De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:30

Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Nou, mijn idee!

En wat betreft die Negerzoenen, dat was een zeer geslaagde marketing actie en had niks te maken met racisme.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:30

Ik vind het geen goed idee om op zo'n manier te protesteren... Als je wilt protesteren, prima, maar ga dan iets anders doen.

En wat TS zegt over buitenlanders, ben ik het niet met haar eens. Die mensen werken voor veel minder en betalen daarnaast ook genoeg in hun eigen land.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:31

belle_boef schreef:
secricible schreef:

Deels waar. Voor een deel zijn ze ook gewoon hierheen gekomen, hebben aangeboden om voor minder te werken dan nederlands minimumloon en hebben daarmee nederlandse krachten verdreven. Gewoon omdat in bijv. polen minder werk is en ze minder betaalt krijgen.
Als er geen nederlanders het werk willen doen is het prima toch? Dan zijn er geen Nederlandse "concurrenten" en krijgen de gastarbeiders meer loon.
Of ze nu zelf komen of dat we ze halen, ik ben gewoon van mening dat we allemaal gelijk betaalt moeten worden als we hetzelfde werk doen.

Ik kan het die Polen niet kwalijk nemen, ik zou ook over de grens gaan werken als ik daar het driedubbele kon verdienen dan ik in eigen land kon. :Y)

Ik neem het die polen ook niet kwalijk, maar werkgevers horen gewoon wettelijk verplicht te worden om een minimumloon te betalen wat voor iedereen hetzelfde is. Allereerst om uitbuiting te voorkomen, maar ook om iedereen een gelijke kans te bieden. Nogmaals, concurrentie op basis van kwaliteit, niet op basis van de goedkoopste eruit plukken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:31

Celiien schreef:
Of dat op 9 vd 10 middelbare scholen gezinnen die een tweede kind op dezelfde middelbare school zot, minder eigen bijdrage heeft?

Ouderbijdrage op middelbare scholen is uberhaupt al vrijwillig (kan niet verplicht worden.) Wel kan het betekenen dat je niet mee kunt doen aan bepaalde uitjes en activiteiten - dat kan echter alleen om extra's gaan, geen deel van het standaard onderwijsprogramma.

Belle_boef en anderen: het is niet zo dat er geen Nederlanders te vinden zijn omdat ze dat werk niet willen doen. Maar ze willen wel (heel vreemd) dat de wet gerespecteerd wordt. Dus minimumloon, naleven veiligheidsregels etc. Ook moeten bedrijven premie afdragen over die werknemers.
Als bedrijven buitenlandse arbeiders inhuren kunnen ze een aantal van die regels omzeilen (premieafdracht) of overtreden omdat er minder toezicht is op naleving van de wet, en de Polen daar niet over klagen.

Maar eigenlijk is dat heel kwalijk, want juist dat gedrag van de werkgevers ondermijnt de solidariteit. Juist zij proberen een voordeel uit het systeem te halen, door wel de voordelen van Nederland te gebruiken (als vestigingsplaats, soms ook het belastingvoordeel) maar niet de nadelen (namelijk de wetten die daarbij horen over loon en voorwaarden respecteren.)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:32

Nou nieuwe protestactie: alle huilende nederlanders gaan vanaf vandaag thuiszorgwerk doen voor 0 euro per uur, plees schoonmaken, asperges plukken nog veel meer van dat werk 'wat al die buitenlanders overnemen'

Dát lijkt me nog eens een geweldige protestactie.

Goh, ik ben nog net niet in staat de popcorn te pakken, wat een hillarische gedachtengangen komen hier langs! Hihi.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:33

Negerzoenen was ook een publiciteitsstunt. Dat heeft met de negers an sich niets te maken. En de discussie over Zwarte Piet is best interessant, in dit land mag je een eigen mening hebben en die mag je uiten. Dus als er mensen willen roepen dat Zwarte Piet racistisch is, dan is dat hun goed recht. Wil je zien hoe tolerant Nederland is?

En die arme donkere vrouw stond voor iets te protesteren dat compleet NIET over Piet ging. Maar ze werd wel belaagd. Godgodgod wat tolerant.

En als je stufi omlaag is gegaan, dan heeft dat met het verdienen van je moeder te maken. Want mijn stufi is al eeuwen hetzelfde.

Er moet bezuinigd worden, hartstikke poedersuiker. Ik heb daar in het onderwijs ook last van want we krijgen ineens voormalige rugzakkinderen met allerlei stoornissen die ook recht hebben op onderwijs. Er wordt overal op bezuinigd, deal er mee of breng een goed idee in.

En als je niet wilt stemmen, stem dan in hemelsnaam op zoiets als de Partij van de dieren, een niet uitgebrachte stem gaat namelijk op een grote hoop die verdeeld wordt onder de grote partijen.

Lo91

Leuk dat jullie willen protesteren, maar ik zie het niet zitten om door jullie in de file te staan..

kiki1976

Mjetterd schreef:
Lol... heel thuiszittend nederland gaat vrijdag op pad en alle hardwerkende mensen die uit hun werk komen en toe zijn aan weekend staan dan in de file :').

Wakker worden! De mensen die hard werken voor jouw uitkering moet je te vriend houden hoor :').

Leuke opmerking voor mensen die door de crisis thuis zitten en zich rol solliciteren naar werk, maar gewoon nergens een baan kunnen vinden.
Alsof iedereen die thuis zit dit voor z'n lol doet en daarom maar jullie gaan dwarszitten

Tazzey

KarmaWitch schreef:
Daarbij komt... Ik ga niet stemmen...

Maar wel krijsen dat het allemaal anders moet. Dan HEB je de kans om je stem te laten horen op de JUISTE manier dan doe je het niet. Nee je gaat opstoppinkje spelen op de snelweg. 8)7

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:34

kiki1976 schreef:
Mjetterd schreef:

Leuke opmerking voor mensen die door de crisis thuis zitten en zich rol solliciteren naar werk, maar gewoon nergens een baan kunnen vinden.
Alsof iedereen die thuis zit dit voor z'n lol doet en daarom maar jullie gaan dwarszitten

Ik krijg niet het idee dat deze doelgroep bedoeld wordt. Ik denk eerder dat de mensen bedoeld worden die wel kunnen werken en ook werk kunnen krijgen maar te besodemieterd zijn om van hun derrière af te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:34

Goof schreef:
Dus omdat een ander wil protesteren sta ik straks urenlang in de file?
Tof is dat.

+1 :')

Vind het ook niet echt een goede actie. Denk dat je er eerder andere mee tot last ben en het niks gaat helpen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:35

Lolleke schreef:
Nou nieuwe protestactie: alle huilende nederlanders gaan vanaf vandaag thuiszorgwerk doen voor 0 euro per uur, plees schoonmaken, asperges plukken nog veel meer van dat werk 'wat al die buitenlanders overnemen'

Dát lijkt me nog eens een geweldige protestactie.

Goh, ik ben nog net niet in staat de popcorn te pakken, wat een hillarische gedachtengangen komen hier langs! Hihi.

Je maakt er een lolletje van, maar ergens zou dat wel de beste manier van protesteren zijn. Jammer dat het onmogelijk is, omdat men nou eenmaal brood op de plank moet hebben en dan kun je niet voor niks werken, maar het zou wel 1 van de beste stille protesten zijn die er ooit is geweest...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:36

kiki1976 schreef:
Mjetterd schreef:

Ik denk dat mijn opmerking wel duidelijk op een andere doelgroep gericht is :D.

Zo niet, sorry daarvoor.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:36

KarmaWitch schreef:
Nee ik ben het inbn bderdaad met jullie eens dat die wegen toch wel vrij moeten blijven, maar ik ben het gewoon niet eens met bepaalde dingen.
Ik scheer niet alle niet-nederlanders over 1 kam en dat wil ik ook niet doen, maar jongens kijk nou eens... Wij bouwen moskeeën alles voor hun, wij laten hun toe omdat wij zo gastvrij zijn.
Maar dan komt het: Negerzoenen mogen niet meer omdat ze zich gediscrimineerd voelen, Zwarte Piet mag niet meer om het zelfde verhaal & de regering luistert braaf naar hun...
Euhm straks leven wij als buitenlanders in Nederland & zij leven hun eigen leven.

Het is in het nieuws geweest dat die groep minder betaald ja. En ook dat hun eigen risico weggescholden wordt. Omdat ze een minder zorg nodig hebben??? Kom op zeg. Een mens is een mens en een ieder kan iets krijgen. Vind het dus unfair...

Ik betaal een zorgpremie en ik krijg een stuk minder toeslag. Mijn stufi is met dik 100 euro omlaag gegaan en ik heb geen auto noch scooter. Enkel een OV en rijbewijs...

Ik loop stage op een zorgboerderij. Een groot deel woont op de woongroep vlakbij. Zij moeten daar weg omdat het gesloopt wordt, vervolgens moeten ze ook bij de zorgboerderij weg...
Allemaal bezuinigingen...

Bezuinig op iets anders aub en niet op de mensen die het echt nodig hebben!
Laat die Nederlanders maar dat werk doen wat die Polen doen!
Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik loop te zoeken naar een baan. Ja ik doe liefst niet asperges plukken of wat dan ook, maar ik ben er wel naar aan het kijken.
Ik wil inkomen erbij hebben

Ga jij je maar eens verdiepen overal in, ik ben 16 en heb het niet op buitenlanders (om andere redenen), maar jou vind ik wel heel erg kortzichtig. _O-

Bijna alles wat je zegt klopt niet eens.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:37

KarmaWitch schreef:
Nee ik ben het inbn bderdaad met jullie eens dat die wegen toch wel vrij moeten blijven, maar ik ben het gewoon niet eens met bepaalde dingen.
Ik scheer niet alle niet-nederlanders over 1 kam en dat wil ik ook niet doen, maar jongens kijk nou eens... Wij bouwen moskeeën alles voor hun, wij laten hun toe omdat wij zo gastvrij zijn.

En het verband met dat de kosten in Nederland zo hoog zijn is...?

Citaat:
Maar dan komt het: Negerzoenen mogen niet meer omdat ze zich gediscrimineerd voelen, Zwarte Piet mag niet meer om het zelfde verhaal & de regering luistert braaf naar hun...
Euhm straks leven wij als buitenlanders in Nederland & zij leven hun eigen leven.

Het is al lang en breed bekend dat het hele negerzoenen verhaal een commerciele stunt van het bedrijf zelf was. En zover ik weet loopt Zwarte Piet nog altijd achter Sinterklaas aan. Nogmaals mis ik het verband helemaal met een duur leven in Nederland.

Citaat:
Het is in het nieuws geweest dat die groep minder betaald ja. En ook dat hun eigen risico weggescholden wordt. Omdat ze een minder zorg nodig hebben??? Kom op zeg. Een mens is een mens en een ieder kan iets krijgen. Vind het dus unfair...

Mag je unfair vinden, maar geloof je werkelijk dat dit de oorzaak is van al je kostenproblemen?

Citaat:
Ik loop stage op een zorgboerderij. Een groot deel woont op de woongroep vlakbij. Zij moeten daar weg omdat het gesloopt wordt, vervolgens moeten ze ook bij de zorgboerderij weg...

En hoe denk je dat de regering het het beste kan oplossen? Wat zijn jouw ideeën om het land te redden behalve andere mensen op de zenuwen werken met een nutteloze blokkade?

Citaat:
Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik loop te zoeken naar een baan. Ja ik doe liefst niet asperges plukken of wat dan ook, maar ik ben er wel naar aan het kijken.

Ik vraag me steeds sterker af waartegen je eigenlijk wil protesteren. Is het nu de hoge kosten die je overal voor moet betalen, of is het nu tegen de regelingen rond buitenlandse arbeiders?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:37

Die Polen die kosten niets, maar leveren juist geld op :) . Ze betalen namelijk belasting in Nederland.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:38

De kosten moeten omlaag.. Daarom met zijn alle lekker benzine gaan verspillen er is toch genoeg van, het hardwerkende en op tijd rijdende werkverkeer hinderen en het broeikas effect nog even een beetje meer stimuleren met die plotselinge stijging van uitlaatgassen. Stelletje idioten. :n

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:38

Ik ben het er helemaal mee eens dat het gewoon ronduit slecht gaat en de huidige regering echt niet langer kan blijven zitten, maar dit is werkelijk waar één van de slechtste protest-ideeën ooit. Waarom?

- Je hebt dus blijkbaar een auto. Wij hebben geen auto hoor, en wij hebben het verder echt zo slecht niet. Dus als je een auto kan betalen, zal het best met je gaan...

- Rutte zal het een worst wezen of jij met je autootje de weg blokkeert, heeft hij verder geen last van.

- Je zit hiermee hardwerkende burgers inde weg die vermoeid hun weg naar huis/kinderen maken.

- De weg blokkeren? Fijn als er hulpverlening door moet, want neem aan dat de vluchtstrook ook gebruikt gaat worden door geïrriteerde weggebruikers.

- Je vervuilt hiermee onnodig, echt ONNODIG het milieu, en laten we dat nou met z'n allen zo veel mogelijk vermijden.

- Benzine kost geld. Veel geld. Dus als je dat zomaar weg wil gooien...

Andere woorden; Ja, de huidige vorm van regeren moet aangepakt worden (we willen immers tappen vóóruit en niet achteruit) maar het lijkt me een strak plan als we dat op een andere manier gaan proberen te bereiken dan dit geleuter.

Edit; Het filmpje van lieveli is ook nog een prachtig voorbeeld van de gemiddelde persoon die op dit soort protestacties afkomt. Johnny en Anita zullen we maar zeggen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:39

Kwanyin schreef:
Ik vraag me steeds sterker af waartegen je eigenlijk wil protesteren. Is het nu de hoge kosten die je overal voor moet betalen, of is het nu tegen de regelingen rond buitenlandse arbeiders?

Ik gok dat ze dat zelf ook niet duidelijk hebben. :Y)

Amy77

"wat men zelf gezaaid heeft, wordt nu geoogst"

Wat er nu gebeurd, hebben we geheel aan onszelf te danken..al dat gemopper op die regering..waar ik overigens helemaal mee eens ben, dat gemopper..maar daar hebben veel Nederlanders zelf voor gekozen..
Ik bekijk het mss heel simpel..Het kabinet bestaat voornamelijk uit partijen die vroeger voor 'de rijkeren' waren..het feit dat deze partijen weer de regering vormen, komt doordat de meeste stemmen naar hun zijn gegaan..en het zijn niet 'de armere' die op hun partij hebben gestemt..het feit dat ze de meeste stemmen hebben gekregen, houd heel simpel in, dat er nog altijd meer 'rijkere' mensen zijn, dan 'armere'mensen..
Sja en dat ik het daar niet mee eens ben en veel mensen ook niet, das enorm vervelend.
Dus een protest is goed, heel goed..maar wellicht kan dit op een veel simpelere en slimmere manier, dan de wegen te blokkeren.

De recessie is afschuwelijk. Vooral zelfstandige ondernemers merken hier denk ik het meeste van..hoewel alles duurder is geworden, dus mensen in loondienst hebben het soms net zo zwaar, of minstens net zo zwaar.
Ik vind het ook een afschuwelijk idee dat vooral de zorg steeds zorgelijker wordt op deze manier.
Onze opa's en oma's, zo hard gewerkt, in die tijd waren er zover ik weet geen sociale uitkeringen en steun van de overheid..je werkte altijd, of je nou kon of niet..en juist die mensen zijn we verplicht goed voor te zorgen!

Dus kom met een ludieke actie, die niet op dezelfde negativiteit gebaseerd is en ik sta als eerste klaar om een petitie te tekenen bijwijze van..maar aan deze onzin ga ik niet meedoen..(even losstaand van een afspraak die dag, waar ik 5 uur moet traileren met een doodnerveus paard erop en niet hoop dat er een stel gefrustreerde imbecielen de weg blokkeren).

LuckyLuna

Ik ben zeker voor een protest!
Alleen wel op een andere manier
Met ons alleen en dag op het leidseplein of zo weet ik niet.
Maar niet is waar andere burgers onder moeten leiden wel de regering.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:40

Kieffertje schreef:
Die Polen die kosten niets, maar leveren juist geld op :) . Ze betalen namelijk belasting in Nederland.

Daar tegenover staat een Nerderlander die thuis zit met een uitkering die werkend Nederland voor ze op moet brengen :)*
Bovendien geeft een Nederlander het geld meerendeels uit in nederland (betaald BTW over alles wat hij uitgeeft, BTW is inkomsten voor de staat) Het geld blift dus in Nederland.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:42

Mjetterd schreef:

amen _/-\o_ _/-\o_

Ik heb een kennis die controleur is van uitkeringstrekkers in den Haag. Als je die verhalen hoort zakt je broek ook echt af hoor. Hebben we het nu over frauderende Hongaren, maar de gemiddelde Nederlander kan er ook wat van. Je wil niet weten hoe vaak het voorkomt dat mensen een uitkering hebben, maar vervolgens vrolijk de hele dat zwart aan het werk zijn.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:42

kiki1976 schreef:
Mjetterd schreef:

Dat is de VVD mentaliteit.

Iedereen die thuis zit met een uitkering doet dit vrijwillig :j .

Word bij goede bekenden(VVD'ers met veel te veel geld) thuis ook ontvangen als rijke werkloze.

Laatste keer zo kwaad geworden en mijn trots aan de kant gezet.
Heb hem verteld dat als mijn vader en ik nog 5 euro minder hadden in de maand we naar de voedselbank mogen.

Daar schrok hij even 3 seconde van om vervolgens zonder blikken of blozen een glas peperdure whiskey in te schenken. En dat doet hij elke avond.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:43

wemkelover schreef:
KarmaWitch schreef:

Ik betaal een zorgpremie en ik krijg een stuk minder toeslag. Mijn stufi is met dik 100 euro omlaag gegaan en ik heb geen auto noch scooter. Enkel een OV en rijbewijs...

Waar moeten ze dan volgens jou allemaal op bezuinigen? Want alleen op het potje buitenlanders komen ze er niet. We hebben wel met zijn alle voor een staatschuld gezorgd.

Hmmm iets minder geld gaan inzamelen voor het buitenland en eens iets doen voor de voedselbank.
Bezuinig niet op alle zorg en onderwijs etc... Daar haal je mensen mee naar beneden.

Oh en ik woon in groningen en nu hebben ze eindelijk eens een keer een actie ondernomen die gevaarlijk vervelend of weet ik ook was. Maar het heeft geholpen!

Den Haag maakt zich niet druk. Die hebben pappie en mammie in prive zorghuis, kinderen hebben ze niet en hun loontje is prima... Joh neem van elke hoge pief daar 10% van hun loon en gooi dat bij elkaar en verdeel dat over de midden en lage inkomens.
Die hoge geld bedragen bij zo'n postcodeloterij en zo, ga dat niet aan 1 persoon geven, maar verdeel het lekker over de NL