Zorgtoeslag te laat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:04

Ik ook rabo :)

Nadine_Fabi

Re: Zorgtoeslag te laat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:06

Dan heeft ABN er duidelijk nog geen zin in.. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:09

MirandaDvG schreef:
Als je voor je maandelijkse uitgaven al afhankelijk bent van je toeslagen dan is het niet handig om dat geld al uit te geven aan andere dingen terwijl het nog nieteens op je rekening staat.

Dat vind ik veel te simpel geredeneerd.

Als je je begroting op orde hebt, en je maandelijks beslist niet meer uitgeeft dan er in komt, moet je op een bepaald moment ook kunnen vertrouwen op vaste inkomsten. Ik betaal mijn vaste lasten ook nadat mijn inkomsten worden geboekt - als daar zomaar een paar dagen vertraging bij optreedt gaat dat ook fout. Niet omdat ik te weinig geld heb maar wel omdat je die dingen op elkaar afstemt. (Inderdaad, mijn reserves zijn niet zo groot dat ik dat even opvang, en zeker niet op mijn betaalrekening.)

Citaat:
Het kan zomaar zijn dat de belastingdienst er ineens achterkomt dat je een onterecht bedrag ontvangt, en het minder word. Of gewoon helemaal niks meer ontvangt.

Dat kan maar staat hier volledig los van.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:10

Er is natuurlijk ook wel een verschil tussen het bedrag missen of het zo dringend op de dag dat het gestort zou worden nodig hebben. Je kan ook een beetje vooruit kijken en zorgen dat je inderdaad niet gaat uitgeven wat je niet hebt. Je weet je vaste lasten.
Iedereen zou 200 euro in de maand missen. Maar je kan er wel rekening mee houden dat ook bij een ander weleens iets fout kan gaan en je een aantal dagen langer op het bedrag moet wachten. Dat moet toch ook gewoon mogelijk zijn. Maar goed zo zie ik het. Om nu helemaal in rep en roer te zijn omdat ze nog niet eens een dag te laat is. Ik hoop dat ik dat niet hoef mee te maken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:12

Citaat:
Het kan zomaar zijn dat de belastingdienst er ineens achterkomt dat je een onterecht bedrag ontvangt, en het minder word. Of gewoon helemaal niks meer ontvangt.

Daarnaast krijg je dit schriftelijk altijd van tevoren te weten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:13

Tigra_ schreef:
Er is natuurlijk ook wel een verschil tussen het bedrag missen of het zo dringend op de dag dat het gestort zou worden nodig hebben. Je kan ook een beetje vooruit kijken en zorgen dat je inderdaad niet gaat uitgeven wat je niet hebt. Je weet je vaste lasten.

Je weet ook je vaste inkomsten en zorgtoeslag is er een van voor de mensen die het ontvangen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:15

Shadow0 schreef:
MirandaDvG schreef:
Als je voor je maandelijkse uitgaven al afhankelijk bent van je toeslagen dan is het niet handig om dat geld al uit te geven aan andere dingen terwijl het nog nieteens op je rekening staat.

Dat vind ik veel te simpel geredeneerd.

Als je je begroting op orde hebt, en je maandelijks beslist niet meer uitgeeft dan er in komt, moet je op een bepaald moment ook kunnen vertrouwen op vaste inkomsten. Ik betaal mijn vaste lasten ook nadat mijn inkomsten worden geboekt - als daar zomaar een paar dagen vertraging bij optreedt gaat dat ook fout. Niet omdat ik te weinig geld heb maar wel omdat je die dingen op elkaar afstemt. (Inderdaad, mijn reserves zijn niet zo groot dat ik dat even opvang, en zeker niet op mijn betaalrekening.)

Jammer dat mijn bericht niet goed begrepen word.
Ik heb het niet over de vaste lasten. Die blijven tenslotte gelijk.
In mijn 1e bericht zeg ik ook dat ik begrijp dat je de toeslag weldegelijk mist wanneer je je vaste lasten moet betalen.
Ik heb het echter over 'andere dingen'. Hebbedingetjes etc.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:16

Ik denk dat veel mensen zich niet kunnen beseffen hoe het is om met een minimum rond
te komen, en afhankelijk te moeten zijn van het geld wat er maandelijks gestort word, omdat
ze simpelweg niets anders hebben. Dat kan door vele redenen komen, waar we ook niet over kunnen
oordelen denk ik zo.

Nu kan ik heus wel eventjes wachten en is er geen chaos, maar het zou me wel goed uitkomen als
het er zsm is. Daarentegen zijn er genoeg mensen die niet kunnen wachten, soms om redenen
die ik niemand zou willen gunnen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:22

Ik heb het ook nét binnen! *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:23

Bij mij stond de zorgtoeslag gisteren al op mijn rekening :)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:26

lang leve zorgtoeslag! toevallig vorige maand alles gekregen van de 5 maanden daarvoor, belastingdienst had het niet helemaal voor elkaar. op dit moment staat het er bij de ABN bij mij inderdaad nog niet op

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:40

Denk na paar wasjes ik kijk even omdat sommige t hier niet hadden,ik heb de rabobank en het is tussen 11 en 12:30 gestort :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:42

Leuk hoor. ABN mag wel haar pasjesgeld aftrekken, maar zorgtoeslag storten ho maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:43

het staat er hier ook :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:44

MirandaDvG schreef:
Jammer dat mijn bericht niet goed begrepen word.
Ik heb het niet over de vaste lasten. Die blijven tenslotte gelijk.
In mijn 1e bericht zeg ik ook dat ik begrijp dat je de toeslag weldegelijk mist wanneer je je vaste lasten moet betalen.
Ik heb het echter over 'andere dingen'. Hebbedingetjes etc.

Er zijn meer dan genoeg mensen die geen geld hebben voor andere dingen zoals 'hebbedingetjes'. Als je moet rondkomen van een inkomen op bijstandsniveau dan is je zorgtoeslag genoeg om anderhalve week eten voor te kopen. Als dat dan plots niet binnen komt dan is dat best een behoorlijke ramp.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:45

@Apple dat klopt wel inderdaad,ik ken zo iemand...met 4 kindjes waarvan de papa niet mee wil betalen nu sinds kerst uit elkaar. Zij kan niet zonder de toeslagen gewoonweg omdat zij 5 monden te voeden heeft,en koopt niks voor zichzelf.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:51

Ik heb t binnen. Zojuist.

Heb rabo overigens

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:23

MirandaDvG schreef:
Ik snap best dat het lastig is voor mensen die rekeningen moeten betalen als het er nog niet is.
Hopelijk is het geen probleem als die betalingen dan over het weekend heen worden getild.

Vind het alleen wel raar als er al dingen gekocht zijn met geld wat er nog niet is.
Daar is de toeslag tenslotte nieteens voor.

Gelukkig ben ik zelf niet afhankelijk van die toeslagen.

dat maakt toch niet uit, ik betaal de huur en zorg als me inkomen binnen komt, ik wacht daar niet mee op de toeslagen, en dus is het niet raar als mensen er dan anderen dingen van kopen, aan het eind van het verhaal zijn de rekening betaald en heb je geld om te leven :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:25

Lous schreef:
Leuk hoor. ABN mag wel haar pasjesgeld aftrekken, maar zorgtoeslag storten ho maar.

dat ligt niet aan de ABN AMRO, en je mag daarbij 24 uur meer als 10,- in de min staan voor dat je daar rente over betaald, en met dit soort situaties houden ze daar ook wel rekening mee is mij ervaring,
heb in iedergeval nog nooit een boete gehad

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:26

yey ik heb rabo en ik hem hem nu. Nu alleen de stufi nog, en dan ben ik gelukkig :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:29

Shadow0 schreef:
Tigra_ schreef:

Je weet ook je vaste inkomsten en zorgtoeslag is er een van voor de mensen die het ontvangen.

Ja maar als je beetje nadenkt weet je ook dat er weleens dingen mis kunnen lopen als er dan direct paniek is als het 1 dag te laat is gaat er toch iets niet goed. Dat wil niet zeggen dat je daar perse wat aan kan doen maar ik zou het zo niet willen.
Maar verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Dat is gewoon mijn mening. Genoeg mensen die al het geld dat ze hebben gelijk op maken en daardoor dus in de knoei komen met hun vaste lasten. Maar neem aan dat ieder voor zich weet hoe het komt en dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen als je niet op de omschrijving lijkt. Maar laten we nu niet doen of niemand er wat aan kan doen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:32

Tigra_ schreef:
Ja maar als je beetje nadenkt weet je ook dat er weleens dingen mis kunnen lopen als er dan direct paniek is als het 1 dag te laat is gaat er toch iets niet goed. Dat wil niet zeggen dat je daar perse wat aan kan doen maar ik zou het zo niet willen.
Maar verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Dat is gewoon mijn mening. Genoeg mensen die al het geld dat ze hebben gelijk op maken en daardoor dus in de knoei komen met hun vaste lasten. Maar neem aan dat ieder voor zich weet hoe het komt en dan hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen als je niet op de omschrijving lijkt. Maar laten we nu niet doen of niemand er wat aan kan doen.

Bij sommige mensen is het budget nu eenmaal zo krap dat ze inderdaad in de knel komen als de zorgtoeslag 1 dag te laat is. Dat heeft niets te maken met 'gelijk opmaken', maar dat heeft te maken met 'zorgtoeslag komt nu binnen dus dan kan ik nu boodschappen doen voor deze week, volgende week komt de uitkering binnen dus dan kan ik de zorgverzekering betalen, huur en energie'. Zo krap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:34

Hier ING, gister stond het er al vroeg op!
En stuffi word hier de 24e overgemaakt! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:35

Apple schreef:
Bij sommige mensen is het budget nu eenmaal zo krap dat ze inderdaad in de knel komen als de zorgtoeslag 1 dag te laat is. Dat heeft niets te maken met 'gelijk opmaken', maar dat heeft te maken met 'zorgtoeslag komt nu binnen dus dan kan ik nu boodschappen doen voor deze week, volgende week komt de uitkering binnen dus dan kan ik de zorgverzekering betalen, huur en energie'. Zo krap.

Dat is jouw mening. Ik ben van mening dat men best zelf wel wat aan kan doen het grootste gedeelte zeker.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:38

Tigra_ schreef:
Apple schreef:

Dat is jouw mening. Ik ben van mening dat men best zelf wel wat aan kan doen het grootste gedeelte zeker.

Hier is alles wat binnenkomt en eraf gaat gewoon op elkaar ingespeeld. Zorgtoeslag binnen, autoverzekering eraf. Nu is het geen ramp hier dat het er niet is, maar wel jammer.