Blue_Eyes schreef:
heftig hoor!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarvanTom schreef:Pebbles_x schreef:Ach, we zullen zien wat dit wordt, maar ik hoop wel degelijk dat ze er niet zonder proces vanaf komt.
Mee eens, maar waarschijnlijk niet zoals jij dit bedoelt.
Een proces puur om aan te tonen dat er uit noodweer is gehandeld en niet om haar schuldig te verklaren aan doodslag van 2 criminelen.
Laat dit duidelijk zijn!
Pebbles_x schreef:Het stuk van omroep Brabant is een stuk uitgebreider. Ze kan zich beroepen op noodweer van één van de twee daders, want volgens omroep Brabant was één van de twee gewapend. De ander heeft ze 'gewoon' doodgeschoten, zonder dat hij een bewuste dreiging vormde.
Ach, we zullen zien wat dit wordt, maar ik hoop wel degelijk dat ze er niet zonder proces vanaf komt.
Ceriadwen schreef:Misschien hadden ze wel beiden een wapen en heeft zij hun met hun eigen wapen doodgeschoten, dat kan ook nog
Pebbles_x schreef:Ceriadwen schreef:Misschien hadden ze wel beiden een wapen en heeft zij hun met hun eigen wapen doodgeschoten, dat kan ook nog
Als dat het geval is, moet ik één ding toegeven; dan is ze inderdaad een WonderWoman.
@ dees_daan: Als je op een dergelijke manier overvallen wordt, laten de overvallers zien wat ze in handen hebben. Oftewel, dan weet je dat de een gewapend is en de ander niet.
dees_daan schreef:En jij denkt dat deze mevrouw helder kon nadenken tijdens de overval? Ik denk van niet.
Als er 2 mannen tegenover je staan waarvan 1 (of 2 maar ik ga even uit van 1) een vuurwapen heeft en jou en je man hier mee bedreigd, jij kans ziet om je man (en de winkel) te beschermen dan handel je vanuit instinct, en dan denk je niet na over de 'logica' van overvallers..
Daarnaast zijn niet alle overvallers hetzelfde en neem je een risico als je alleen diegene neerschiet die een wapen heeft, had de andere wel een wapen gehad dan was ze er zelf misschien niet meer geweest.
Ik snap heel goed dat ze er voor gekozen heeft om ze beide neer te schieten.
Pebbles_x schreef:LesleyxLinn schreef:
Als ze niks had gedaan was ze niet in de buurt geweest van de overvallers.
En dom toekijken moet je nooit doen. De politie bellen is verstandiger. Kijken hoe de overvallers er uit zien en wat er precies gebeurd ook.
Maar aangezien de man naar het ziekenhuis is gebracht ga ik er even vanuit dat zij waarschijnlijk haar man wilde verdedigen en dit zou -vind ik- gewoon moeten kunnen!
Tegen elke prijs? Zij is bewust vanuit huis (als we alle verhalen moeten geloven) met een geladen pistool naar de zaak toegereden om die mensen neer te knallen. En dat staat niet gelijk aan wat ze anders kwijt was geweest; materiële zaken (die als het goed is allemaal verzekerd zijn...).
Ceriadwen schreef:Jennyj01 schreef:Nou voor moord moet er echt een voorop gesteld plan zijn om iemand te doden. Doodslag komt eerst.
Als je met een geladen pistool naar een situatie gaat waar je deze gaat gebruiken, zou een rechter dat uit kunnen leggen als een voorop gesteld plan.
Fjorj schreef:Bouwvakkers worden door meeste bedrijven verplicht om een VCA cerficaat te hebben. Dat papier houdt niks anders in dat bouwvakker weet hoe die veilig moet werken. Mocht er dan toch ongeval zich voor doen, dan wijst de werkgever met zijn vinger naar VCA cerficaat van de werknemer en daarmee is de kous af.
En dit soort dingen geld helemaal voor mensen die een risico vol beroepen, behalve dan wanneer je een inbreker bent, dan wordt je door de wet tegen elk risco beschermt...
schuimpie schreef:Triest voor deze mensen, hun leven staat compleet op zijn kop... Er hangt hun nog een hele ellendige nasleep boven het hoofd, en ondertussen moeten ze ook nog proberen deze tragische gebeurtenis te verwerken!
Een gebeurtenis waar zij overigens nooit voor hebben gekozen...
Ik geloof echt dat je op zo'n moment niet helder nadenkt, je handelt puur op instinct. En sja, dan is het risico in deze 100% voor die 2 *#*#*# die het in hun hoofd halen een overval te plegen!
Hoe triest het ook voor de familie van de daders is, wat mij betreft opgeruimd staat netjes. Dit echtpaar verdient een lintje en een dikke bonus van de staat voor het geld wat ze ons allemaal uitgespaard hebben nu we deze 2 niet jaren hoeven te onderhouden in de cel!
Cassidy schreef:schuimpie schreef:Triest voor deze mensen, hun leven staat compleet op zijn kop... Er hangt hun nog een hele ellendige nasleep boven het hoofd, en ondertussen moeten ze ook nog proberen deze tragische gebeurtenis te verwerken!
Een gebeurtenis waar zij overigens nooit voor hebben gekozen...
Ik geloof echt dat je op zo'n moment niet helder nadenkt, je handelt puur op instinct. En sja, dan is het risico in deze 100% voor die 2 *#*#*# die het in hun hoofd halen een overval te plegen!
Hoe triest het ook voor de familie van de daders is, wat mij betreft opgeruimd staat netjes. Dit echtpaar verdient een lintje en een dikke bonus van de staat voor het geld wat ze ons allemaal uitgespaard hebben nu we deze 2 niet jaren hoeven te onderhouden in de cel!
Mee eens. De juweliers zijn slachtoffer, en niet de daders. En als de overheid je niet kan beschermen, dan moet je toch helaas het heft in eigen handen nemen. Een celstraf in Nederland is toch maar tijdelijk. En wie garandeerd de juweliers dat ze niet alsnog te grazen waren genomen als de overvallers het hadden overleefd en na 2/3 van hun straf vrij waren gekomen? Wie zegt dat ze niet alsnog te grazen worden genomen door represailles van "vrienden" van het stel?
Rowdine schreef:Seriously? Natuurlijk is een celstraf tijdelijk. Dat is zo'n beetje overal ter wereld zo. Een celstraf is er namelijk op gericht dat mensen terug keren in de maatschappij in de meeste gevallen.
En wie garandeert/wie zegt is natuurlijk onzin. Dat betekent dat je iedere overvaller, of uberhaupt misdadiger maar overhoop moet knallen?
Ik denk dat de juwelier/vrouw gewoon uit noodweer handelden en dat de rechtbank dat ook zal uitspreken gezien de bestaande jurisprudentie.
Neem aan dat ze wel voor wapenbezit worden gepakt.