Zo, niet is dat van jou ook ook een aanname

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:chanel1985 schreef:dat ze er dan gewoon eerlijk rond zijn. Ze zeiden dat ze geen opvang vonden voor hem, terwijl er al 2 dierentuinen hem wel wouden opvangen.
Ik lees dat Hoenderdaell hem wel wilde opvangen maar dat zij zelf geen giraffes hebben.
Net als een paard is een giraffe een kuddedier, dus een giraffe alleen is net zo'n kwalijke zaak als een paard of pony alleen in een weiland. Dus ik geef de dierentuin groot gelijk dat ze de giraf niet naar Hoenderdaell lieten gaan. Naam van de andere Britse dierentuin wordt in het verhaal niet opgenoemd.
chanel1985 schreef:En hoe weet jij dat ze een andere hengst gaan nemen, heb jij de dierentuin gebeld ?
Zo, niet is dat van jou ook ook een aanname
Billy schreef:Ik vind het hun juist sieren dat ze gedaan hebben wat ze dachten dat het beste was voor dat dier, afgezien van de regeltjes.
Als ze een half miljoen aangepakt hadden en het dier had de rest van zn leven in zn eentje bij een of andere rijke idioot in een prive dierentuin gestaan, zonder soortgenoiten of de juiste verzorging, had hij dan beter af geweest? Kom nou....
Die ouders en kinderen kiezen er zelf voor om erbij te zijn trouwens, die werden niet gedwongen. Ik had het ook graag willen zien, hartstikke interessant!!
dees_daan schreef:chanel1985 schreef:En wat over het feit dat ze dit op voorhand wisten?
De directeur wilt niet aan geboortebeperking doen, dus binnen 2 jaar hebben we weer hetzelfde verhaal!
Dan hebben de leeuwen weer eens giraffe op het menu staan.
JessicaChico schreef:Ik werk bij de dierentuin die deze giraffe wilde opvangen. Het laatste jaar is er druk gewerkt aan de Savanne, het enige wat nog moest was een binnenplaats. De giraffe was hier meer dan welkom, maar omdat wij (nog ) geen onderdeel uitmaken van het Europese fokprogramma werd het aanbod afgewezen. Ook een dierentuin in Engeland had interesse in de giraffe, maar ook dat aanbod werd afgewezen.
Ik kan niet begrijpen waarom ze dit jonge gezonde dier, hebben afgemaakt. En tuurlijk, er worden elke dag kalfen etc geslacht, maar ik vind dat de wereld zuinig moet zijn op deze dieren.
Ibbel schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. De dierentuin in Amersfoort heeft in ieder geval al jaren bordjes hangen dat ze zebra's fokken omdat veulentjes bezoekers aantrekken, en niet eens vanwege een bepaald fokprogramma. En dat de veulens met 6 maanden ook gewoon voor de leeuwen gaan.
Ibbel schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. De dierentuin in Amersfoort heeft in ieder geval al jaren bordjes hangen dat ze zebra's fokken omdat veulentjes bezoekers aantrekken, en niet eens vanwege een bepaald fokprogramma. En dat de veulens met 6 maanden ook gewoon voor de leeuwen gaan.
bigone schreef:Billy schreef:Ik vind het hun juist sieren dat ze gedaan hebben wat ze dachten dat het beste was voor dat dier, afgezien van de regeltjes.
Als ze een half miljoen aangepakt hadden en het dier had de rest van zn leven in zn eentje bij een of andere rijke idioot in een prive dierentuin gestaan, zonder soortgenoiten of de juiste verzorging, had hij dan beter af geweest? Kom nou....
Die ouders en kinderen kiezen er zelf voor om erbij te zijn trouwens, die werden niet gedwongen. Ik had het ook graag willen zien, hartstikke interessant!!
Er waren een aantal dierentuinen die het dier een goede toekomst konden bieden, castreren was ook een optie geweest. De Denen zijn wel vaker verkeerd bezig, jagen op dolfijnen enz.
naomi_g1998 schreef:Ik vind het een achterlijke actie. Er waren genoeg geïnteresseerden. Met die halve miljoen hadden ze misschien wel 'waardevolle' giraffen kunnen kopen of verblijven etc kunnen vergroten. Dat beest was gewoon gezond. Doet me eerlijk gezegd denken dat dierentuinen tegenwoordig meer op plofkip boerderijen lijken als ze alleen maar gaan fokken om ze leuk af te schieten en vervolgens voor de ogen van zesjarige kinderen alles opensnijden.
posbank schreef:Een giraf.....
Ondertussen hebben we hier in nederland het lef om syrische vluchtelingen terug te sturen naar een land waar de oorlog ronduit gruwelijk is...
Beestjes,... veel belangrijker... triest.