Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:03

Zou me op dat moment niet zoveel uitmaken, die horken moet met hun vingers van kinderen afblijven, die zijn voor hun hele leven getekend. Als je leest dat ze baby's van een paar maanden al misbruiken dan hoef je van mij geen deel uit te maken van de samenleving hoor, mogen ze zo dumpen ergens midden op zee. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of degene die hier reageert dat ze vinden dat hij zijn straf heeft gehad en nieuwe kans moet krijgen, zelf kinderen heeft en zo iemand graag als buurman zouden willen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:11

dat van dat schoolplein is gewoon verzonnen en opgeblazen daar in de hoop hem weg te krijgen. De protesten kwamen pas toen het in het NRC stond.

Deze man word aan alle kanten in de gaten gehouden. Eerlijk gezegd heb ik liever zo iemand in de buurt waarvan ik weet dat ie in de gaten gehouden word. Er zijn weet ik hoeveel pedo's die gewoon vrij rond lopen en hun gang kunnen gaan omdat ze nog niet gepakt zijn. Dat idee vind ik veel griezeliger.

Er word ook totaal voorbij gegaan aan de mensen die in die seniorenflat wonen. Die Benno L woont daar al enkele weken en deze mensen hadden nergens last van totdat er ineen elke dag een groep mensen voor de deur staan. Ze zijn doodsbang en kunnen niet eens slapen omdat ze bang zijn dat die menigte ineens die flat gaat bestormen. Vind ik gewoon zielig voor die oudjes.

Laat gewoon het rechtsysteem zijn werk doen. Als hij zich gedraagd vertrekt ie volgend jaar zomer richting Duitsland want dat zit pas echt zijn straf erop. Tot die tijd mag hij niet zonder begeleiding de straat op, heeft een enkelband om word constant in de gaten gehouden door de reclassering.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:12

Nog geen kinderen, ik vind dat hij op zich kort gestraft is, hij mag best naast me wonen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:16

Tsja... Nieuwe kans klinkt niet lekker. Volgens het rechtsysteem is hij genoeg gestraft en hij zal toch ergens moeten wonen. Begrijp me goed, als ik hem aan mijn dochter zou zien zitten had hij het niet meer na kunnen vertellen. Maar het is nu eenmaal zoals het is en zoals eerder gezegd denk ik dat er van hem minder te vrezen valt dan van onbekende pedo's (misschien wel de huidige buurman). Ik snap echter niet waarom hij zo dicht bij zijn slachtoffers moet wonen. Ik denk dat er een andere plek voor deze man gezocht moet worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:30

bliver schreef:
Laat gewoon het rechtsysteem zijn werk doen. Als hij zich gedraagd vertrekt ie volgend jaar zomer richting Duitsland want dat zit pas echt zijn straf erop. Tot die tijd mag hij niet zonder begeleiding de straat op, heeft een enkelband om word constant in de gaten gehouden door de reclassering.

Alsjeblieft niet zeg, niet naar Duitsland ;) .

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:39

Hij woont tegenover de stal waar mijn paard staat, hoe vind je die :(

Narita

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:48

_Izabelle, hij heeft gevoelens voor kinderen, niet voor paarden, dus daar zie ik het probleem niet zo van in?

Wat ik zelf niet snap is dat Benno L. zo dicht bij scholen, zwembaden, etc. is geplaatst. Pedofilie is imo een geaardheid en gaat niet weg, en het lijkt me toch lastig om langs zoveel kinderen te leven. Je word altijd wel getriggerd, lijkt me. Benno L. verdient imo wel een nieuwe kans, maar dit is niet de juiste plaats. Ik snap best dat ouders ongerust zijn, kinderen zijn immers niet heel weerbaar. Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:52

lieveli schreef:
Nog geen kinderen, ik vind dat hij op zich kort gestraft is, hij mag best naast me wonen.

Tot je toekomstige kinderen alleen met vriendjes buiten spelen.

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:54

Narita schreef:
_Izabelle, hij heeft gevoelens voor kinderen, niet voor paarden, dus daar zie ik het probleem niet zo van in?

Op stal komen dagelijks kinderen jonge kinderen maar ook tieners. Er komen ook 2 gehandicapte kinderen waarvan ik toch liever zou hebben dat hij wat verder uit de buurt zou zijn...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:55

Narita schreef:

Wat ik zelf niet snap is dat Benno L. zo dicht bij scholen, zwembaden, etc. is geplaatst. Pedofilie is imo een geaardheid en gaat niet weg, en het lijkt me toch lastig om langs zoveel kinderen te leven. Je word altijd wel getriggerd, lijkt me. Benno L. verdient imo wel een nieuwe kans, maar dit is niet de juiste plaats. Ik snap best dat ouders ongerust zijn, kinderen zijn immers niet heel weerbaar. Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.

Jouw woonplaats zou pas goed zijn _O-

Volgens mij is deze man al eens eerder gepakt, weet niet of hij veroordeeld is destijds... Ik geloof er niet in, dat zo iemand kan "veranderen" qua geaardheid, dus wat mij betreft mogen ze voor altijd achter slot en grendel... Zou bij zulke mensen zelfs de doodstraf nog te goed vinden..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:59

_Izabelle schreef:
Narita schreef:

Op stal komen dagelijks kinderen jonge kinderen maar ook tieners. Er komen ook 2 gehandicapte kinderen waarvan ik toch liever zou hebben dat hij wat verder uit de buurt zou zijn...

Gaat dit nog over Benno L.?
Die zit toch al enkele weken in Leiden....?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:31

Narita schreef:
Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.

Of niet. Die ouderen hebben ook (achter-)kleinkinderen. Die ze misschien wel eens te logeren willen hebben. Imo is er gewoon geen plaats voor pedoseksuelen in de maatschappij. Gevolg > levenslange internering of gevangenisstraf.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:32

xZiva_ schreef:
romyloverrr schreef:
Tja, ik vind het dubbel.
Van de ene kant zou ik hem écht niet in mijn dorp willen hebben wonen, en mocht dat zo zijn ook gaan protesteren,
Maar van de andere kant zal hij toch érgens moeten wonen,

misschien een dorp creëren voor ex criminelen? :P

Dat hebben ze in de VS inderdaad gedaan. Lijkt me overigens niet een ideale oplossing.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:39

Britta31 schreef:
lieveli schreef:

Wij hadden vroeger een pedo wonen in de buurt.
Dat was bekend en daardoor minder eng.

Hij liet ook nooit kinderen binnen, hij wist dat dit absoluut niet gewenst was en dat deed hij dus ook niet.
Omdat iedereen hem kende was er veel sociale controle.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:43

Britta31 schreef:
lieveli schreef:

Inderdaad, maar dan woon ik niet, zoals nu, tussen de coffeeshop en de prutsmutsen in.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:26

Urielle schreef:
Narita schreef:
Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.

Of niet. Die ouderen hebben ook (achter-)kleinkinderen. Die ze misschien wel eens te logeren willen hebben. Imo is er gewoon geen plaats voor pedoseksuelen in de maatschappij. Gevolg > levenslange internering of gevangenisstraf.

Nou ja, dan moeten ze voor dat kleine weekje dat ze komen logeren maar even goed opletten. Een praktischere oplossing als hem neerzetten in een buurt vol kinderen, denk ik. En je kan iemand nooit helemaal afschermen van kinderen. Als hij in de auto stapt is hij zo bij een school/speeltuin of zoiets, waar hij ook is.
Het is jouw mening dat er geen plaats is (ik ben het volledig met je eens, overigens) maar zo werkt ons rechtssysteem nou eenmaal niet en tot die tijd moet je toch de meest praktische oplossing zien te vinden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:39

[/quote]
Of niet. Die ouderen hebben ook (achter-)kleinkinderen. Die ze misschien wel eens te logeren willen hebben. Imo is er gewoon geen plaats voor pedoseksuelen in de maatschappij. Gevolg > levenslange internering of gevangenisstraf.[/quote]
Nou ja, dan moeten ze voor dat kleine weekje dat ze komen logeren maar even goed opletten. Een praktischere oplossing als hem neerzetten in een buurt vol kinderen, denk ik. En je kan iemand nooit helemaal afschermen van kinderen. Als hij in de auto stapt is hij zo bij een school/speeltuin of zoiets, waar hij ook is.
Het is jouw mening dat er geen plaats is (ik ben het volledig met je eens, overigens) maar zo werkt ons rechtssysteem nou eenmaal niet en tot die tijd moet je toch de meest praktische oplossing zien te vinden.[/quote]

Hij mag op dit moment niet eens onbegeleid naar buiten dus mijns inziens controle genoeg. ook heeft hij een enkelband om. Ik vind het echt paniekzaaien wat men nu aan t doen is. Wat ik al eerder zei. Ik vind het idee dat er heel veel pedo's rondlopen die wij niet kennen en dus hun gang kunnen gaan veel enger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:57

Narita schreef:
Het is jouw mening dat er geen plaats is (ik ben het volledig met je eens, overigens) maar zo werkt ons rechtssysteem nou eenmaal niet en tot die tijd moet je toch de meest praktische oplossing zien te vinden.

Absoluut absoluut, dat moeten ze zeker doen. Maar als moeder zijnde zou ik het risico nooit lopen, als ik weet dat mijn moeder naast een veroordeelde pedoseksueel woont komen mijn kinderen daar echt niet meer logeren. Ik zou het naast het afschuwelijke gebeuren, mezelf nl. al nooit kunnen vergeven als hij toch aan mijn kinderen zou zitten en ik aan mezelf moet uitleggen dat ik het belang van mijn moeder (plezier van logeren) vooropgesteld had op dat van mijn kinderen (kans op aanranding of zelfs verkrachting).
Ik ben het met je eens dat het voor de huidige situatie de meest praktische oplossing is om hem tussen de bejaarden te parkeren hoor :j
Maar naar mijn mening is pedoseksualiteit niet permanent, of iig niet 100% betrouwbaar, te 'genezen', omdat het geen ziekte is maar een geaardheid.
Ik vind het ook scheef dat men bij pedoseksualiteit wel stelt dat het te genezen is, maar bij bijv. homo- of biseksualiteit is dat -terecht!- not done want dat impliceert dat het een ziekte is :P Maar dat is natuurlijk een andere discussie.
Dus hoort een pedoseksueel imo na een misdrijf daadwerkelijk uit de maatschappij gehouden te worden. De rechten van de kinderen/potentiele slachtoffers wegen voor mij zwaarder dan de rechten van de dader.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:59

bliver schreef:
Hij mag op dit moment niet eens onbegeleid naar buiten dus mijns inziens controle genoeg. ook heeft hij een enkelband om. Ik vind het echt paniekzaaien wat men nu aan t doen is. Wat ik al eerder zei. Ik vind het idee dat er heel veel pedo's rondlopen die wij niet kennen en dus hun gang kunnen gaan veel enger.

Het is niet zo dat mensen hem 24/24 volgen. ALS er iets gebeurt of ALS hij verdwijnt kunnen ze zijn gangen detecteren, maar ja, dan is het al gebeurd. Dan zou het mij niet kunnen troosten dat ze hem achteraf pakken en dat de burgemeester aftreedt hoor.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:01

Ik weet het niet, het is een gevoelig onderwerp. Als je pedofiel bent lig je echt in het allerlaagste laatje, zelfs binnen de gevangenis zelf. Van kinderen moet je afblijven, simple as that. Maar die man heeft zijn straf uitgezeten, en heeft dus terug recht op vrijheid. Ik denk ook niet dat ie snel nog iets zal uithalen aangezien hij zo in de gaten wordt gehouden door heel de buurt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:01

Brainless schreef:
Wij hadden vroeger een pedo wonen in de buurt.
Dat was bekend en daardoor minder eng.

Hij liet ook nooit kinderen binnen, hij wist dat dit absoluut niet gewenst was en dat deed hij dus ook niet.
Omdat iedereen hem kende was er veel sociale controle.

Juist, het gezegde is niet voor niks 'hou je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichterbij'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:06

Wordt iemand die een kind heeft mishandeld ook zo belaagd? Lijkt me niet. Ik vind het onzin, waarom wordt dit zo opgeblazen? Waarom maakt men hun kinderen niet gewoon wat weerbaarder, leren "nee" te zeggen en niet met vreemde mannen mee te gaan? Wat is het probleem dan?

Wat me vooral verbaast is het egoïsme van de protesterende mens. "Hij mag niet hier wonen, laat hem maar ergens anders wonen". Als je er blijkbaar zo van overtuigd bent dat hij weer terug gaat vallen, zeg je dan dus "Laat hem een ander zijn kinderen maar pakken". Bah, bah, bah :n

Oh trouwens: http://www.speld.nl/2013/09/10/informee ... omt-wonen/ :))

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:22

Anoeska27 schreef:
Iemand vermoorden vind ik veel te ver gaan. En vergeet niet dat je je eigen familie dan ook kapot maakt. Want die zullen het heel wat jaren zonder je moeten doen.

Moeten ze nu ook.
Familie heb ik niet keken nooit naar me om.
Dus daar hoef ik het niet voor te doen als ik kinderen had dan blijven die pedo's eraf.
Zulke zieken moet je opruimen.
En als een agent een onschuldig iemand neer schiet dood.
Dan gaat de dader vrijuit waren we niet een land van vrije meningsuiting?.
Dan moet de moordenaar van Benno L ook maar dood las ik van een andere bokker.
Zoiets noem ik kinderen tegen een gestoorde beschermen.
Walgelijk zulke pedo's weg ermee.
Kinderen daar hoor je vanaf te blijven.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 23-02-14 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:29

brrrr ik moet er niet aan denken dat er een pedofiel bij mij en mijn kinders in de straat of buurt komt wonen! :n

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:29

Ik woon zelf in Leiden, maar heb niet geprotesteerd oid. Ik vind het een vervelend idee dat hij hier woont, maar hij wordt constant in de gaten gehouden en zal niet snel weer iets flikken denk ik.
Hij heeft nu de 'straf' dat 95% van Leiden een bloedhekel aan hem heeft, en hij zich dus niet anders dan ongewenst kan voelen. Erg veel zorgen maak ik mij dus niet, ondanks dat ik jongere broertjes/zusjes heb.

Een heel ander verhaal vind ik dat hij al een paar weken in Leiden woonde en zo dus achter de ruggen om van ons Leidenaars hier neergezet is. Is buitengewoon achterbaks.