Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:26

In Vlissingen (of middelburg?) heeft de SGP anders sinds jaren weer een zetel..

En een vrouw gaat die bekleden :=

Mijn partij is het ook niet, maar de SGP is wel iets meer dan alleen vrouw houd je koest. Alleen over dat laatste is de laatste tijd enorm veel ophef over geweest.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-03-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:28

Sammie schreef:
In Vlissingen (of middelburg?) heeft de SGP anders sinds jaren weer een zetel..

En een vrouw gaat die bekleden :=

wow een vrouw?
shocking :Y)

Sammie

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:29

Binnen bepaalde SGP kringen wel ja := Er zijn er zelfs die hun SGP lidmaatschap er voor hebben opgezegd :')

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:29

Tja ik heb wel op de SGP gestemd, en deze is gelukkig ook groter geworden in mijn gemeente.
Nee ik ben het niet overal mee eens met wat ze willen. Maar hier staan ze vooral voor de zorg, gezin en boeren. Net de dingen die wij echt nodig hebben.

En tja dat de zondags rust bij hun hoog in het vaandel staat is mee genomen, echter voor mij geen pre!
En over abortuswetten (vooral landelijk, maar zeker ook plaatselijk) heel belangrijk voor de SGP tja ik ben zelf tegen abortus, echter kan ik me in bepaalde situaties me voorstellen dat vrouwen voor abortus kiezen. Ik geloof niet dat dat een punt is wat ze hard door kunnen drukken,(het verbieden dus) dus voor mij geen punt om daarom niet op ze te stemmen. Hier staan ze met voorletter en achternaam EN m/v op de lijst (oke de V is er niet te bekennen ;-) )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:30

Sommige dingen vind ik echt zo onvoorstelbaar. De reactie van Wilders en aanhang (maar goed, het laat misschien wel wat van de ware aard zien.) Maar ook dat de door corruptieschandalen omgeven Jos van Rey zoveel stemmen haalt - evenals de VVD'ers in die omgeving. Je gaat toch niet stemmen op politici die al behoorlijk overduidelijk hebben bewezen zo integer als een zakdoek te zijn?

En de SGP... die partij staat ook zover af van de basisprincipes van een democratische rechtstaat... daar kan ik in 2014 ook weinig begrip voor opbrengen. Gelukkig doet die hier niet mee.

Heb uiteraard gestemd :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:31

Sammie schreef:
Binnen bepaalde SGP kringen wel ja := Er zijn er zelfs die hun SGP lidmaatschap er voor hebben opgezegd :')

i know! daarom mijn sarcastische hooivork :P

Wake up, het is 2014. Vrouwen kunnen het minstens net zo goed :z

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:31

Dan zijn ze bij jullie hipper dan bij ons ;) Misschien scheelt het dat ze nooit zo hoog scoren hier (gelukkig!).

Nee leeneliefje, wij zijn toch veel beter?? :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:19

verootjoo schreef:
Gemeente Ede is de halve veluwe... Had je nou echt verwacht dat de sgp miet de grootste partij zou zijn??

Hier zijn cda en sgp de grootste geworden, maar ik vind het prima. Hoewel ik liever sgp en vvd als de grootste zou zien :)

Ik vind sgp overigens wel een goede partij. Enige partij, hier althans, die het met mij eens is dat je geld wat er niet is niet kan uitgeven :+

Verwacht.. hmm. Nee. Hopen.. ja :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:39

Selka schreef:
Tja verootjoo, alleen al het feit dat hun voornaam & geslacht niet op het stembiljet staan is voor mij een dikke nee. Vooral het geslacht dan he. Ik bedoel wij vrouwen moeten gewoon het huis poetsen en onze mond houden :)

Hier staan gewoon geslacht + voornaam ook bij de sgp op t stembiljet :j
En verder heb ik geen ambities om de politiek in te gaan, dus vind het niet zo erg dat ik er niet bij mag :P