Second love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:53

lady62 schreef:
Er word duidelijk gesuggereerd dat flirten niet verboden is en hoe ver je wilt gaan moet je zelf weten.
Zo word het ook bedoeld en daar moeten mensen op af komen.

In enkel een beetje flirten kan ik geen kwaad zien.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:04

ikke schreef:
lady62 schreef:
Het gaat erom dat in de reclame gesuggereerd word dat vreemdgaan want dat is het gewoon normaal is.
En dat is vind ik onacceptabel.

Nee, men suggereerd helemaal niks, dat is wat velen hier erin lezen/horen.
De vraag wordt op een sugestieve, uitdagende toon gesteld. Wat je daarachter wil zoeken is je eigen invulling.....

Want, he, andere insteek: als jullie kerel vreemd gaat kan ie bij de meesten een schop krijgen; maar wat zou je dan doen als je erachter kwam dat ie naar de vrouwen van lichte zeden gaat?

Eerst flikker ik hem de deur uit. Maar daarna zou ik mezelf toch eens flink achter de oren krabben waar het met mij mis is gegaan zodat hij verkoos een professional te betalen voor iets wat hij thuis gratis kan krijgen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:50

Lara_Silver schreef:
Amandavd schreef:
Fijn dat jij voor mij kunt bepalen wat mijn belevingswereld is. Maar ik zie dat ik verkeerd gequote heb, had het tegen Lara_Silver waarop jij reageerde.

En waar lees jij dan weer dat ik blijkbaar schrijf dat je moet flirten met vrienden. Dat maak je er dus zelf van. :') Met vrienden moet je niet flirten, met vreemden kan dat wel. :j

Ter verduidelijking:

Lara_Silver schreef:
Volgens mij hebben een paar dames hier een wake up call nodig.. Als je vent wil vreemdgaan doet hij dat toch wel, daar heeft hij heus geen site voor nodig. :')

En als hij er voor kiest je trouw te blijven dan gaan een paar vrijblijvende reclames daar geen verandering in brengen, anders hoorde hij vanaf het begin thuis in groep één.

Ik zelf vind aandacht en flirten ook geweldig, lekker spannend en goed voor het humeur. Maar ik heb geen behoefte om verder te gaan, omdat ik mijn vriend belangrijker vind. En de dag dat het niet meer zo zou zijn dan verbreek ik de relatie.

Dan heb ik blijkbaar verkeerd gelezen, snap überhaupt niet dat je wilt flirten met vreemden, dan ga ik mij toch afvragen of je iets tekort komt in je eigen relatie... Vind het nogal sneu eigenlijk voor degene waarmee je flirt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:34

ikke schreef:
RuthenRoos schreef:
Wat mij betreft, direct stoppen. Naar mijn mening is het echt nergens goed voor, geeft alleen maar ellende.

Je kunt wel degelijk alles vinden in een monogame relatie!! Je moet alleen wel blijven investeren in die ander... het gaat niet vanzelf, maar liefde is schatgraven. Ik vind het heerlijk en ben er dankbaar voor, want ik zie het als een cadeau. Ik weet dat er ook veel verdriet is in relaties en wens ieder veel geluk en echte liefde toe.

Maar het is toch je eigen keuze om ergens wel of niet op in te gaan?

Ik vind al die Soaps, wel of niet "real" ook ethervervuiling, dan moet dat ook maar weg. Hoef ik die stomme voorfilmpjes ook niet meer te zien.

Is zeker je eigen keuze, maar dat is roken en drinken ook en daar mag geen reclame voor worden gemaakt omdat het niet goed voor je is. Hier wordt notabene opgeroepen om andere mensen te kwetsen en dat moet wel maar ok zijn. Degene die er onbewust en onvrijwillig in meegenomen wordt heeft die keuze om er op in te gaan niet gemaakt, maar wordt wel gekwetst door degene die er wel op in is gegaan. Verschrikkelijk vind ik dat. Je maakt deze keuze dan niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander. Dat is bij elk soort andere reclame of soaps niet zo...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:54

verootjoo schreef:
Ik vind het belachelijk, echt idioot en van de zotte dat hier reclame voor wordt gemaakt... Dat ht bestaat; ok. Maar promoten!? En als het dan alleen 's nachts was, maar het is ook overdag, kinderen horen het ook. Wil je echt je kinderen leren dat je je huwelijk niet serieus moet nemen? Dat je mensen mag bedriegen?

Is dit echt wat we willen in onze maatschappij? Een maatschappij creeeren wat draait om bedrog en overspel. Wat is er gebeurd met elkaar vertrouwen en liefhebben? Het gezin staat centraal in de samenleving en zou een veilige thuishaven moeten zijn. Waarom moet hier vrij op geschoten worden?
En tuurlijk, mensen die het zoeken en willen doen het wel. Maar waarom in vredesnaam zou je de maatschappij onder vuur willen leggen met het maken van zulke reclames?

Bovendien, reclame voor roken mag al niet meer, van alcohol is de slogan 'maakt meer kapot dan je lief is'. Waarom staat hier dan niet bij: pas op, dodelijk voor je huwelijk?

Omdat dat niet hun opzet is? ;)
Er wordt helemaal niet opgeroepen om iemand te kwetsen! Hoe kom je daar bij?!
Jij gaat alleen maar uit van wat voor jou de norm is! Zij mikken misschien op de mensen die juist gelukkig worden door elkaar vrij te laten en af en toe iets leuks met een ander doen?
Waar maak je je druk om? Jij hoeft dat toch niet te doen? Of vind je dat reclame voor Mc Donalds ook verboden moet worden? (Om maar iets te noemen)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:57

Met reclame van mc donalds doe je anderen geen pijn, zoals ik al zei. Het interesseert me geen mallemoer of anderen wel of niet monogaam willen zijn, vind alles best, als je anderen maar niet kwetst met je gedrag. En juist dat er opgeroepen wordt vooral lekker stiekem te doen en dat je partner het niet te weten komt vind ik zo ellendig van die reclame. 100% discreet.... :r wees gewoon lekker open naar elkaar in wat je wil. Dan heeft je partner ook een keus erin. Nu niet

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:04

RuthenRoos schreef:
Wat mij betreft, direct stoppen. Naar mijn mening is het echt nergens goed voor, geeft alleen maar ellende.

Je kunt wel degelijk alles vinden in een monogame relatie!! Je moet alleen wel blijven investeren in die ander... het gaat niet vanzelf, maar liefde is schatgraven.

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener! (En ben het er ook totaal niet mee eens!) een goede relatie gaat vanzelf! En hoef je, in mijn ogen, helemaal geen moeite voor / in te doen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:07

Ik ben ook eens op de site gaan kijken, was toch wel nieuwsgierig. Ik zou niet zeggen dat het actief gepromoot wordt dat je vreemd moet gaan. Ze bieden oa ook de mogelijkheid om te chatten enzo, en waarschuwen dat je niet zomaar je telefoonnummer moet geven enzo.

Ik vind dit een interessante discussie. Waarom willen zoveel vrouwen dat hun man per se alleen bij hen gelukkig is? Zijn we bang dat ie bij ons weggaat (het evolutionair gegeven)? Vinden we het een vies idee?
"Je kunt wel degelijk alles vinden in een monogame relatie" is echt bullshit :P Of je bent perfect, of je moet dingen opgeven, maar álles vinden bij iemand is niet mogelijk. Hoe je daarmee omgaat is een maatstaaf voor hoe belangrijk je monogamie vindt :)
Stof tot nadenken is het in elk geval, ik ga vanavond eens vragen hoe mijn vriend hier eigenlijk in staat :)

Oh dit stond trouwens ook op secondlove.nl
Citaat:
Zijn vrouwen minder trouw in een relatie?

Vaak gaan vrouwen vreemd omdat ze thuis twee belangrijke dingen missen, spanning en sex. [...] Een groot deel van de vrouwelijke leden op Secondlove is al eens eerder vreemdgegaan blijkt uit ons onderzoek.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:13

verootjoo schreef:
Met reclame van mc donalds doe je anderen geen pijn, zoals ik al zei. Het interesseert me geen mallemoer of anderen wel of niet monogaam willen zijn, vind alles best, als je anderen maar niet kwetst met je gedrag. En juist dat er opgeroepen wordt vooral lekker stiekem te doen en dat je partner het niet te weten komt vind ik zo ellendig van die reclame. 100% discreet.... :r wees gewoon lekker open naar elkaar in wat je wil. Dan heeft je partner ook een keus erin. Nu niet

Ik denk dat deze site alleen maar in een behoefte voorziet. (Net als Mc Donalds, Heineken, Marlboro, de bio-industrie enz enz. ;) )
Dat kun jíj jammer vinden maar er zijn nou eenmaal al eeuwenlang mensen die die dingen doen! Dus waarom verbieden?!
Als het niet binnen jouw normen valt, is die reclame-uitzending misschien een mooi moment om jouw kinderen te vertellen wat jij vindt en van ze verwacht!
(Maar er dan wel eerlijk bij vertellen dat sommige/veel mensen daar wél erg gelukkig van worden, he? ;) )
Maar verbieden? Wat is dan de volgende stap? Korte rokjes verbieden? Een burka-plicht? ;)
Moet iedereen dan maar naar jouw normen leven?

Magrathea

Re: Second love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:14

Haha ja, lage truitjes en korte rokjes mogen ook echt niet meer hoor!

Ik heb trouwens die reclame nog nooit overdag gehoord... Wel 's avonds na 9u, misschien dat ie er af en toe per ongeluk tussendoor schiet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:15

Mijn mening hierover heeft niks met mijn normen en waarden te maken. Met een kort rokje kwets je geen mensen...
Ik ben ook niet tegen polygamie. Iedereen moet doen waar hij zelf gelukkig van wordt. Maar wees er dan eerlijk over tegen je partner, en ga nit op zo'n 100% discrete site lopen leuren.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:15

Magrathea schreef:
Ik vind dit een interessante discussie. Waarom willen zoveel vrouwen dat hun man per se alleen bij hen gelukkig is? Zijn we bang dat ie bij ons weggaat (het evolutionair gegeven)? Vinden we het een vies idee?
"Je kunt wel degelijk alles vinden in een monogame relatie" is echt bullshit :P Of je bent perfect, of je moet dingen opgeven, maar álles vinden bij iemand is niet mogelijk. Hoe je daarmee omgaat is een maatstaaf voor hoe belangrijk je monogamie vindt :)

_/-\o_

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:24

Magrathea schreef:
Ik ben ook eens op de site gaan kijken, was toch wel nieuwsgierig. Ik zou niet zeggen dat het actief gepromoot wordt dat je vreemd moet gaan. Ze bieden oa ook de mogelijkheid om te chatten enzo, en waarschuwen dat je niet zomaar je telefoonnummer moet geven enzo.

Stof tot nadenken is het in elk geval, ik ga vanavond eens vragen hoe mijn vriend hier eigenlijk in staat :)

Oh dit stond trouwens ook op secondlove.nl
Citaat:
Zijn vrouwen minder trouw in een relatie?

Vaak gaan vrouwen vreemd omdat ze thuis twee belangrijke dingen missen, spanning en sex. [...] Een groot deel van de vrouwelijke leden op Secondlove is al eens eerder vreemdgegaan blijkt uit ons onderzoek.

Ben ik het niet mee eens. In een goede relatie zijn dingen bespreekbaar en kun je compromissen sluiten en daardoor wel alles vinden bij elkaar. In een relatie draait het namelijk om 2 mensen en nee, dan kan het niet altijd gaan en zijn zoals jij dat wilt. Er is namelijk geen I in team.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:27

verootjoo schreef:
Mijn mening hierover heeft niks met mijn normen en waarden te maken. Met een kort rokje kwets je geen mensen...
Ik ben ook niet tegen polygamie. Iedereen moet doen waar hij zelf gelukkig van wordt. Maar wees er dan eerlijk over tegen je partner, en ga nit op zo'n 100% discrete site lopen leuren.

Maar dat doet die site toch niet? De ménsen die die site gebruiken, hooguit. Maar die doen dat zonder die site toch wel. ;) Dus wat is het probleem?

En natuurlijk heeft jouw mening met jouw normen en waarden te maken! :o?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:36

Amandavd schreef:
Ben ik het niet mee eens. In een goede relatie zijn dingen bespreekbaar en kun je compromissen sluiten en daardoor wel alles vinden bij elkaar. In een relatie draait het namelijk om 2 mensen en nee, dan kan het niet altijd gaan en zijn zoals jij dat wilt. Er is namelijk geen I in team.

Ja, maar compromissen sluiten betekent dus dat je niet helemaal krijgt wat je wil. Zie het voorbeeld over SM :)
Gek genoeg gaat op het moment bijna alles wél zoals ik het wil in mijn relatie, en ook zoals hij het wil. Namelijk omdat we allebei vooral ons eigen ding doen. Wil hij uit en ik niet? Dan gaat hij met vrienden naar de kroeg en blijf ik op de bank met een filmpje. Hij wil liever geen hond ivm de verantwoordelijkheden en ik wel: dus als er een hond komt ben ik degene die er 90% van de tijd mee bezig gaat zijn.

Maar goed, ik ga deze interessante discussie vanavond tijdens het eten maar even voortzetten :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:41

Magrathea schreef:
Amandavd schreef:

Ja, maar compromissen sluiten betekent dus dat je niet helemaal krijgt wat je wil. Zie het voorbeeld over SM :)
Gek genoeg gaat op het moment bijna alles wél zoals ik het wil in mijn relatie, en ook zoals hij het wil. Namelijk omdat we allebei vooral ons eigen ding doen. Wil hij uit en ik niet? Dan gaat hij met vrienden naar de kroeg en blijf ik op de bank met een filmpje. Hij wil liever geen hond ivm de verantwoordelijkheden en ik wel: dus als er een hond komt ben ik degene die er 90% van de tijd mee bezig gaat zijn.

Maar goed, ik ga deze interessante discussie vanavond tijdens het eten maar even voortzetten :)

Ik zeg ook niet dat datgeen dingen zijn die niet haalbaar zijn? En dat valt toch ook onder een compromis sluiten? Jij wilt een hond, hij niet, maar als jij belooft er voor te zorgen mag je er toch een. Ik zeg toch dat het in een relatie niet om de behoeftes van een persoon kan draaien? Maar je kan wel door dingen met elkaar te bespreken zoveel mogelijk dingen en behoeftes bij elkaar aanvullen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:59

verootjoo schreef:
:+Jeetje.
Met reclame voor MC Donalds kun je ook mensen kwetsen, met reclame met baby's kun je ook mensen kwetsen, met iemand die 'jezus!'zegt ook, moeten we dan maar niks meer uitzenden? Hoezo betutteling.

Iemand die iets zoekt naast zijn relatie kan dat natuurlijk ook zonder reclame. t Is niet aan mij om te vertellen wat een ander wel of niet moet doen, maar ik vind het wel heel triest dat er zo stiekem gedaan moet worden terwijl je iemand minder zou kunnen kwetsen door gewoon eerlijk te zijn over je gevoelens. (om later een nieuwe liefde te zoeken)

De reclame op zich interesseert me vrij weinig eigenlijk, 90% wat op tv komt is toch onzin. :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:09

Of mensen monogaam willen zijn of polygaam, moeten ze zelf weten. De een zal zich perfect gelukkig voelen en alles vinden in een monogame relatie, de ander niet. De een zal zich perfect gelukkig voelen in een polygaam bestaan, terwijl dat ook voor anderen niet kan werken. Iedereen heeft daar een eigen idee over. Als je niet in monogamie gelooft, moet je nog niet doen alsof mensen die dat wel doen idioten zijn. Omgekeerd net zo. Die gedachten hou je imo dan maar beter voor jezelf.

Maar... Als je polygaam wilt leven, hoeft dat nog niet te betekenen dat je op een site als deze moet gaan. Als je polygaam wilt leven achter de rug om van je partner, of je hebt welke reden dan ook om achter de rug om van je partner je hierop aan te melden, ben je verkeerd bezig. Punt. Zorg dan dat je een partner hebt die achter een open relatie staat en bespreek je wensen in openheid.

Als bedriegen standaard geaccepteerd wordt in onze maatschappij, dan is het erg triestig gesteld. Open relatie? Doe maar op, maar daarom moet je nog niet gaan bedriegen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:11

Tieneke schreef:
Of mensen monogaam willen zijn of polygaam, moeten ze zelf weten. De een zal zich perfect gelukkig voelen en alles vinden in een monogame relatie, de ander niet. De een zal zich perfect gelukkig voelen in een polygaam bestaan, terwijl dat ook voor anderen niet kan werken. Iedereen heeft daar een eigen idee over. Als je niet in monogamie gelooft, moet je nog niet doen alsof mensen die dat wel doen idioten zijn. Omgekeerd net zo. Die gedachten hou je imo dan maar beter voor jezelf.

Maar... Als je polygaam wilt leven, hoeft dat nog niet te betekenen dat je op een site als deze moet gaan. Als je polygaam wilt leven achter de rug om van je partner, of je hebt welke reden dan ook om achter de rug om van je partner je hierop aan te melden, ben je verkeerd bezig. Punt. Zorg dan dat je een partner hebt die achter een open relatie staat en bespreek je wensen in openheid.

Als bedriegen standaard geaccepteerd wordt in onze maatschappij, dan is het erg triestig gesteld. Open relatie? Doe maar op, maar daarom moet je nog niet gaan bedriegen.

_/-\o_ eindelijk iemand die mijn standpunt snapt :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:22

Amandavd schreef:
Dan heb ik blijkbaar verkeerd gelezen, snap überhaupt niet dat je wilt flirten met vreemden, dan ga ik mij toch afvragen of je iets tekort komt in je eigen relatie... Vind het nogal sneu eigenlijk voor degene waarmee je flirt...

Wat ik doe is mijn bewuste keuze. Als ik uit ga en een leuke vreemdeling maakt toevallig eens oogcontact, dan vind ik dat amusant. Ik zal geen praatje aanknopen met die man, daar heb ik geen behoefte aan. En dat is het spel van flirten, dat is niet sneu. Aandacht en flirten (voor anderen zal flirten zonder twijfel meer betekenen dan oogcontact) vind ik nog altijd leuk.

Daar is voor mij niets mis mee, anders zou ik het ook niet doen. Verder zit ik in een heerlijke beginnende relatie van 3 jaar, huisje, boompje en beestje. Ik ken mijn koppel, en mezelf. Maar jij mag er natuurlijk jou mening op na houden hoor, als jij maar gelukkig bent in je koppel op jou manier. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:32

Lara_Silver schreef:
Amandavd schreef:

Wat ik doe is mijn bewuste keuze. Als ik uit ga en een leuke vreemdeling maakt toevallig eens oogcontact, dan vind ik dat amusant. Ik zal geen praatje aanknopen met die man, daar heb ik geen behoefte aan. En dat is het spel van flirten, dat is niet sneu. Aandacht en flirten (voor anderen zal flirten zonder twijfel meer betekenen dan oogcontact) vind ik nog altijd leuk.

Daar is voor mij niets mis mee, anders zou ik het ook niet doen. Verder zit ik in een heerlijke beginnende relatie van 3 jaar, huisje, boompje en beestje. Ik ken mijn koppel, en mezelf. Maar jij mag er natuurlijk jou mening op na houden hoor, als jij maar gelukkig bent in je koppel op jou manier. :j

Ik heb denk ik een verkeerde conclusie gemaakt, ik meende dat jij met flirten ook echt een gesprek aanging enzovoort, excuus.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:35

Goof schreef:
Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.

Tsja, vreemdgaan goedpraten snap ik niet. Dan een open relatie. Maar als je dat niet hebt afgesproken, vind ik het idd volledig uit den boze.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:37

Magrathea schreef:

Als je maar probeert te blijven zoeken naar fouten bij de ander, dan ben je niet gelukkig bij de ander.
Dat jij niet alles kan vinden bij iemand, kan toch, dat is voor jou misschien bullshit, dat voor iedereen als een feit neerzetten is bullshit. Sommigen kunnen dat namelijk prima.

Deze reclame met hun 100% discreet is gewoon zielig. Of begin een open relatie met goed overleg, of krijg eens wat ballen en praat erover met je vriend/vriendin.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:43

Wel een geniale reclame campagne...

Negatieve publiciteit is ook publiciteit :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:33

Lianne86 schreef:
Wel een geniale reclame campagne...

Negatieve publiciteit is ook publiciteit :+

:') _O-

Melanie: laat ik het dan anders zeggen. Ik geloof voor geen moment dat iemand alles kan halen bij/uit zijn relatie. Sterker nog: als je dat kon had je toch ook geen andere vrienden meer nodig? :)
En waar de grens ligt is dus een vaag grijs gebied. Kan oogcontact? Een leuk praatje? En wanneer is een leuk praatje flirten?
Met name dat laatste grijze gebied is lastig, voor beide partijen. Dus ik zie mensen hier enorm uit hun slof schieten omdat er misschien wel mensen zijn die zonder het te zeggen aan de partner een beetje chatten via internet, maar misschien vindt die partner dat helemaal niet vallen onder vreemdgaan.