Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zoutenootjes schreef:Dorientjuh: Bijscholen? Ze moeten gewoon al de noodzakelijke kennis in huis hebben en het nodige weten, voordat ze beginnen. Klaar. Geen eeuwige student voor de klas alstublieft. Of iemand die eigenlijk in wat anders is afgestudeerd, maar nu even invalt, want 'ze hebben even niemand anders'.
De didactiek moet van te voren in orde zijn. Anders, laat maar. Wat hebben leerlingen nu aan nog een 'leerling' voor de klas. Dan kunnen ze het net zo goed zelf doen.
Brainless schreef:Mijn nichtje wordt vanaf haar geboorte 3talig (+nog 2 een beetje) opgevoed, en (nu met 10 jaar) is ze met Nederlands (wordt alleen thuis gesproken) net zo ver als Nederlandse kinderen.
Zo leuk om te zien hoe makkelijk ze omschakelt zonder problemen.
Amandavd schreef:Brainless schreef:Mijn nichtje wordt vanaf haar geboorte 3talig (+nog 2 een beetje) opgevoed, en (nu met 10 jaar) is ze met Nederlands (wordt alleen thuis gesproken) net zo ver als Nederlandse kinderen.
Maar niet ieder kind is zo. Niet ieder kind schakelt zo makkelijk om, en daar vergeten we rekening mee te houden.
Amandavd schreef:Brainless schreef:Mijn nichtje wordt vanaf haar geboorte 3talig (+nog 2 een beetje) opgevoed, en (nu met 10 jaar) is ze met Nederlands (wordt alleen thuis gesproken) net zo ver als Nederlandse kinderen.
Maar niet ieder kind is zo. Niet ieder kind schakelt zo makkelijk om, en daar vergeten we rekening mee te houden.
ryukapple schreef:Amandavd schreef:
Maar de meeste wel omdat veel kinderen het op die leeftijd het veel leuker vinden om te doen. En zijn vaak trots als ze iets nieuws kunnen om aan hun ouders te laten zien iets wat veel kinderen op latere leeftijdvaak verliezen.
Amandavd schreef:Het heeft niks met leuk vinden te maken, maar alles met hoe kinderen als individu leren en fuctioneren. Ik vind persoonlijk, dat we ze op die leeftijd beter sociale vaardigheden aan kunnen leren dan een extra taal. Dus samen leren spelen, en dat ze hun motorieke vaardigheden uitbreiden. De taal Engels heeft op die leeftijd geen enkel toegevoegde waarde, dat is pas later. Maar op die leeftijd moeten ze wel normen en waarden gaan leren. Misschien ben ik een muts, maar ik vind dat belangrijker, en daar schort het nogal aan bij de huidige kinderen. Bovendien vind ik ook dat eerst het ABN goed moet zijn. Als ik zie hoeveel mensen er nu nog de meeste simpele taalfouten maken, zowel in het Nederlands als in het Engels, dan denk ik serieus dat er een heleboel moet veranderen in het onderwijs,
Vjestagirl schreef:Amandavd schreef:Het heeft niks met leuk vinden te maken, maar alles met hoe kinderen als individu leren en fuctioneren. Ik vind persoonlijk, dat we ze op die leeftijd beter sociale vaardigheden aan kunnen leren dan een extra taal. Dus samen leren spelen, en dat ze hun motorieke vaardigheden uitbreiden. De taal Engels heeft op die leeftijd geen enkel toegevoegde waarde, dat is pas later. Maar op die leeftijd moeten ze wel normen en waarden gaan leren. Misschien ben ik een muts, maar ik vind dat belangrijker, en daar schort het nogal aan bij de huidige kinderen. Bovendien vind ik ook dat eerst het ABN goed moet zijn. Als ik zie hoeveel mensen er nu nog de meeste simpele taalfouten maken, zowel in het Nederlands als in het Engels, dan denk ik serieus dat er een heleboel moet veranderen in het onderwijs,
Op die leeftijd leren ze een taal door samen te spelen, maar dan in het Engels.