Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendybrian

Re: Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:01

Dat is er al ah pick up point

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:02

Ceriadwen schreef:
Dat Jumbo slechts voorziet in de vraag, komt bij niemand op. Dat Jumbo dit alleen verkoopt omdat wij consumenten niet een cent meer willen betalen voor een ander kippetje dat is natuurlijk helemaal niet relevant.

Het is dan ook niet helemaal waar :) De consument heeft er een (groot) aandeel in, maar de supermarkten maken daar ook zelf keuzes in. Juist als 2e supermarkt van Nederland hebben ze zelfs wel enige invloed op dat soort zaken.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:05

Ik denk inderdaad ook dat als zei een maand lang de biologische producten un de aanbieding gooien om mensen te indtroduceren het begin er al gemaakt is!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:08

Als het bij de buurman goedkoper is, dan gaan mensen naar de buurman voor dat kippetje. zo werkt het

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:09

Ceriadwen schreef:
Heerlijk, lekker wijzen naar de Jumbo, en lekker flink tegen jumbo aanschoppen!!! Goed!!! Geweldig, klop jezelf op de borst!

Dat Jumbo slechts voorziet in de vraag, komt bij niemand op. Dat Jumbo dit alleen verkoopt omdat wij consumenten niet een cent meer willen betalen voor een ander kippetje dat is natuurlijk helemaal niet relevant.

Hoezo ziet niemand? ER is een levende discussie over gaande in dit topic...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:09

Ceriadwen schreef:
Als het bij de buurman goedkoper is, dan gaan mensen naar de buurman voor dat kippetje. zo werkt het

Ik vergelijk ook meerdere supermarkten met elkaar en kan prima afzonderlijk boodschappen doen; op aanbiedingsjacht. Dus kip bij A, gehakt bij B etc.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:13

Wendybrian schreef:
Dat is er al ah pick up point

Dat is een begin! Maar het is net zo duur als in de winkel(of duurder want hier hebben ze geen 35% korting op bijna over de datum stickers) en het is ook last minute dus kan me niet voorstellen dat het nu een groot effect heeft op de derving.

Maar ik denk wel dat AH dit nog wel uit gaat breiden.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:17

Plofkippen kopen is iets waar de consument voor kiest.

Men kan bijvoorbeeld ook het vlees van de scharrelkip bij elke supermarkt gaan vergelijken. En dan wordt Jumbo daar de goedkoopste in..

Jumbo (en elke andere supermarkt) beantwoordt puur de vraag naar het goedkoopste stukje vlees. Mensen kijken naar de prijs, en niet naar de ethische aspecten. Misschien moet er niet alleen het 'Beter Leven' kenmerk op de scharrel- of biologische vleesverpakkingen geplaatst worden, maar ook het 'Dierenleed' kenmerk op verpakkingen van vlees wat onder dierenleed valt, zoals bijvoorbeeld plofkippen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:20

Dungen schreef:
Waarom komen ze niet met zulke ideeen? Elke week online je boodschappenlijst in vullen voor de komende week en dan vaste korting.
Of vaste pakketten die je kan bestellen dat het dan goedkoper is dan in de winkel?
(En gewoon online betalen?)

In de biologische hoek is dat heel normaal. Zo heb ik wekelijks een groente- en fruitpakket waar we met z'n tweeen een hele week mee kunnen doen (en dat is dan het kleinste pakket :')).
Ik bepaald alleen niet zelf wat er in zit, seizoensgroenten he?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:24

Het ligt toch ook voor een deel bij de consumenten. Wel steen bij been klagen over 'de arme dieren' maar het wel gewoon in de kar leggen. Lekker hypocriet om altijd maar met de vinger naar iemand anders te wijzen. Maakt het hun dan minder schuldig of wat?

Ik eet sowieso geen vlees dus, kan me behoorlijk ergeren aan de mentaliteit van sommige mensen. Ze klagen een paar maanden, dan is de reclame afgelopen en gaan ze weer fijn kip kopen in de winkel. Tsjah, dan verandert er inderdaad niets. Als je het zielig vindt, betaal dan een paar euro extra voor een ander stuk vlees, ga je niet dood van. Ik betaal ook liever meer voor bio-eieren, aangezien scharrelkippen ook niet bepaald gezond leven, ben zelf bij zo'n "scharrelkippen" loods gaan kijken... Maar goed, dat is een ander verhaal.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:28

Wendy schreef:
Dungen schreef:
Waarom komen ze niet met zulke ideeen? Elke week online je boodschappenlijst in vullen voor de komende week en dan vaste korting.
Of vaste pakketten die je kan bestellen dat het dan goedkoper is dan in de winkel?
(En gewoon online betalen?)

In de biologische hoek is dat heel normaal. Zo heb ik wekelijks een groente- en fruitpakket waar we met z'n tweeen een hele week mee kunnen doen (en dat is dan het kleinste pakket :')).
Ik bepaald alleen niet zelf wat er in zit, seizoensgroenten he?

Wij hebben ook een groenten pakket :)) 10 euro voor 5 dagen groenten voor 2 personen. (Ik haal nog wel dingen bij maar hoop dat komende zomer uit de moestuin te kunnen halen :) ).
Alleen fruit heb ze maar 1 pakket en dat is veeeeel te veel.!

Ik doe echt zo veel mogelijk mijn best om zo puur en gezond mogelijk te eten ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:31

Ik wil graag eieren van de boer kopen maar zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen.

Even op natuurvlees.nl. Zitten kijken. Maar dat vind ik behoorlijk duur :oo

250 gram kipfilet 8.45 :n
En dan te bedenken dat de Lidl kipfilet veel meer is voor minder geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:33

Wow Natuurvlees.nl vind ik extreem duur.. zoveel betaal ik bij lange na niet bij onze slager die zijn eigen vlees slacht en verkoopt := oh en waar je zelf kan gaan kijken of de beesten het goed hebben.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:37

Wat veel mensen vergeten is dat jumbo is ontstaan uit de wensen van de consumenten. Ooit is er een marktonderzoek gedaan naar de grootste supermarkt ergernissen. Daaruit is oa uitgekomen dat consumenten het vervelend vinden dat het thuis blijkt dat je net gekochte product diezelfde dag op moet en dat consumenten snel boodschappen willen doen(4e wachtende in de rij), en dat de consumenten het liefst alle boodschappen in een keer halen(voor al uw boodschappen) ect.
Zo zijn dus alle 7 zekerheden ontstaan.

Dat er teveel wordt weg gegooid ben ik het zeker niet mee eens ;). Ik werk zelf ook bij jumbo en elke keer pijn in mijn hart als ik weer ontzettend veel taarten moet weggooien. Maar het bestellen in deze crisistijd is voor de werknemer niet echt makkelijker erop geworden. Even een voorbeeldje; normaal verkoop je 5 appeltaarten op zaterdag, dus je zorgt dat er vijf liggen. Maar als ze ergens anders in de reclame of afgeprijsd zijn dan wordt er meteen minder verkocht aangezien de klanten naar het goedkoopste opzoek gaan.

En over de discussie over de goedkope kip... De schuld ligt echt niet bij de AH of Jumbo. Beide hebben zij wel biologisch oid in de schappen liggen, maar dat loopt gewoon minder hard aangezien dit duurder is. Jumbo kan wel de goedkope kip uit assortiment halen maar dan halen mensen niet meteen de biologische variant maar zij gaan naar de AH om daar de goedkope kip te scoren ;).

Wanneer alle supermarkten er samen uitkomen om de plofkip allemaal uit assortiment te halen(tegelijk) en hiervoor meer biologische kip in de schappen legt, gaat het pas werken. Maar dit zal echter nooit gebeuren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:39

Jans schreef:
Wow Natuurvlees.nl vind ik extreem duur.. zoveel betaal ik bij lange na niet bij onze slager die zijn eigen vlees slacht en verkoopt := oh en waar je zelf kan gaan kijken of de beesten het goed hebben.

Dat betaal ik inderdaad ook niet. Vlees komt hier vaak rechtstreeks van de boer. We hebben alleen nog geen goed adres voor varkensvlees en kip, dus dat is bio uit de supermarkt.
Maar rund- en lamsvlees betalen we die bedragen ook niet voor hoor.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:40

Als iemand in voorne putten adresjes weet nou ik me aanbevolen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:40

Jij woont niet in de buurt van houten zeker Wendy? Onze slager heeft varkens van eigen land en kip van een bevriende boer geloof ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:56

Jans schreef:
Jij woont niet in de buurt van houten zeker Wendy? Onze slager heeft varkens van eigen land en kip van een bevriende boer geloof ik.

Nee, helaas :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:20

Mijn ouders bestellen altijd hier: https://www.okvlees.nl/
Ze zijn er heel tevreden over, zowel over de service als over de smaak en kwaliteit van het vlees.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:37

Sammy_xxs schreef:
Oja ik koop trouwens ook wel regelmatig bij een islamitische slager kip, ik zou niet weten of dat plof kip is.

Zou ik eigenlijk ook wel 's willen weten, waar komt hun vlees vandaan?
Weet iemand dat?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:48

MissYvette4u schreef:
Sammy_xxs schreef:
Oja ik koop trouwens ook wel regelmatig bij een islamitische slager kip, ik zou niet weten of dat plof kip is.

Zou ik eigenlijk ook wel 's willen weten, waar komt hun vlees vandaan?
Weet iemand dat?

Ja hoor, daar is een mooie aflevering over van de keuringsdienst van waarde. Die gaat over hele grote kipfilets van de islamitische slager :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:17

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat als iedereen zou stoppen met denken dat vlees iets is wat je 7 dagen per week moet eten, en terug gaat naar 2x per week (wat ook veel beter is voor je lichaam) dat mensen dan wél biologisch vlees kunnen betalen...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(of helemaal geen vlees meer eten, dat mag natuurlijk ook!)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:20

Dat vind ik nog niet eenvoudig hoor, als je toch aan voldoende eiwitten wilt komen en het gat niet op wilt vullen met koolhydraten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:25

vuurneon schreef:
Nee, ik moet vlees hebben anders krijg ik tekorten en word ik ziek. Dat is nou niet echt toffe keuze :+

Ik ken jouw fysieke gezondheid niet - volgens mij heb ik op bokt wel eens gelezen dat je lichamelijke klachten hebt?- dus ik kan dara niet over oordelen. Wel wil ik graag toevoegen dat ik vegetarisch ben opgevoed, dus nooit een stukje vlees heb gegeten en nooit tekorten heb gehad, van wat dan ook.
Je moet alleen wel weten wat je dan wel moet eten, ik heb nl ook tot mijn achttiende (toen ik op kamers woonde ging ik wat experimenteren) nooit "vleesvervangers" gegeten. (het woord alleen al suggereert dat je vlees nodig hebt, hetgeen niet zo is).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:29

Sabini schreef:
Misschien moet er niet alleen het 'Beter Leven' kenmerk op de scharrel- of biologische vleesverpakkingen geplaatst worden, maar ook het 'Dierenleed' kenmerk op verpakkingen van vlees wat onder dierenleed valt, zoals bijvoorbeeld plofkippen.

Dit vind ik een heel goed idee! Durf dan nog maar eens met zo'n pakje bij de kassa te gaan staan...