Kritiek op gedrag van het koningspaar in Sotsji

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:54

het werkt hetzelfde daar als bij ons! Maar het lijkt of ze in het harnas wil sterven :+

Moest wel lachen toen ik dit via google las, mijn gedachte was zo gek nog niet :D

Haar zoon Charles, geboren in 1948, zit al lang in de koninklijke wachtkamer, want Elizabeth weet van geen wijken. Opiniepeilingen fluctueren en wijzen uit dat vier van de tien Britten willen dat prins Charles zijn moeder opvolgt, terwijl eenzelfde aantal de kroon liever meteen op het hoofd van prins William ziet neerdalen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:10

Rex_Rolfo schreef:
Kentaro schreef:
Ik zie dit echt veel liever

[ Afbeelding ]

dan dit :+

[ Afbeelding ]

Die onderste heeft het ondanks vele, vele jaren ervaring als kroonprins nog steeds niet tot koning geschopt. Die bovenste wel. I rest my case :+

dat heeft er ook mee te maken dat het in Engeland geen traditie is om af te treden. Je blijft koning/koningin tot je dood.
Tenminste ik meen me te herinneren dat ik dat ergens gehoord of gelezen heb.

Over ons koningspaar.
Ik vind het heerlijk ze zo te zien. Dat er voor hun op dit gebied niets veranderd is, ze zijn nog net zo enthousiast als toen ze nog prins en prinses waren. Daarnaast is WA natuurlijk jarenlang actief lid geweest van het IOC en heeft dus al iets meer met de olympische spelen dan 'alleen' het aanmoedigen van de nederlanders.

Er is de laatste decennia al zoveel te doen geweest over het moderniseren van het koningshuis/dat het koningshuis een meer ceremonische functie moet krijgen. Daar vind ik dit juist heel goed bij passen.
Publicitair zetten ze heel duidelijk een beeld neer wat mij betreft, waar heel veel buitenlanders in mee (kunnen) stemmen, want ieder land ter wereld leeft mee met dit soort grote sportevenementen.
Het is duidelijk dat dit niet gemaakt is maar echte emotie, wat bij andere koningshuizen/regeringsleiding nog wel eens anders is
(zie poetin met ontbloot bovenlijf op een paard... hoewel de zwemfoto wel 'echt' lijkt, vlinderslag is nl de moeilijkste slag, iemand die niet super kan zwemmen verzuipt bijna tijdens vlinderslag lol)
Bij bijv. Mark Rutte vind ik die emotie al veel minder echt. Dat is wat mij betreft (in uiterlijk) meer de corpsbal lol, niet een sportief type, meer een verplicht nummertje.

Tja en Poetin-WA, het is natuurlijk niet vreemd dat er een ontmoeting tussen hun plaatsvindt, het zijn beide regeringsleiders. Voor Poetin is alles mooi geregisseerd en een relaxte ontmoeting met WA is belangrijk voor zijn beeld naar de buitenwereld.
Voor NL en WA, de relatie met Rusland gaat verder dan de incidenten van het afgelopen jaar natuurlijk.

En over 'het kan niet' omdat er zoveel mensenrechten worden geschonden etc discussie. Juist de OS staan bekend om politiek buiten de spelen te houden, soms tot in het extreme, maar ook wel logisch.
Wil niet zeggen dat ik de mensenrechtensituatie in Rusland niet schrijnend vind, maar dat was het 12 jaar geleden toen de OS werd toegewezen aan Rusland ook al, dan had het op dat moment anders moeten gaan

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:40

Rex_Rolfo schreef:
Kentaro schreef:
Ik zie dit echt veel liever

[ Afbeelding ]

dan dit

[ Afbeelding ]

Die onderste heeft het ondanks vele, vele jaren ervaring als kroonprins nog steeds niet tot koning geschopt. Die bovenste wel. I rest my case :+

Haha Elisabeth slaat gewoon een generatie over haha ze heeft immers niet zoveel met haar zoons en dat vooral met de eerste

maar gelukkig zijn onze koning en konining niet zo stijf. Ze zijn geweldige suporters voor onze sporthelden en zo hoord het

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:47

verrek als ze niet zoveel oranje ophadden zouden ze er als gewone uitzinnig meelevende mensen uitzien

Anoniem

Re: Kritiek op gedrag van het koningspaar in Sotsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:56

Even off topic Queen Elisabeth fokt Fell ponies.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:16

De Queen heeft ook renpaarden en fokt daarmee. Your point is?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:28

Die link zie ik ook niet helemaal :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:01

Cassidy schreef:
De Queen heeft ook renpaarden en fokt daarmee. Your point is?

Ze is niet helemaal het stijve mens waar ze bij veel mensen overkomt.
Bij de keuringen loopt ze gewoon op Wellies en zo'n maf hoedje op dr hoofd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:05

Vergeleken met WA en Maxima, blijft ze toch altijd heel beheersd, bij verdrietige situaties, en bij vrolijke gebeurtenissen. En als je het over paarden hebt: ik heb haar ook niet uit haar dak zien gaan toen een van haar paarden de Derby won. Ja ze was heel blij, maar nog altijd beheersd.

http://www.youtube.com/watch?v=D3A9j-VOT1I