Kuggur schreef:Ah, inderdaad even teruggekeken, dit lijkt inderdaad het geval te zijn.
Mijn verwarring is dan te wijten aan Vjesta´s reactie op mijn opmerking dat de conclusies niet uitsluitend waren en imo nogal fout.
En uiteraard aan het feit dat als je verward bent dat je dan niet vraagt wat ik bedoel, maar gewoon in de verdediging schiet 
Kuggur schreef:Nee het was een discussie over jouw insteek dat zwarten (jouw term), óf "meer halsmisdaden plegen dan blanken" óf "zich veel makkelijker laten pakken dan blanken".
Dat is iets héél anders.
Beide stellingen getuigen trouwens van een nogal twijfelachtige opinie over "zwarten"...
Ja, zwarten is mijn term. Ik zie ook niet in wat er mis mee is. Ik mag het wel hebben over blanken, wat net zo goed refereren naar huidskleur is, maar niet naar zwarten. Dat is ronduit hypocriet.
Wat ik wel boeiend vind is dat ik hier van racisme wordt beschuldigd, terwijl ik op basis van een feit een conclusie trek. En jij mag wel een compleet ras (de blanken) racistisch noemen op basis van een ander feit. Wat is de logica daarin?
Overigens heb je ook nog een stuk sociale demografie. Als Texas echt zo racistisch is dan is de kans aanwezig dat de zwarte en Hispaanse bevolking de onderlaag van de bevolking vormt, waarin minder betalende banen zitten etc. en in die laag van de bevolking worden meer misdaden gepleegd dan in de hogere lagen. Ergo: het is logisch dat er meer zwarten vast zitten dan blanken.
Maar ja, Dani heeft gelijk, ik liet alleen maar zien dat zo'n simpel feitje niets zegt.