Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:Ik kan het me bijna niet voorstellen dat dat gelijk is pedofilie en homo.
Homo zijn is voor mij aangetrokken voelen aan een gelijkwaardig persoon. Dat deze van hetzelfde geslacht is blijft gelijkwaardig. En heb je daar een hersenafwijking voor nodig? Vind het nogal, hoe moet ik dat omschrijven? Bizar en zelfs ongeloofwaardig klinken.
Ik vind een pedofiel eerder te vergelijken met iemand die aan dierensex doet.
OsMo schreef:Little _king dat is jou mening maar wetenschappelijk schijnt het onderzocht te zijn door professor Dick Swaab.
Die beste man heeft diverse hersenen van homofiele en pedofiele mensen onderzocht, daar zijn hersenscans van gemaakt.
Vervolgens heeft de beste man zijn bevindingen beschreven in een boek.
Overigens is de beste man ook bedreigd omdat mensen vonden dat je homofiele mensen niet vergelijken kon met een pedofiel.
Op zich snap ik wel dat het voor homofiele persoon niet leuk is om te horen dat ze vergeleken worden met een pedofiel.
Toch hebben de hersenen schijnbaar vergelijkingen.
tamary schreef:little_king schreef:Ik kan het me bijna niet voorstellen dat dat gelijk is pedofilie en homo.
Homo zijn is voor mij aangetrokken voelen aan een gelijkwaardig persoon. Dat deze van hetzelfde geslacht is blijft gelijkwaardig. En heb je daar een hersenafwijking voor nodig? Vind het nogal, hoe moet ik dat omschrijven? Bizar en zelfs ongeloofwaardig klinken.
Puur uit biologisch oogpunt gezien is alles wat anders is dan hetro een afwijking. Immers sex is er in eerste instantie voor het laten voortbestaan van de (dier)soort, alle andere voorkeuren doen dat niet of staan dat zelfs in de weg.
tamary schreef:little_king schreef:Ik kan het me bijna niet voorstellen dat dat gelijk is pedofilie en homo.
Puur uit biologisch oogpunt gezien is alles wat anders is dan hetro een afwijking. Immers sex is er in eerste instantie voor het laten voortbestaan van de (dier)soort, alle andere voorkeuren doen dat niet of staan dat zelfs in de weg.
akishino schreef:Hij kiest er misschien niet voor om die gevoelens te hebben, maar kiest wel wat hij ermee doet!
F_Orumster schreef:OsMo schreef:Little _king dat is jou mening maar wetenschappelijk schijnt het onderzocht te zijn door professor Dick Swaab.
Die beste man heeft diverse hersenen van homofiele en pedofiele mensen onderzocht, daar zijn hersenscans van gemaakt.
Vervolgens heeft de beste man zijn bevindingen beschreven in een boek.
Overigens is de beste man ook bedreigd omdat mensen vonden dat je homofiele mensen niet vergelijken kon met een pedofiel.
Op zich snap ik wel dat het voor homofiele persoon niet leuk is om te horen dat ze vergeleken worden met een pedofiel.
Toch hebben de hersenen schijnbaar vergelijkingen.
Weet wel dat er vele nuances kunnen zijn in wetenschappelijke onderzoeken, en interpreteer jij of sommige lezers dat iets korter door de bocht dan het is. Ik zal eens even sneupen, wil zelf eerst eea lezen.
Als voorbeeld; in de media worden "overeenkomsten" tussen mensen en varkens, mensen-ratten e.d. ook vaak genoemd, maar we zijn heel andere wezens met verschillende eigenschappen. Zo kan het ook zijn met bepaalde verschijnselen in de hersens.
Ceriadwen schreef:Ik geloof niet in de geaardheidstheorie. Ik geloof in de theorie dat het over macht hebben gaat.
ilaan schreef:Oke ik voel me zwaar beledigd want er is totaal geen intentie om naar de andere kant te kijken.
Blijf ze vooral verdedigen, als je maar eens bedenkt hoe de andere kant is. Hoe het is als een pedofiel verliefd op je is. Wat dat met je doet. Maar bescherm deze mensen vooral
Ik ga weg uit dit topic. Bah, walg hier gewoon van!
ilaan schreef:Oke ik voel me zwaar beledigd want er is totaal geen intentie om naar de andere kant te kijken.
Blijf ze vooral verdedigen, als je maar eens bedenkt hoe de andere kant is. Hoe het is als een pedofiel verliefd op je is. Wat dat met je doet. Maar bescherm deze mensen vooral
Ik ga weg uit dit topic. Bah, walg hier gewoon van!
little_king schreef:@ilaan
Dat is typisch nederland.
Slachtoffers moeten niet zeuren al overkomt hen iets zonder dat ze daar enige keuze in hadden en daders zijn zielig en hebben vast een of andere aandoening dat ze er niets aan kunnen doen en moeten we eigenlijk medelijden met ze hebben.
Kimbers schreef:Ceriadwen schreef:Ik geloof niet in de geaardheidstheorie. Ik geloof in de theorie dat het over macht hebben gaat.
Maar dit heeft niets meer te maken met een mening. Het is bewezen dat bepaalde delen in de hersenen groter/kleiner zijn bij pedofielen en homoseksuelen. Je bent er mee geboren en kunt hier niets aan doen.
miss_lizje schreef:OsMo schreef:Overigens vind ik het niet goed als mensen voor eigen rechter gaan spelen en een klopjacht beginnen. Ik begrijp de emotie wel maar ik vind dat je niet moet laten leiden door die emoties.
Maar het is wel ontzettend te begrijpen. De kinderen zullen voor altijd beschadigd zijn, de straffen die er zijn, zijn soms behoorlijk mild. Ouders waren razend toen de vereniging Martijn mocht blijven bestaan. Ik zeg heel eerlijk, mocht ik ooit een kind hebben wat is misbruikt door een pedo zal ik ook niet rustig op mijn stoel blijven zitten. Dan moet je mij ook vastbinden om te zorgen dat ik zo'n persoon figuurlijk zal aanvallen. Met ergens de "hoop" dat de angst er zo erg in zit dat zo'n persoon voortaan wel 2 maal nadenkt voordat hij een volgend slachtoffer maakt.
Nee, ik vind pedofilie niet normaal. Je behoord gewoon met je tengels van kinderen af te blijven. En als je zo graag dat machtsspelletje wil doen met de seks, er zijn genoeg 18+ gelegenheden waar dat soort spelletjes ook worden gespeeld..
Fiffill schreef:Wbt de vergelijking tussen homofilie en pedofilie: ik zie dat de meeste mensen hier de fout maken om het over de relatie tussen twee mensen (homo's of volwassene/kind) te hebben. Dat is niet waar de vergelijking over gaat. Het gaat hier niet om de relatie, het gaat om de geaardheid. Dat is iets heel anders. Relaties staan compleet los daarvan, het gaat er hier om dat er aantoonbare verschillen zijn in de hersenen en dat het een afwijking is van de norm (hetero).