Jongen overlijdt aan allergisch reactie na eten McWrap Sate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:43

Wat ontzettend triest voor die jongen en zijn familie.. je zou maar zo aan je einde komen, bah!

Blijft wel een raar verhaal. Als je een (zware) pinda allergie hebt, ga je geen sate product bestellen, ook niet zonder pindasuas (wordt immers door dezelfde persoon klaar gemaakt)...
Het verhaal van verkeerde saus op burger klinkt dan aannemelijker.. Ik ken ook iemand die een keer mckroket had, met chilisaus erop (van de chilli chicken).
Wel ook heeel erg voor het personeel van die mc, je zou eht maar op je geweten hebben. brrr.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:46

Ragenbol schreef:
Als je wéét dat je ergens heel erg allergisch voor bent dan wéét je ook wat je wel en niet kunt eten. Bij twijfel, eet je het niet.

Ik kan mij niet voorstellen dat deze jongen wist zo allergisch te zijn voor een bepaald product. Anders had die toch wel op tijd een epipen kunnen gebruiken?

En ongeacht of het verhaal van de medewerker die het verkeerd heeft gedaan waar is of niet, als je weet dat je heel allergisch bent dan eet je ook geen producten die in de buurt zijn geweest van het stofje waar je allergisch voor bent.

Dat is makkelijker gezegd dat gedaan hoor! Dan zouden mensen met een pinda allergie nooit een ijsje kunnen halen bij de ijssalon, nooit een patatje bij de fritesboer... Pinda's en noten zitten in zoveel meer dingen dan je denkt!! Ik denk niet dat je verwacht dat wanneer je een hamburger koopt, er saté saus op kan zitten....

En zeggen dat hij op tijd zijn epipen had kunnen gebruiken ...tsja. Misschien had hij hem net niet bij zich?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:47

Toch hebben ze ook al een paar keer de McChicken sate gehad en dat is nooit een probleem geweest, ik kan er dus ook niet bij dat het aan de saus o.i.d. heeft gelegen want die gebruiken ze al zeker 4 jaar af en aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:48

Het blijft natuurlijk speculeren. Maar omdat pindaallergieen (zoals maar weer blijkt) echt dodelijk kunnen zijn en het best makkelijk mis kan gaan, kan ik me toch wel voorstellen dat de Mac het makkelijker vindt om die producten gewoon niet in de keuken te hebben. Zelfs ook al geven ze geen garantie op kruisbesmetting - er is toch wel verschil tussen een kruisbesmetting of echt satesaus die per ongeluk op je burger is gekomen.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:26

jorretje schreef:
Wat ontzettend triest voor die jongen en zijn familie.. je zou maar zo aan je einde komen, bah!

Blijft wel een raar verhaal. Als je een (zware) pinda allergie hebt, ga je geen sate product bestellen, ook niet zonder pindasuas (wordt immers door dezelfde persoon klaar gemaakt)...
Het verhaal van verkeerde saus op burger klinkt dan aannemelijker.. Ik ken ook iemand die een keer mckroket had, met chilisaus erop (van de chilli chicken).
Wel ook heeel erg voor het personeel van die mc, je zou eht maar op je geweten hebben. brrr.

Dat wat je daar noemt kan heel makkelijk. Die producten worden aan dezelfde kant bereid. En...al had die jongen een andere wrap besteld werd deze ook bereid door dezelfde persoon als de satéwrap. De mckroket, wraps, mcchicken, sensation, nuggets, fishfilet worden gefrituurd en door hetzelfde station bereid.

Edit: en omdat dit op een ander station bereid word dan een hamburger kan er nooit satesaus op een hamburger gezeten hebben.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:33

Ik snap niet waarom ze hem uit het assortiment halen.
Ze zeiden ook is dat de burgers over de datum zijn!
En die halen ze er toch niet uit?

Dit was gewoon een acute allergie.
Ik ben geen wetenschapper maar dit denk ik gewoon.
Als ze ooit is allergisch worden van de kipnuggets of filet o fish.
Bijvoorbeeld, en ze halen die er ook uit.
Is het zometeen echt geen Mcdonalds meer hoor :)
Want dan blijven er ze alles uithalen en dan gaat het failliet (Zeer kleine kans)

Geen reden om de Mcdonalds daarvoor te beschuldigen. :\
Laatst bijgewerkt door Skittlez op 06-04-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:36

jamer dat ze het niet meer verkopen snap ik niet!

het is een allergie er zijn zoveel mensen die dat hebben..
voor verschillende dingen dan hoef je niks meer te verkopen

Debbels

Re: Jongen overlijdt aan allergisch reactie na eten McWrap Sate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:49

Als er bij de mac weer een of andere actie is waar met iets van saté ga ik sowieso niet naar de mac, wacht altijd tot de actie voorbij is.
Is trouwens wel vervelend, want de mac is de enige openbare voedselketen waar je (normaalgesproken) gewoon kan eten met een pinda-allergie. Maargoed, dat heb je met andere allergieën ook natuurlijk.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:53

De MacDonalds is sowieso puur vergif, ze mogen het helemaal schrappen van mij :)

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:34

Narita schreef:
De MacDonalds is sowieso puur vergif, ze mogen het helemaal schrappen van mij :)

Dan mag ik hopen dat je dezelfde mening hebt over de kfc, burger king ed. Frituur is nu eenmaal ongezond, maar als je het met mate eet valt het best mee :j

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:36

friendly schreef:
Narita schreef:

Dan mag ik hopen dat je dezelfde mening hebt over de kfc, burger king ed. Frituur is nu eenmaal ongezond, maar als je het met mate eet valt het best mee :j

Ja, allemaal dezelfde troep :) Het gaat mij niet specifiek over het frituren van het eten, wel om wat er allemaal in het ''vlees'' zit. Als je het nog vlees mag noemen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:37

Narita schreef:

+1... Ik ga liever naar een echte burgertent waar ik een goede hamburger kan eten dan er 1 van de Mac te eten. Ik kom er al niet veel en als ik er kom neem ik altijd kipnuggets.

friendlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:41

Narita schreef:
friendly schreef:

Ja, allemaal dezelfde troep :) Het gaat mij niet specifiek over het frituren van het eten, wel om wat er allemaal in het ''vlees'' zit. Als je het nog vlees mag noemen ;)

Nee het vlees van de appie is precies wat er op t stickertje staat. Zo heb je altijd wel wat.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:56

friendly schreef:
Narita schreef:

Nee het vlees van de appie is precies wat er op t stickertje staat. Zo heb je altijd wel wat.

Dat wil ik ook zeker niet beweren. Nu ben ik zelf vegetarisch dus sowieso geen last van :D Maar als ik dat niet zou zijn zou ik wel iets meer vertrouwen hebben in vlees van de ah als van de mac.

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:03

purny schreef:
Narita schreef:

+1... Ik ga liever naar een echte burgertent waar ik een goede hamburger kan eten dan er 1 van de Mac te eten. Ik kom er al niet veel en als ik er kom neem ik altijd kipnuggets.

Dan zal ik als ik jou was maar niet gaan googlen naar de kipnuggets van de Mac! Dan neem je volgende keer helemaal niks meer ;)

pink slime

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:09

Een vriendin van me was pas bij de mac en daar scheen op een bord te staan aangegeven 'wegens succes uitverkocht' :oo :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:02

jorretje schreef:

dan geld nog steeds, dat je het wel moet weten, een allergie kan zomaar de kop op steken zonder bewust waargenomen eerdere reacties...
je hoeft dus niet et weten dat je allergisch voor iets bent en opeens allergisch zijn voor iets ...

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:14

Debbels schreef:
Als er bij de mac weer een of andere actie is waar met iets van saté ga ik sowieso niet naar de mac, wacht altijd tot de actie voorbij is.
Is trouwens wel vervelend, want de mac is de enige openbare voedselketen waar je (normaalgesproken) gewoon kan eten met een pinda-allergie. Maargoed, dat heb je met andere allergieën ook natuurlijk.

De enige? Ik denk dat je jezelf dan wel heel erg beperkt hoor!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:23

Maar dat is voor mensen met een allergie van een dergelijke ernst wel de realiteit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:35

pinda is idd wel een allergie waarbij een foutje van wie dan ook je je leven kan kosten , dan kijk je wle uit met wat en waar je eet (mits je bekend bent met die allergie dan)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:13

Ja maar zeggen dat de mac de énige openbare keten is waar je kunt eten gaat mij een beetje ver. Imo beperk je jezelf dan onnodig. Maargoed, dat is offtopic.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:35

Ik bedoelde meer dat ik niet zomaar ergens in een restaurant een broodje kan eten. Dan kun je het natuurlijk wel navragen, maar de meeste mensen snappen niet dat er in een simpel broodje al pinda kan zitten.

Bij de mac kun je makkelijk zien of je er wel/niet tegen kunt en dan weet je ook gelijk of je te maken hebt met evt kruisallergieën

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar mensen met een pinda-allergie nog meer eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:41

Jammer, ik vond het een erg lekkere wrap. :')

Snap alleen niet dat je zoiets eet als je allergisch bent. Zelfs al vraag je om iets zonder [noem maar wat], dan controleer je je broodje toch altijd nog even voordat je een hap neemt?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:48

Het lijkt mij algemeen bekend dat sate pinda betekend, dus als je een pinda allergie hebt dan bestel je toch niks sate achtigs of laat je het vervangen door de honingmosterdsaus.
Misschien vroeg hij gewoon om een smalwrap en sloeg de kassière het gewoon zo aan.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:56

Blijft een vreemd verhaal, als je weet allergisch bent voor pinda's ga je toch mee wrap met satésaus bestellen. Vind het een aardig gebaard van McDonalds om het product uit het assortiment te halen, maar vind het wel erg overdreven allemaal.