandergraaf.net/Volke ... _der_g.htm

Tja.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:21

xSogno schreef:
Sammie schreef:

Van der G. weet niet of hij bereikt heeft wat hij wilde. ''Ik heb de gevoelens die in de maatschappij loskwamen, onderschat.'' Hij vond dat zijn daad toen gerechtvaardigd was. ''Ik ben geen martelaar. Ik heb het gedaan voor een goede zaak. Ik neem de verantwoordelijkheid voor de volle honderd procent op me. Ik haatte Fortuyn niet, ik vond hem gevaarlijk.''

http://www.volkertvandergraaf.net/Volke ... _der_g.htm

Tja.

Nou,als hij Pim gevaarlijk vond dan is Geert de volgende die door hem word omgelegt.Pim was nog erg genuanceerd vergeleken bij Geert ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:30

Volgens de wiki is dit iig de reden: De rechtbank veroordeelde Van der Graaf op 15 april 2003 tot 18 jaar gevangenisstraf. De inbreuk op het democratische proces was niet ernstig genoeg en de kans op herhaling te klein om een levenslange gevangenisstraf te rechtvaardigen, aldus de rechters. Bij dat laatste baseerde de rechtbank zich op het psychiatrisch rapport. Feiten die voor de rechtbank wel zwaar wogen waren de 'brute wijze' waarop de moord werd gepleegd en het feit dat de rechtsorde ernstig was geschokt.

Maar zoals Volkert toen reageerde was ie dus ook gewoon koelbloedig en met weinig spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:31

Danique_G schreef:
takkie_muis schreef:

Vergeet niet dat deze straf zoveel jaar geleden is opgelegd. Straffen zijn inmiddels wat zwaarder, hoeveel zwaarder? Al sla je me dood.

Als ik je doodsla weet ik het :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:32

ik vind het een beetje te veel media worden rond deze man. Hij heeft 2/3 van zijn straf uitgezeten en dus het recht op vervroegde vrijlating. Dat dit bij veel Nederlanders niet door de beugel kan is hun probleem niet het mijne. Maar hoe reageert men als de moordenaar van Jan Janssen bijvoorbeeld al na 5 jaar vrij komt? Daar word niet naar gekeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:32

Wat?!!? Jan Janssen dood? Wanneer???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:34

purny schreef:
ik vind het een beetje te veel media worden rond deze man. Hij heeft 2/3 van zijn straf uitgezeten en dus het recht op vervroegde vrijlating. Dat dit bij veel Nederlanders niet door de beugel kan is hun probleem niet het mijne. Maar hoe reageert men als de moordenaar van Jan Janssen bijvoorbeeld al na 5 jaar vrij komt? Daar word niet naar gekeken.

omdat dat niet vermeld word....geef de moordenaar van janssen media aandacht en iedereen reageert vermoedelijk hetzelfde.Niemand wil een moordenaar op straat tegen komen. ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:49

Ik vind dat ze hem nog best lang binnen hebben gehouden. Mijn man is een jaar voor Pim vermoord en zijn moordenaar loopt al 5 jaar vrij rond.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:50

Moord is moord.
Vindt de straffen in NL sowieso maar mondjesmaat.
Er is iemand gedood omdat en ander vondt dat die persoon niet meer hoefde te leven.
De dode en dr nabestaanden hebben levenslang. De moordenaar in dit geval 12 jaar met nu beperkingen.
Als hij bij zijn volle verstand was tijdens de moord vindt ik hem nog steeds gevaar voor de maatschappij.

Ik sta niet raar te kijken als Volkert binnenkort dood gemaakt wordt door dees of gene.
Vindt ik dat dan erg, nee niet echt geloof ik. Vindt het een slechte zaak dat we zo eigen rechter gaan spelen.
Ik vindt jou gevaarlijk dus ik maak jou dood. Tsss
Zal wilders de volgende zijn. Die is veel gevaarlijker namelijk, die roept als een kip zonder kop van alles. Zonder onderbouwing.
Dat deed Pim niet..
At you,re service
Nederland gaat naar de kloten.. Vreselijk naar de kloten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:50

Jennyj01 schreef:
Ik vind dat ze hem nog best lang binnen hebben gehouden. Mijn man is een jaar voor Pim vermoord en zijn moordenaar loopt al 5 jaar vrij rond.

En dat moest niet kunnen...
Afgrijselijk dat dat kan in NL.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:52

Ach...hij zal niet lang te leven hebben vrees ik..
Maar hij staat vast onder bescherming.

Levenslang opsluiten dit soort gasten!
Ik walg van hem!!

Pim daarintegen... At your service!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:52

purny schreef:

Ik ben het met je eens, behalve dat je in Nederland geen "recht" hebt op vi. Van der G is voorwaardelijk vrij. Mocht hij één van de voorwaarden overtreden dan gaat hij alsnog die zes jaar de bak in.

Mensen die roepen dat de gevangenis in Nederland een hotel is maken zichzelf compleet belachelijk. Het is wel duidelijk dat die weinig kennis van zaken hebben. Ook "de beveiliging wordt betaald door onze belastingcenten" is zo'n typische opmerking. Hem nog een aantal jaren opsluiten kost heel wat meer belastingcenten.
Van der G heeft dezelfde rechten en plichten als iedereen in Nederland. Overigens werden hier ook vragen gesteld over de mate van voorbedachte rade. Een moord is altijd met voorbedachte rade anders is het geen moord.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:54

Ik hoop voor hem dat hij lekker in het buitenland zit, want die rechtse idioten wil je niet achter je aan hebben.