Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bliver schreef:Laat gewoon het rechtsysteem zijn werk doen. Als hij zich gedraagd vertrekt ie volgend jaar zomer richting Duitsland want dat zit pas echt zijn straf erop. Tot die tijd mag hij niet zonder begeleiding de straat op, heeft een enkelband om word constant in de gaten gehouden door de reclassering.
Narita schreef:_Izabelle, hij heeft gevoelens voor kinderen, niet voor paarden, dus daar zie ik het probleem niet zo van in?
Narita schreef:_Izabelle, hij heeft gevoelens voor kinderen, niet voor paarden, dus daar zie ik het probleem niet zo van in?
Wat ik zelf niet snap is dat Benno L. zo dicht bij scholen, zwembaden, etc. is geplaatst. Pedofilie is imo een geaardheid en gaat niet weg, en het lijkt me toch lastig om langs zoveel kinderen te leven. Je word altijd wel getriggerd, lijkt me. Benno L. verdient imo wel een nieuwe kans, maar dit is niet de juiste plaats. Ik snap best dat ouders ongerust zijn, kinderen zijn immers niet heel weerbaar. Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.
_Izabelle schreef:Narita schreef:_Izabelle, hij heeft gevoelens voor kinderen, niet voor paarden, dus daar zie ik het probleem niet zo van in?
Op stal komen dagelijks kinderen jonge kinderen maar ook tieners. Er komen ook 2 gehandicapte kinderen waarvan ik toch liever zou hebben dat hij wat verder uit de buurt zou zijn...
Narita schreef:Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.
xZiva_ schreef:romyloverrr schreef:Tja, ik vind het dubbel.
Van de ene kant zou ik hem écht niet in mijn dorp willen hebben wonen, en mocht dat zo zijn ook gaan protesteren,
Maar van de andere kant zal hij toch érgens moeten wonen,
misschien een dorp creëren voor ex criminelen?
Britta31 schreef:lieveli schreef:Nog geen kinderen, ik vind dat hij op zich kort gestraft is, hij mag best naast me wonen.
Tot je toekomstige kinderen alleen met vriendjes buiten spelen.
Urielle schreef:Narita schreef:Ik denk dat Benno L. het prima zou doen in een klein dorpje in Drenthe met vooral ouderen. Denk dat dat voor hemzelf ook veel fijner is.
Of niet. Die ouderen hebben ook (achter-)kleinkinderen. Die ze misschien wel eens te logeren willen hebben. Imo is er gewoon geen plaats voor pedoseksuelen in de maatschappij. Gevolg > levenslange internering of gevangenisstraf.
Narita schreef:Nou ja, dan moeten ze voor dat kleine weekje dat ze komen logeren maar even goed opletten. Een praktischere oplossing als hem neerzetten in een buurt vol kinderen, denk ik. En je kan iemand nooit helemaal afschermen van kinderen. Als hij in de auto stapt is hij zo bij een school/speeltuin of zoiets, waar hij ook is.
Het is jouw mening dat er geen plaats is (ik ben het volledig met je eens, overigens) maar zo werkt ons rechtssysteem nou eenmaal niet en tot die tijd moet je toch de meest praktische oplossing zien te vinden.
bliver schreef:Hij mag op dit moment niet eens onbegeleid naar buiten dus mijns inziens controle genoeg. ook heeft hij een enkelband om. Ik vind het echt paniekzaaien wat men nu aan t doen is. Wat ik al eerder zei. Ik vind het idee dat er heel veel pedo's rondlopen die wij niet kennen en dus hun gang kunnen gaan veel enger.
Brainless schreef:Wij hadden vroeger een pedo wonen in de buurt.
Dat was bekend en daardoor minder eng.
Hij liet ook nooit kinderen binnen, hij wist dat dit absoluut niet gewenst was en dat deed hij dus ook niet.
Omdat iedereen hem kende was er veel sociale controle.
Anoeska27 schreef:Iemand vermoorden vind ik veel te ver gaan. En vergeet niet dat je je eigen familie dan ook kapot maakt. Want die zullen het heel wat jaren zonder je moeten doen.