Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:Alleen de OP gelezen. En ben het met ts eens,
Het is schandalig in een land als Nederland er geen geld meer is voor de ouderen.Geld voor uitgebreide zorg.
Weken niet buiten komen.
Maar ons geld gaat naar andere dingen, mensen die harder schreeuwen, meer overlast veroorzaken dan dat oudje, eenzaam in een verpleeghuis.
Dat oudje dat Nederland mee heeft opgebouwd en nog mag zien hoe hard het weer aftakelt.
geerke schreef:waarschijnlijk vind je het een misselijke opmerking omdat hij jou niet uitkomt.
slagchoco_91 schreef:Het is inderdaad een schrijnende ontwikkeling. De vraag is vooral hoe dit opgelost moet worden, maar daar is geen kant en klare oplossing voor helaas. Er zijn niet voor de grap bezuinigen, het raakt iedereen en dus ook de ouderen.little_king schreef:Alleen de OP gelezen. En ben het met ts eens,
Het is schandalig in een land als Nederland er geen geld meer is voor de ouderen.Geld voor uitgebreide zorg.
Weken niet buiten komen.
Maar ons geld gaat naar andere dingen, mensen die harder schreeuwen, meer overlast veroorzaken dan dat oudje, eenzaam in een verpleeghuis.
Dat oudje dat Nederland mee heeft opgebouwd en nog mag zien hoe hard het weer aftakelt.
Het is inderdaad schandalig, moge dat duidelijk zijn. Maar laten we er ons ook bewust van zijn dat er inderdaad gewoon niet meer geld is, de portemonnee is leeg van de regering en er word meer uitgegeven dan er binnenkomt. Hallo bezuinigingen. Het komt ook deels doordat we een flinke periode als samenleving op te grote voet hebben geleefd, er werd geld uitgeleend dat er niet was en daar plukken we nu dus de vruchten van ( er zijn natuurlijk ook nog meer oorzaken)
Hoe dan ook, laten we niet vergeten dat de zorg de op een na grootste kostenpost is van de staat.En als er bezuinigt word op deze post dan is dat eerst de thuishulp/verzorgende sector.
Ik weet ook niet hoe de toekomst zal lopen en of ik na drie jaar nog wel uberhaupt aan de bak kom als verzorgende... en belangrijker nog hoe de zorg zelf voor onze samenleving eruit komt te zien.
little_king schreef:Dat soort projecten zijn er meer. Dat geld had naar de zorg gekund. En die rotjong hadden ze gelijk op moeten pakken en alles zelf laten betalen, incl. politie kosten.
hittepit_12 schreef:Ok ik werk in de thuiszorg, mijn cliënten gaan straks ook minder uren krijgen, 1 client heeft geen kinderen meer,familie woont niet in de buurt,bureb zijn erniet(leegstand)
Het is zo triest...
De maatschappij wordt zo hard en egoistisch.
geerke schreef:je hebt natuurlijk gelijk....maar ik vind dat de kinderen wel eens wat meer kunnen doen.
Hun ouders waren er altijd voor hun,zij moeten er nu zijn voor hun ouders.
Sizzle schreef:Ik vind het ook niet correct dat men er van uit gaat dat de financiele zorg gewoon maar even overgenomen moet worden door de staat o phet moment dat je niet meer zelfstandig bent.
Als ik zie hoe weinig mijn oma moet betalen voor een kamer in een huis waar het eten voor je klaar staat dan valt mijn kaak ook wel een beetje open. Dat mag wat mij betreft echt wel wat meer naar inkomen/bezit geregeld worden. Als je zelfstandig woont moet je immers ook gewoon de normale huur van je huis opbrengen.
Op die manier kun je meer marktwerking krijgen omdat prive instellingen dan kunnen concurreren. Dat zie ik hier in Zwitserland weer veel meer. In de bus hangt regelmatig reclame voor oude dag voorziening in hele mooie omgevingen bijvoorbeeld.
luf_horses schreef:Maar, inderdaad, waarom zou de staat overal voor op moeten draaien?
Citaat:Ik denk dat er wel degelijk plaats is voor commerciële instellingen die ouderenzorg op zich nemen. De marktwerking houdt de prijs laag
Citaat:Even over de hoge beloningen voor topmannen. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens dat deze geschrapt moeten worden, mits er ook daadwerkelijk gepresteerd wordt.
Citaat:Het is erg simpel om te roepen dat er 100.000 euro van het salaris van de topman wordt afgenomen want daar kun je wel vier(!) onderbetaalde verpleegsters voor in dienst nemen.
Citaat:Een management-talent kan na zijn afstuderen aan een prestigieuze school 2 ton verdienen met het verkopen van gewelddadige videospelletjes en niemand heeft er wat op tegen, maar als diegene zoveel probeert te verdienen met het helpen van ouderen is het uit den boze.
Citaat:Kortom: Er zijn zoveel mogelijkheden en ik vind dat er best verder gekeken mag worden naar mogelijkheden in plaats van altijd maar de makkelijkste weg te kiezen en naar de staat te wijzen..