Dungen schreef:Ik vind de lijn erg moeilijk te trekken welk persoon wel een kind zou mogen en welke niet.
Een 'normaal' persoon zou niet kiezen voor een kind als er 1/3 kans is dat je kind (meervoudig) gehandicapt is. (Embryo selectie buiten deze discussie latende). Ik denk als iemand dat besef niet heeft het een goede kandidaat is voor verplichte anti conceptie (in welke vorm dan ook).
Maar ik vind niet dat bijv. Alle down syndroom mensen geen kinderen mogen krijgen. Er zijn er ook genoeg van hoog niveau die wel zelfstandig leven naar school gaan of een baan hebben en ik vind dat als ze die keuze dan bewust maken dat je dat dan kan verbieden.
Een persoon met Down die hoog niveau heeft kan GEEN kind opvoeden. Ook een individu met Down en met hoog niveau blijft cognitief steken op een leeftijd van 14 jaar. In mijn ogen niet voldoende om een kind op te voeden.
En dacht je nu echt dat een persoon met Down gehoor gaat geven aan "nee"?
Normale mensen geven al geen gehoor aan "nee". Ik mijn ogen dien je deze beslissing voor mensen met een geestelijke beperking te nemen, daar zijn ze zelf absoluut niet toe in staat.