Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:09

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Inmiddels heb ik de reactie van een van de aanwezige beveiligers op omroepwest (Hans Z) gelezen en van zijn kant uit snap ik zijn actie. Deze man schrijft dat op het moment dat hij bij het pashokje aankwam er al een plas urine lag, en dat het meisje en de omgeving hem aardig tegenwerkte.
Lees momenteel op deze link: http://www.omroepwest.nl/nieuws/13-01-2 ... opgeruimd#

Shadow0

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:13

Met (in de reacties) hoogtepunten als "Ik werk ook bij de hema spuimarkt als beveiliger en dit is gewoon terecht!
Alsof je niet lekker ergens anders kan gaan zitten spuiten? Ze valt zo alleen maar
ons en het personeel lastig! De boel onderzeiken? is ze gek? dat allochtonen
niet normaal zijn weten we al langer maar zij is niet degene die het dan op
moet ruimen! Echt weer zo een buitenlander streek."

Misschien toch een pietseltje niet zo heel erg beschaafd :oo (Je weet natuurlijk nooit of dat ook echt iemand van de Hema beveiliging is - is dat echter wel zo, dan eh... getsie.)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:16

Ik kon me op die reactie ook niet inhouden Shadow0. Heb er dus ook maar een reactie onder geplaatst.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:57

Mocht zij echt bij Trigion werken mag ik hopen dat ze nu geen baan meer heeft.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:00

Een stukje verder lees ik de reactie van de beveiliger die er bij was.
En ik kan me wel vinden in zijn bericht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:05

Die lompe Trigion-reactie klinkt meer als iemand die het wel lachen vindt om nog wat olie op het vuur te gooien.... voor de suffe mensen die alles voor zoete koek slikken en nergens hun vraagtekens bij zetten, zowel bij zo'n reactie van "een beveiliger" als het verhaal van een meid die loopt te blèren hoe oneerlijk ze behandeld is.... er kan altijd heel prima iemand achter zitten die gewoon graag zit te rellen :=

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:06

Insuline spuiten, doet mijn moeder ook. Bah wat een achterlijke domme agenten waren dat... Hoop dat die agenten aantekening krijgen op hun baan en dat meisje een goede schadevergoeding, arm kind..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:19

Wat had ze dan moeten doen? In de winkel haar broek laten zakken en daar zichzelf een shot (noem je dat zo?) geven? Dan waren helemaal de rapen gaar..
Dat er verwarring bij de agenten ontstaat is logisch, maar dat ze na opheldering nog zo reageren is ronduit onbeschoft.

Nu ik dit typ moet ik zeggen dat ik toen ik, 10, 11 jaar was, ook meegenomen ben door de beveiliging van de HEMA.
Was met mijn moeder aan het rondsnuffelen en ik wilde een lipgloss bekijken waar geen tester van was. Ik draaide het dopje er vanaf die in plastic zat en binnen 2 seconden (leek het) werd ik opgepakt door 2 beveiligers en meegenomen naar achteren wegens vandalisme/diefstal, 1 van die 2.
Natuurlijk was het fout wat ik deed, maar ik was toen 10, 11 jaar en wist ik veel dat dat niet mocht op die leeftijd? Excuses hebben we nooit gehad en in dat filiaal van de HEMA kom ik ook echt nooit meer!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:53

little_king schreef:

Waar zie jij die reactie dan little_king? Ik zie alleen een beveiliger (die ook diabetes heeft) die zich in de situatie plaatst, maar niet de beveiliger die er daadwerkelijk bij was.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:54

Shadow0 schreef:
Met (in de reacties) hoogtepunten als "Ik werk ook bij de hema spuimarkt als beveiliger en dit is gewoon terecht!
Alsof je niet lekker ergens anders kan gaan zitten spuiten? Ze valt zo alleen maar
ons en het personeel lastig! De boel onderzeiken? is ze gek? dat allochtonen
niet normaal zijn weten we al langer maar zij is niet degene die het dan op
moet ruimen! Echt weer zo een buitenlander streek."

Misschien toch een pietseltje niet zo heel erg beschaafd :oo (Je weet natuurlijk nooit of dat ook echt iemand van de Hema beveiliging is - is dat echter wel zo, dan eh... getsie.)

Dat is dus niet diegene zelf, maar iemand die in haar naam plaatst :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:05

Ik vind 't nogal vreemd allemaal.
sorry hoor, maar als je weet dat je urine verliest dan doe je dat toch op een wc of zorg je voor maandverband etc?

Ik vind een pashokje gewoon not done.

neemt niet weg dat de beveiligers zomaar een hokje binnen kunnen stormen, maar als ik urine zag lopen had ik ook ingegrepen :=
vraag me af wat er waar van dit alles is..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:09

Citaat:
Hoe herkent u een hyper?

Als er te veel suiker (glucose) in het bloed zit, dus ongeveer boven de 10 mmol/l, dan hebt u hyperglykemie (een hyper). U merkt dat aan:

veel plassen
veel dorst hebben en houden
vermoeidheid
mogelijk plotselinge humeurigheid, snel boos worden
alles voelt vervelend
misselijk zijn of overgeven

Lijkt me duidelijk. Zowel het per ongeluk plassen als het agressieve gedrag zijn te verklaren vanuit de hyper.
Ik moet zeggen dat ik de reactie van de beveiliger vreemd vind; als je zelf diabetes hebt, zou je op zijn minst de prikset moeten herkennen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:26

Hans z om 9:32
Pearlx schreef:
little_king schreef:

Waar zie jij die reactie dan little_king? Ik zie alleen een beveiliger (die ook diabetes heeft) die zich in de situatie plaatst, maar niet de beveiliger die er daadwerkelijk bij was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:29

Tiffany schreef:

Dat kan ik op die pagina zo niet terugvinden?

Overigens snap ik dat gedoe van het geweld nog steeds niet. Het zou best handig zijn als beveiligers en politie toch weer wat aandacht krijgen voor niet-escalerend handelen. Oftewel: als er geen rechtstreeks gevaar is en iemand ook niet weg kan, kun je ook gewoon eerst proberen het op een geweldloze manier op te lossen. Scheelt ook geweld tegen bewakers en beveiligers. Juist door mensen meteen als criminelen te behandelen en zeer bedreigend over te komen, krijg je zulke zaken. (En opmerkingen als 'dat zeggen allochtonen wel vaker' zijn gewoon uberhaupt not done.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:32

Pardon?! :wow:

Dit gaat gewoon echt mijn petje te boven. Nederland is niet voor niets één van de landen met de meest asociale bevolking in Europa, het blijkt maar weer. Waar gaat dat heen....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:35

wat als ze de naald niet gelijk konden zien.
het niet dat ze een kwartier rustig hebben gepraat
" Wat doe jij? "
" Ik spuit mijzelf."
" Met wat dan?"
"Insuline, ik heb diabetes"
"O, dat is er vervelend. Ik zal even het personeel inlichten dat er geen junk is."

maar goed, als er een hoop geschreeuw is en er komt naderhand een enorm klaagartikel in het nieuws.
het is vervelend dat dat meisje diabetes heeft, maar ze kan ook nagaan dat er van beide kanten verwarring is en dat ook beveiligers mensen zijn. vooral als het meisje zelf al helemaal over de rooie reageert, heel jammer maar junks reageren ook niet helemaal netjes.

de hele discussie word nu weer gegooid op racisme ipv een vervelende gebeurtenis in de hema.
niet naar de hema gaan vind ik ook zo'n vreemde actie, de hema in mijn dorp heeft er helemaal niets mee te maken.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:41

Dat denk ik ook minikatje.
Vriendin en meisje zullen flink over de rooie zijn gegaan, wat niet eens raar is.
Maar dan is de communicatie vaak ook niet op zijn best. Dus ik begrijp die beveiligers wel.

Wat daarna is gebeurd vind ik vager.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:45

De beveiligers zijn professionals. Die zouden getraind horen te worden op goede communicatie in moeilijke situaties lijkt me.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:48

Dan moet de ander daar wel voor open staan.
Je kunt 10 keer rustig iets zeggen maar als 2 meiden niet tot rede vatbaar zijn houd het een keer op.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:58

Shadow0 schreef:
Tiffany schreef:

Dat kan ik op die pagina zo niet terugvinden?

Dat hoeft ook niet op de pagina te staan.

De persoon die de reacties plaatst is niet de persoon die erbij staat. Waarschijnlijk iemand die nog even gal komt spugen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:59

Shadow0 schreef:
De beveiligers zijn professionals. Die zouden getraind horen te worden op goede communicatie in moeilijke situaties lijkt me.

Dat worden we ook maar in de praktijk gaat het wel eens anders he ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:01

Ik snap de beveiligers ook wel. Je zult maar hebben dat het wel een junk is, die dan vervolgens de spuit in het hokje laat liggen en er een klein kind met dat ding gaat zitten spelen of er iemand per ongeluk in stapt. Dan heb je pas een probleem. Wel hadden ze haar gewoon netjes mee naar achter kunnen nemen en haar daar haar shot kunnen laten nemen.

Hoewel ik het artikel wat raar vindt.. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:03

N0a schreef:
Ik snap de beveiligers ook wel. Je zult maar hebben dat het wel een junk is, die dan vervolgens de spuit in het hokje laat liggen en er een klein kind met dat ding gaat zitten spelen of er iemand per ongeluk in stapt.

Er is een middenweg tussen als cowboys zo'n hokje binnenstormen en helemaal niks doen :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:04

Shadow0 schreef:
N0a schreef:
Ik snap de beveiligers ook wel. Je zult maar hebben dat het wel een junk is, die dan vervolgens de spuit in het hokje laat liggen en er een klein kind met dat ding gaat zitten spelen of er iemand per ongeluk in stapt.

Er is een middenweg tussen als cowboys zo'n hokje binnenstormen en helemaal niks doen :)

Wie zegt dat er als cowboys binngestormt is dan?

Je posten staan vol aannames.

Het is een raar stuk en het verhaal zal wel twee kanten hebben.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:05

Wie zegt dat ze binnen zijn gestormd?
Gewoon gordijn weg schuiven geeft denk ik ook wel genoeg reactie.
Zou ik tenminste ook van schrikken.