BaileyMix schreef:Dat heb ik al meerdere malen toegelicht

In reactie daarop ben ik dan weer benieuwd wat jullie het huwelijk vinden toevoegen?
Ik vind persoonlijk namelijk een papiertje (naast de praktische kant als je kinderen zou hebben) helemaal niets toevoegen aan een relatie. Niet alleen vind ik het niets toevoegen qua ontwikkeling aan een relatie, ook qua ontwikkeling van een individu vind ik het niets toevoegen.
Waarom moet het iets toevoegen? Als alles iets toe moet voegen houd dan maar op met fuiven en restaurantjes en dergelijke want dat zijn ook dingen die niks toevoegen behalve plezier.
Citaat:
Het ging om trouwen om jonge leeftijd: Die haast snap ik absoluut niet. 1/3 van alle huwelijken eindigt in een scheiding en dat is volgens mij niet voor niets. Te veel mensen beginnen er te jong, te ondoordacht en te gehaast aan om vervolgens rond hun 35e tot de conclusie te komen dat ze hun mooiste jaren 'verspild' hebben en nu spijt hebben (en voor mensen weer gaan zeggen 'ik heb geen spijt' en 'niet zo generaliseren' : Uiteraard, er zijn uitzonderingen).
En 100% van alle levenden gaan dood ... Dus?
Het probleem met veel huwelijken die stuk lopen is gemakzucht, vrijheid,blijheid, ik doe wat ik wil en vecht nergens voor. Maar gues what, dat heb je zelf in de hand.
Citaat:
Ik sta er van te kijken dat er anno 2014 nog zoveel mensen positief tegenover het huwelijk staan...
Ik vind het zorgwekkend dat mensen zoveel kritiek hebben op een groep die samen zijn serieus wil nemen en dan janken dat ze persoonlijk aangevallen worden als anderen ook hun mening uiten ..
Van mij moet niemand trouwen, maar laat mensen die het wel willen ook met rust als je zelf geen kritiek wil.
Voor jou is het. 'Maar een papiertje' en dan trouw je ook gewoon beter niet.
Voor mij en mijn man is het een belofte, officieel voor elkaar kiezen voor de hele wereld, in goede en minder goede tijden. Voor elkaar willen vechten uit liefde. Dat boekje? Daar ging het helemaal niet om! Het ging om het symbool dat het huwelijk in houdt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-04-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt