secricible schreef:Pff, je kent het hele verhaal niet, maar deze kinderen klinken mij niet boos of gefrustreerd. Eerder bang en in paniek. In de steek gelaten en als dat zo is vind ik dit een aardige fout. Of dat nou is omdat ze vergeten zijn of bewust buiten gelaten zonder toezicht.
Ik ben zelf als kind van 10(een stukje ouder als deze kinderen) opgesloten geweest in een stal. De deur klemde en kreeg ik niet meer open, we waren met 3 meisjes.
Ik heb daar niks aan over gehouden, we hebben 10minuten vast gezeten wat voelde als een uur en de paniek van toen die wij alle drie hadden kan ik nog heel goed bovenhalen. Voor een peutertje lijkt me dat die paniek nog veel groter is.
In een kdv mag dit gewoon niet gebeuren. Het zijn niet jou kinderen, daar hoor je met zoveel verantwoordelijkheid mee om te gaan. En daar onder valt ook een kind niet alleen laten.
Er had er maar eentje op die picknicktafel geklommen en er af gevallen.
Afkoelen prima, maar dan blijf je om het hoekje om de situatie te monitoren en als kinderen zo overstuur raken haal hè ze binnen want dit schiet het doel voorbij.
Maar als een kind van 10 heb je wel een stuk beter geheugen dan een kind van 2 à 3.