Woogy schreef:maar jij bent toch ook niet verplicht deel te nemen aan een verplaatste 4 mei?
Nee. Dat ben je niet verplicht, maar de mogelijkheid wordt je ontnomen om de herdenking in je eigen gemeente te houden op de echte datum, omdat anderen (die net zo vrij zijn om te kiezen of ze willen herdenken of niet), in elk geval niet willen herdenken op zondag. Dat is prima als het om een lokaal ding gaat, maar het gaat hier om een nationale herdenking.
Woogy schreef:Werkelijk, waar maakt iedereen zich toch druk om. Als jij het graag op 4 mei viert stap je in de auto, fiets, tram, trein, bus en ga je naar ergens waar je het wel op 4 mei kan herdenken...sowieso vraag ik me af hoeveel mensen er fisiek iets mee doen of het enkel en alleen op tv bekijken...
Volgens mij valt het best mee hoor, dat druk maken. Wel krijg ik de indruk dat het veel mensen nogal verbaasd dat iemand het een haalbaar idee vindt om 4 mei niet op 4 mei uit te voeren. Daar ben ik zelf ook nogal verbaasd over. En als ik dan lees dat de reden daarvoor de zondagsrust is, vind ik het nog veel gekker worden. Maar dat wil niet zeggen dat ik me er druk over maak hoor, ik doe zelfs mijn best om het te begrijpen maar tot nu toe heb ik nog steeds geen redelijk argument gevonden voor het voorstel om naar 3 mei uit te wijken.