xSlvna schreef:Volledig eens met KingYasFenn, dat was hoe ik het ook bedoelde. Als de maat vol is, is de maat vol en dan gebruik je wat je net tot je beschikking hebt. Dat bedoelde ik toen ik zei dat ik het hem niet kwalijk kan nemen, als jij er voor zorgt dat het slachtoffer eens terug aanvalt, tja eigenschuld.
Betekend niet dat ik het goedkeur, ik heb niks met geweld, maar ik heb ook niks met verbaal geweld dus daarom kan ik die jongen met snee ook niet zielig vinden.
Maar als hij een vuurwapen had gehad, en 'm daarmee door z'n voorhoofd had geschoten, had je het dus ook niet zielig gevonden? Omdat ie dat toevallig bij zich had?
Als hij een hamer had gehad en die knul daarmee z'n hersens had ingeslagen waardoor die zou overlijden, had je dat ook niet zielig gevonden, want hij had het nou eenmaal bij zich en het was een pestkop?
Hmmm.. Je hebt terug aanvallen, en je hebt iemand lichamelijk beschadigen. Ik snap best dat iemand een pestkop terugpakt, maar doe dat met woorden en niet met een mes.