Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:01

Suuszels schreef:
En bepaalde mensen met autisme zijn idd niet in staat om te werken omdat ze de juiste begeleiding nietnkrijgen. Denk zeker met zo een uitgesproken mening dat het wat lastiger is.

Maar jezelf zo vol zetten met tattoo's, kleden etc helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:04

Pearlx schreef:
Suuszels schreef:
En bepaalde mensen met autisme zijn idd niet in staat om te werken omdat ze de juiste begeleiding nietnkrijgen. Denk zeker met zo een uitgesproken mening dat het wat lastiger is.

Maar jezelf zo vol zetten met tattoo's, kleden etc helpt natuurlijk ook niet echt mee.

Klopt en ach het zou mij niks verbazen als ze tegen hem hebbenngezegd dat hij niet kan werken vanwege zijn autisme maar ze eigenlijk geen juiste plek kunnen vinden vior hem ivm zijn mening en tattoos etc

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:12

ik vind zijn handelen met het mes uiterst walgelijk.
maar geef wel gelijk als het gaat om ' op een begeven moment is de maat vol'
ik ben zelf iemand die jarenlang gepest is, en op een dag was iemand gewoon de kers op de taart.
ik brak en ben ook vol op diegene ingegaan..
tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van,
ik werd jarenlang gepest door constant dezelfde persoon, en een van die daders, heeft het helaas moeten ondervinden..(ook al ben ik een meisje, ook als een meisje over de rooie gaat kan je flinke klappen uitdelen..)
Heb ik daarna nog ooit last gehad van iemand die mijn verbaal kapot maakte? Nee, ze wisten nu wel beter...

Praat ik hiermee zijn daad goed?
nee natuurlijk niet, maar ik kan mij voorstellen dat hij geflipt is en dat dit gebeurd is... Om daardoor gelijk van hem te walgen vind ik te ver gaan.
Hij had dan niet het mes moeten gebruiken, het waren de middelen die hij in zijn bereik had en als de stoppen doorslaan gebeuren dit soort dingen.
waarom de stoppen doorsloegen? Omdat hij contant gepest werd en hij uitgedaagd en gekleineerd werd.
( mijn ouders waren ook niet boos toen, ergens loopt een mensen zijn grens, ook al gebruiken ze enkel verbaal geweld, je knapt als je constant onder zo'n omstandigheden naar beneden gedrukt wordt)

Wat betreft zijn denken.
ik denk dat hier te snel wordt gedacht in ' het ras'.
Ik ben zelf ook redelijk denkend in " als jij geen bijdrage levert in dit land en alleen maar moeilijkheden brengt, dan rot lekker op'...
Zo wijs ik niet naar ''een ras'' maar wijs ik naar mensen die niet willen meedraaien in de maatschappij dmv o.a. werk.

Nu kan ik niet uit het filmpje halen of hij echt 'een ras' boven de rest zet. ( want dat vind ik wel echt fout!) of dat hij meer denkt in ' iedereen moet een functie hebben in de maatschappij en daarmee bijdragen tot een goed verloop van ons land' ( uiteraard in die gedachte gang, en dus ook zoals ik denk, valt hij zelf buiten de boot, want hij zit thuis, draait niet mee in maatschappij(zonder werk, en zal dus geld vangen van de overheid)..
dus ik gok dat hij echt denk vanuit 'een ras' Wat ik tot in den treuren afkeer...

Hoe hij denkt over Hitler vind ik inderdaad te positief. Wat betreft dat Hitler niet verantwoordelijk is voor de moord van al die joden, vind ik ook niet kloppen. Tuurlijk was hij niet diegene van het idee, maar hij heeft het wel laten gebeuren onder zijn regiem...Dit geldt ook voor Charles Manson, hij was de leider van een groep die uit de hand liep met moorden. De leider betekend voor mijn gevoel echt dat je de baas bent en dus verantwoordelijk bent voor het niet stoppen van jou volgelingen..

xSlvna

Re: Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:24

Volledig eens met KingYasFenn, dat was hoe ik het ook bedoelde. Als de maat vol is, is de maat vol en dan gebruik je wat je net tot je beschikking hebt. Dat bedoelde ik toen ik zei dat ik het hem niet kwalijk kan nemen, als jij er voor zorgt dat het slachtoffer eens terug aanvalt, tja eigenschuld.

Betekend niet dat ik het goedkeur, ik heb niks met geweld, maar ik heb ook niks met verbaal geweld dus daarom kan ik die jongen met snee ook niet zielig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:30

xSlvna schreef:
Volledig eens met KingYasFenn, dat was hoe ik het ook bedoelde. Als de maat vol is, is de maat vol en dan gebruik je wat je net tot je beschikking hebt. Dat bedoelde ik toen ik zei dat ik het hem niet kwalijk kan nemen, als jij er voor zorgt dat het slachtoffer eens terug aanvalt, tja eigenschuld.

Betekend niet dat ik het goedkeur, ik heb niks met geweld, maar ik heb ook niks met verbaal geweld dus daarom kan ik die jongen met snee ook niet zielig vinden.

Maar als hij een vuurwapen had gehad, en 'm daarmee door z'n voorhoofd had geschoten, had je het dus ook niet zielig gevonden? Omdat ie dat toevallig bij zich had?

Als hij een hamer had gehad en die knul daarmee z'n hersens had ingeslagen waardoor die zou overlijden, had je dat ook niet zielig gevonden, want hij had het nou eenmaal bij zich en het was een pestkop?

Hmmm.. Je hebt terug aanvallen, en je hebt iemand lichamelijk beschadigen. Ik snap best dat iemand een pestkop terugpakt, maar doe dat met woorden en niet met een mes.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:33

Wat verwacht je van een autist die uitflipt? Oh jullie zijn zelf nooit gepest geworden, dat verklaard een hoop. Ben ook vaker in staat geweest om te moorden, gelukkig koelde ik op tijd af en is mijn brein gezond genoeg te weten dat ik het gewoon niet kan maken. En dat waren nieteens momenten dat ik uitflipte...

Je moet eens weten hoe je psychisch gesloopt word door zo een gedrag, dan ben je tot alles in staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:34

Oh, dat is makkelijk gezegd, dat we zelf nooit gepest zijn geweest. Ben jij de afgelopen 21 jaar m'n buurvrouw geweest? Ik ben ook vaak zat gepest geweest hoor, maar ik ben héél blij dat jij weet of ik wel of niet gepest, geziekt en getreitert ben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:36

---
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 13-02-14 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:37

Hij komt wel heel erg snel met de reden waarom hij niet kan werken. Het lijkt me ook niet het meest intelligente gezin. Daar bovenop spreekt hij duidelijk over buitenlanders die komen profiteren, wel, je kan er allerlei verhalen rondbreien, maar dat dat racistisch is, kan een kind wel zien. En het pestverhaal zou ook maar eens een andere kant kunnen hebben, maar die horen we hier niet.

Hoe dan ook, ik vind volgers van extremisten die dat gedachtengoed idealiseren gevaarlijk. En dat hij al geweld heeft gebruikt, spreekt niet in zijn voordeel. Autistisch of niet (het autisme lijkt me bij hem in elk geval niet immens extreem en ik heb er meer dan genoeg gezien).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:38

Ja hoor, maar blijkbaar niet, want oh, niemand is gepest die niet kan begrijpen hoe je ertoe kan komen om iemand te steken en je daar goed over te voelen. En ja, ik ken dat gevoel maar al te goed hoor, en de buurvrouw opmerking was meer bedoeld of jij mij de afgelopen 21 jaar van dichtbij hebt meegemaakt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:42

Dan heb ik uiterst veel respect voor je, dat jij er zo tegen aan kijkt, maar ik kan wel een lijst noemen die ik liever tussen 6 planken zie, en daar heb ik ook geen spijt van, dat verklaard waarschijnlijk mijn mening over de jongen uit de OP.

Ieder zijn eigen mening.

Edit: Hierdoor ga ik ook niet meer reageren, jullie denken zoals jullie denken, ik zoals ik denk. Gelukkig maar, dat we niet allemaal het zelfde zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:00

Deijs schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het wel treurig, eigenlijk... Toen ik nog mijn goede invloed op hem uitoefende was hij toch heel wat minder extreem. Toen was kattenmeppen het enige wat hij deed.

Goh dat lijkt mij echt vreemd voor jou om dit zo te lezen, vind je de reacties ook vervelend? of begrijp je het wel?

Oh ik had niet door dat er nog een langer filmpje is, die zal ik vandaag ook even gaan bekijken.

Edit: heerlijke typfouten

Sorry, maar Lee dacht grappig te zijn en ik deed gewoon mee :)). Die jongen ken ik niet en wil ik ook niet kennen ;).

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:06

_San87_ schreef:
Sorry, maar Lee dacht grappig te zijn en ik deed gewoon mee :)). Die jongen ken ik niet en wil ik ook niet kennen ;).

OH! HAHA Oh jeetje _O- :') fijn dat ik dat nu wel door heb.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:14

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Wel lekker nazi zijn maar niet beseffen dat hij in die tijd een van de eerste zou geweest zijn die een enkeltje kamp gekregen zou hebben...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:18

Het hele filmpje heb ik alleen maar gekeken van whut?? Hoe dan?!
Echt stoer, iemand voor zijn hele leven verminken met een mes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:21

maximuss schreef:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Wel lekker nazi zijn maar niet beseffen dat hij in die tijd een van de eerste zou geweest zijn die een enkeltje kamp gekregen zou hebben...

My point exactly :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:22

Deijs schreef:
_San87_ schreef:

OH! HAHA Oh jeetje _O- :') fijn dat ik dat nu wel door heb.

Ik zat ook tw twijfelen of het echt was of niet dus ik besloot maar gewoon niks te zeggen :') _O- _O-

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:27

mensen mensen , rustig . ik ken persoon in kwestie, nee ik ben niet eens met alles wat hij zegt. maar het is maar 5 minuten van een 2 uur durende intervieuw

hij is zelf ook niet eens met de acties die hitler gedaan heeft maar heeft gemeenschappelijke intresses.

tevens de jongen die is aangevallen met een mes heeft hem maanden lang getreiterd gepest en mishandeld! inschakelen van politie, justitie etc werkten niet. die vonden dat nietnodig en toen heeft hij voor eigen rechter gespeeld. niet dat dit goed is , maar op eeg gegeven moment is de emmer vol .

ik adviseer om op internet het hele interview te kijken en niet afgaan op 5 minuten film over 2 uur ..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 17:30

Ik ben wel benieuwd, heb je toevallig de link van het interview?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:30

Maar het hele interview staat toch nergens op internet of wel?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:30

Team_Sublime schreef:
mensen mensen , rustig . ik ken persoon in kwestie, nee ik ben niet eens met alles wat hij zegt. maar het is maar 5 minuten van een 2 uur durende intervieuw

hij is zelf ook niet eens met de acties die hitler gedaan heeft maar heeft gemeenschappelijke intresses.

tevens de jongen die is aangevallen met een mes heeft hem maanden lang getreiterd gepest en mishandeld! inschakelen van politie, justitie etc werkten niet. die vonden dat nietnodig en toen heeft hij voor eigen rechter gespeeld. niet dat dit goed is , maar op eeg gegeven moment is de emmer vol .

ik adviseer om op internet het hele interview te kijken en niet afgaan op 5 minuten film over 2 uur ..

Als je al zo stoer gaat lopen verkondigen dat je iemand hebt verminkt dan is er alsnog een steekje los bij diegene.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:31

Sorry maar ik ga echt geen 2 uur van mijn leven verspillen aan zo'n pipo... :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:32

Heel eerlijk denk ik dat er een hoop uit het verband getrokken is. Als ik al kijk naar het 5 minuten filmpje in de OP en de 10 minuten die iemand anders plaatste merk je al dat er best geknipt en geplakt is waarbij dingen anders overkomen.
Waar is het 2 uur durende interview te vinden? Want ben wel nieuwsgierig naar alles.
Het is wel echt een sensatie filmpje in de OP.
Neemt niet weg dat hij waarschijnlijk hele andere opvattingen heeft dan de gemiddelde mens maar volgens mij is het nu wel erg overdreven.

Hij lijkt overigens wel op Marilyn Manson. Alleen de make-up mist nog.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:33

Als hij toen had geleefd, in de tijd van Hitler, en er zo uitgezien had, was hij opgepakt en in een kamp terecht gekomen. Hij slaat zo de plank mis. Is alleen maar met zich zelf bezig en weet absoluut niet waar hij over praat.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:37

die van 2 uur staat niet online als video wel in schrift dacht ik. er is echter wel een filmpje van 10 minuten waarin hij sommige uitspraken in onderbouwd.

verder dat hij het lachend vertelt is natuurlijk ook een uiting van niet weten wat je er mee aan moet. ( ook een deel van zijn autisme)

ik ken persoon in kwestie niet heel goed ( zeg ik er eerlijk bij ) maar vele mensen die ik ken gaan met hem om en ondervinden geen problemen of what so ever van hem.

zijn beste vriend is zelfs ook gewoon een jood.

verder ga ik niet al te ver in discussie. ik wil alleen zeggen hiermee dat ik het zo jammer vind dat mensen blijkbaar zo'n jongen kennen na een filmpje van 5 minuten en niet het hele verhaal kennen.

er is een mail uit naar de redactie van het progamma, om alles online te zetten en/of te verbeteren aangezien die arme jongen hier nu ontzettend last van ondervind.

ik blijf zeggen, ben ik het er mee eens ? absoluut niet in de meeste dingen,. maar ik begrijp hem wel in zijn keuzes
:)